Cestina ano nebo ne?

Jiri Pazdernik georges at traveller.cz
Sun Dec 8 23:37:26 CET 1996

Lieberzeit, Vladja wrote:

> Dobra, nakonec jsem se nechal zlakat k jedne poznamce. Zdrzenlivym lidem
> se moc omlouvam.
>
> V diskusi na dane tema na NETu zaznel jeden smysluplny navrh: Zridit
> mailovou gateway, ktera by pro zadane konference prevadele prispevky z
> diakritickych :-) na nediakriticke. Zajemci o cestinu by odebirali
> original konference, odpurci cestiny jeji filtrovanou verzi pres

:)) Hmm, my v zadnem pripade NEJSME ODPURCI (doufam, ze mluvim i za
druhe)
spravneho pouzivani ceskehp jazyka. Zkratka si jen myslim, ze jeste
stale existuje dost podstatnych duvodu, proc do konferenci nepsat
s diakritikou. E-mail je samozrejme neco jineho. Pokud vite, ze adresat
si posu precte bez problemu :). Ovsem konference cte dost lidi, at jiz
formou NEWS nebo ji dostavaji do sve schranky. Ja osobne ctu konference
pre NEWS SERVER. A myslim si, ze zrizovat gateway je uplna zbytecnost.
Proc bychom nemohli jeste nejakou dobu s diakritikou poseckat? To, ze je
rok 1996 jeste neznamena, ze vse probehne bez problemu. Zkusime to
jinak:
at ti co chteji pisou s diakritikou, ale at to filtruji a posilali
jako 7bit messages :) A nemusime se bavit o nejake gatewayi ci
programech
pro prevod kodovani :)

> gateway. Vse zcela automaticke, bez nutnosti jakychkoli dodatecnych
> aktivit ucastniku konference. Tento navrh zapadl diky unave tematem --
> ja bych ale rad znal vas nazor na takoveto reseni.

IMHO zbytecne. A ZCELA!!!

> Prosim, mohl by se ozvat jakykoli odpurce diakritiky, ktery by toto
> reseni povazoval za neprijatelne -- a vysvetlit proc?

Opet opakuji. Nejsem odpurce diakritiky. Proc jsem jiz rekl. Je to
zbytecne.
Proc by proboha nemohli vsichni psat 'cesky' misto 'c~esky'? To je to
opravdu takova prace? Kazdy to bez problemu precte a nemusi se tady
zavaded sahodlouhe diskuse a hadky pro a proti.

*         Jiri Pazdernik, Comtype Opava                     *
*         Hobzikova 3, 746 01 Opava, Czech rep.             *
*         Tel./Fax: +42/653/212607                          *
* E-mail: mailto:georges at traveller.cz                       *
* WWW: http://www.geocities.com/SiliconValley/Heights/4055/ *