laser again

Yehudi Duncan JUHAS3 at hermes.zcu.cz
Tue Nov 18 13:42:42 CET 1997

Pratele diskuse, kt. jsem rozpoutal koulem laseru me potesila,
nicmene zatim mi mos nepomohla. (uznavam, ze v tom bodu jsem ponekud
egocenticky :-)
Zkusim tedy formulovat otazku jinak:
1. Potrebuju prenaset data na dvoubodovem spoji.
2. Vzdalenost mezi stanicemi je cca 500m
3. Polozeni kabelu by bylo fin. neunosne (obe stanice jsou v huste
    zabydlene oblasti) Navic nejsem majitelem mezilehlych pozemku.
   (majitel(e) nemusi byt projektu priznive nakloneni)
4. Pronajem komutovane linky je sice mozny, ale naklady by v konecnem
   dusledku rapidne rostly s casem. (at zije Telecom a jeho skvely
    monopol)
5. Provoz mikrovlnnych pojitek je sice fin. nenarocny, rychlost
   prenosu dostatecna (radove Mbps) avsak jejich porizovaci cena je
   znacna (radove 100000Kc za stanici (mozna o neco mene, posledni
   vyvoj cen jsem nesledoval))
6. Radiomodemy jsou sice cenove velmi priznive, (nedavno jsem
   zachytil stopu na schema, jehoz realizace by udajne stala cca
   500Kc na soucastkach) avsak jejich prenosova rychlost je dost nizka
   (radove 9600 bps)

Hledal jsem kompromis mezi body 5.,6. a napadl me laser.
Jestli budete nekdo reagovat na tento prispevek, poskuste se
prosim, zabredat do detailu, pouze v konstruktivnich pripadech.
 (kdo a kde se preklepl, v cem se co meri zase neni tak podstatne)
Diky vsem, kt. vydrzeli cist az sem.