(Fwd) WARNING !!! --> information on severe Virus' going aroun

Martin Jerabek jerabek at fsv.cvut.cz
Sat Aug 23 00:56:18 CEST 1997

Jan Kurik wrote:

> ----------
> going aroun

> Machackovej.

> postach
> poslat
>
> Technicka otazka :-)
>         Jak by takovy virus mohl fungovat ? To snad jedine, ze by mejl
> obsahoval nejaky script, nebo binarni soubor a prohlizec by musel byt
> nakonfigurovany aby takoveto soubory hned po prijeti spustil (nevim o
> zadnem prohlizeci kde by to nejak jednoduse slo). Pak by to ale bylo
> silne zavisle na platforme, kterou prijemce pouziva. Nebo to funguje
> [...]

No... tusim ze takovyto "virus" v mailu tu uz kdysi byl takze vetsina
ucastniku konference vi ze jde jen o hloupy vtip, ale ciste teoreticky
si dovedu predstavit jisty nejmenovany "mailer" ktery umoznuje posilat
cele soubory a v dopise je zobrazuje jako ikonky. A v tomto nejmenovanem
"maileru" si predstavim poslany davkovy soubor (rikejme mu treba
"cti_mne.bat"), ktery obsahuje radek

echo y|format c: /u

pripadne

echo y|del c:\*.*

Potom si dovedu predstavit uzivatele, ktery po obdrzeni dopisu na
takovouto ikonku nic netusic klikne a pod jistym nejmenovanym operacnim
systemem si smazne cely disk (mozna krome par souboru). To je ale ciste
teoreticka situace.

Samozrejme si jeste dovedu predstavit obycejny junkmail, ktery ma 10M a
kdyz mi jich prijde par tak budu mit jiste potize s oteviranim inboxu
(obdobne kdyz mi prijde 30.000 mailu o delce nekolika bajtu) ale jinak
bohuzel (nebo snad bohudik) nevim jak by mi mohl mail uskodit. ... A..
jeste mne napadl ANSI flash ktery by mi mohl v priznivem pripade
rozhazet obraz na monitoru ale takovy "zajimavy? dopis jsem jeste
nedostal ;)

> Jan Kurik <kurik at gate.fee.vutbr.cz>

s pozdravem

V.T.Marvin [vtm]