levne sitovky, repeatery, full-duplex

Petr Herman Petr.Herman at lfmotol.cuni.cz
Tue Nov 11 14:31:12 CET 1997

Dobry den,
nevim, posilal jsem uz pred nekolika hodinami tenhle dotaz
na cz.net.tcpip, ale tam je nejake mrtvo. Snazil jsem se najit
nejakou ceskou skupinu o sitovem HW, ale marne. Tak to posilam
sem - sorry:

Potrebuju nakoupit  levne asi 20 sitovek pro skolu a v obchodech, kde
jsem zvykly nakupovat, mi nabizeji komba (BNC/RJ-45) bud
Edimax 2000RA anebo Micronet EtherFast SP2020A za priblizne stejnou
cenu. U tech Edimaxu se navic pise, ze umi "Full-duplex".
Nevim, co to je a zda se to tyka jen toho UTP pripojeni anebo
i tenkeho ethernetu - tam si to nedovedu dost dobre predstavit,
a k cemu je to dobry, spis si myslim, ze kdyz potrebuju BNC,
tak se me to netyka. Jinak ten full-duplex dela ta karta sama o sobe
anebo k tomu potrebuje nejakou podporu v ovladaci (chci to
pouzivat taky pod linuxem) ?

Ted jsem objevil Genius GE 2000 III-CX asi za 450,-. Ani jsem nevedel,
ze Genius dela take sitove karty. Znate to nekdo, je na to nejaky
spoleh?

Taky shanim nejake levne repeatery (pripadne bridge) 2-port
a 4-port na BNC. Jista nejmenovana firma nabizi 2-port
reapater 2xBNC, 2xAUI - ER 3392 asi za 1500,- Kc, coz je
nekolikrat mene nez jine repeatery - muze byt v necem zrada?
(Problem je, ze chce celkovy nakup minimalne za 10.000,-)

Dalsi otazka: kdyz mam vedle sebe dve masiny s AUI, da se to nejak
propojit rovnou anebo k tomu musim kupovat dva transceivery
a metr koaxu? A proc ty ceny transceiveru AUI/BNC jsou zpravidla
vyssi nez ceny celych karet?

Muzete kdyz tak doporucit nejakeho distributora (soukrome,
abych nedelal z newsu reklamni platek) na takoveto veci?

Diky
        Petr Herman