instituce

Vladimir Vrabec vrabec at cs.felk.cvut.cz
Fri Oct 11 23:58:42 CEST 1996

Dobry den,

>Vazeni vedatori internetatori,
>                maje prirucku pana BOBA nevycetl jsem z ni jak a
>jestli lze najit via e-mail i nejakou instituci,vedeckou
>spolecnost,nakladatelstvi,redakci casopisu a tak.

nejake naznaky v one prirucce jsou, treba jak se vyuziva e-mailem
vyhledavci systemy CRAWLER a LYCOS.

>Osoby takto lze
>hledat,ale vetsinou ne nalezt.

Jde to, ale znacne tezkopadene.

>Nevycetl jsem to ani z knizky,ktera
>je kultovnim predmetem teto konference a za niz autorum dekuju,

V kapitole 16 Adresarove sluzby jsou nektere systemy realizovany
take na gopherech. Pak lze pouzit gophermail (kApitola 7).
V kapitole 13 WWW jsou naznaceny nektere pristupy pri vyhledavani
ve WWW via e-mail (CRAWLER a LYCOS). Samozrejme, ze plati
URL uvadene v nejnovejsi verzi Bobovy prirucky.

>i kdyz
>jako dlouholety redaktor bych mel k jeji forme nejake pripominky.

Privital bych, kdybyste mi je sdelil, treba na moji adresu
(vrabec at cs.felk.cvut.cz).

>         Predem diky za radu,omlouvam se za
>         svou zrejme zakladni neznalost jednak poctem
>
>         dioptrii na svem nose a hlavne tim,ze nejsem
>         z technickeho sveta.Jeste jednou dik vsem,
>         kdoz mi pomohl nalezt pritele po temer
>         triceti letech.

Protoze hledani ve WWW prostrednictvim e-mailu je tak trochu
alchymie a navic se konkretni postupy mohou casto menit, tak
pokud by byl zajem, mohl bych zorganizoavat pro Smajlika postupnou
tvorbu FAQ k teto problematice. Zarodek pripojuji.

Vladimir Vrabec

>                                    Lubomir Fendrych

Prace s AltaVistou, vyhledavacim strojem ve WWW, pomoci e-mailu

1. Pouzity mailserver pro praci s WWW: w3mail at gmd.de
   Z jeho HELPu vybereme konkretni syntaxi prikazu, ktery budeme pouzivat:
   get -a -c 72 URL

2. Z helpu AltaVisty: pouzijeme pro rezim "Simple Query" vyberovy pozadavek
   tvaru: "jm1 jm2".
   Vyjadri se pomoci tohoto URL:
http://altavista.digital.com/cgi-bin/query?pg=q&what=web&fnet=d&q=%22jm1+jm2%22

3. Prikaz pro w3mail at gmd.de se znakem pokracovaciho radku ("\") pro vyberovy
   pozadavek "Vladimir Vrabec":
get -a -c 80 http://altavista.digital.com/cgi-bin/query?pg=q&what=\
web&fnet=d&q=%22Vladimir+Vrabec%22

4. w3mail at gmd.de poda vystup z AltaVisty ve forme html stranky:
AltaVista: Simple Query "Vladimir Vrabec"
 img alt: "[ altavista] " border=0 align=middle height=73 width=204
 Word count: Vladimir Vrabec:  about 97

Documents 1-10 of 73 matching the query, best matches first.

   Vladimir Vrabec Page <http://omicron.felk.cvut.cz/~vrabec/>
      Vladimir Vrabec. Since 17-mar-1996 you are guest number:
      Contact address Association.
      http://omicron.felk.cvut.cz/~vrabec/
   <http://omicron.felk.cvut.cz/~vrabec/> - size 1K - 4 May 96

   Archiv konference net by subject
   <http://www.lanprojekt.cz/list/net/subject.html>
      Archiv konference net by subject. About this archive. Messages sorted
      by: [ date ][ thread ][ author ] Other mail archives. Starting: Thu Aug
      01 1996 -...
      http://www.lanprojekt.cz/list/net/subject.html
   <http://www.lanprojekt.cz/list/net/subject.html> - size 67K - 1 Oct 96
(seznam dalsich stranek - pages o 10 polozkach)
p.  1
    2 <http://altavista.digital.com/cgi-bin/cgi-bin/query?pg=q&stq=10&q...
    8 <http://altavista.digital.com/cgi-bin/cgi-bin/query?pg=...
    [Next] <http://altavista.digital.com/cgi-bin/cgi-bin/query?pg=...

5. vybereme dokument a pomoci w3mail at gmd.de si ho vyzadame.
   Treba  Vladimir Vrabec Page. V ni nalezneme e-mail i nektere osobni
   udaje.

6. Help AltaVisty pro rezim "Simple Query" ma URL:
   http://altavista.digital.com/cgi-bin/query?pg=h