od neboheho pisatele

Jan Hurych hurychj at hurontel.on.ca
Fri Nov 21 17:55:19 CET 1997

Vazeni clenove konference Smajlik,

kdyz uz jste se dost pobavili na muj ucet, zvlaste pan Stelsovsky, ktereho
osobne neznam, takze nevim, jak dalece je vazny a jak dalece zertuje,
dovolte take me, "nebohemu pisateli" nejake to slovo na obhajobu.

Predevsim bych chtel rici, ze moje prohlaseni, byt i v soukromem dopisu,
jsou nejen v "PRINCIPU
pravdiva", ale i ve skutecnosti, tj. ze jsem ty technologie videl anebo
vim, ze existuji v praxi  - polovicnim tahem zpet se tak lehce pan
Stelsovsky ze sveho puvodniho tvrzeni nevyvlekne. Ted, kdyz se informace o
tom navic hrnou vsude ve svetovem tisku, mu ani jine vymluvy (jako ze se to
neprodava v kazdem obchode, nebo ze je k tomu potreba jeste slaboproude
draty) moc nepomohou u ctenare, ktery ma zajem o technicke novinky jako
takove.

Ze predem nevedel, ze jsem delal inzenyra v Nortelu, je omluvitelne, ja ho
tam take nepotkal :). Pokud si chcete o tom neco precist, mohu vas odkazat
na to, co bylo publikovano v tisku; jiste ale chapete, ze v dobe, kde se
jedna o licence, je urcity druh informace nedostupny. Prekvapovalo by mi
proto velmi, kdyby nekdo tvrdil, ze vi vic, nez bylo v tisku: security byla
v Nortelu vzdycky super. Pokud jsem byl dobre informovan, cetli jste i tu
cast meho dopisu, kde rikam "Myslim, ze vetsi budoucnost ma internet pres
telefonni vedeni a TV, jako to uz ma muj znamy v Oregonu...". Ovsem to si
jen myslim, nejsem expert na predvidani budoucnosti (ostatne i to telefonni
vedeni bude vic a vic vytlacovano celularnim telefonem); rikam to jen
proto, abyste si nemysleli, ze davam prednost te ci one technologii.

Pokud pak byl utrzek z meho dopisu nekterymi z vas chapan jakozto
"nadmerne" vychvalovani Kanady na ukor Ceske republiky, jak mi bylo v
soukromem dopisu naznacovano, pak se jedna o totalni nesmysl: Kanada
potrebuje moje vychvalovani asi tak malo, jako potrebuji Cesi nejakou
obhajobu. A pokud jsem v Kanade neco dobreho udelal, vsichni vedeli, ze
jsem take a predevsim Cech. Vzdelani, ktere jsem ziskal na Elektrotechnicke
fakulte v Praze (jeste, kdyz to bylo levne a kde jsem pak take nejakou dobu
ucil, take levne:)), bylo dostatecne k tomu, abych dostal v Kanade hned bez
velkych cavyku licenci profesionalniho inzenyra, dokonce dve: v Quebeku a v
Ontariu. Byl jsem na to hrdy, protoze takovych univerzit byla pouha hrstka,
dokonce i absolventi z nekterych kanadskych museli delat dodatecne odborne
zkousky.(Pozn.: ted po dvaceti sedmi letech je to trochu horsi, uz tu tusim
musi delat nektere zkousky uplne vsichni - ale porad je to min zkousek, nez
u jinych univerzit). A ze ma Kanada v tehle novince zatim prioritu (alespon
co se tyka odvahy udelat prvni instalace, i kdyz to bude v Anglii), by
nemelo nikoho prekvapovat; kdo zna Nortel, pionyra v digitalni telefonii,
vi, ze takovych firem je na svete opravdu malo. I to, ze jsem tam delal, si
take pokladam za cest.

Zde je par adres pro ty, co se o tu novinku zajimaji. Jen na okraj: protoze
se jedna take o marketing and public promotion, je jiste dobre rozlisovat
mezi tim, co uz je propracovano a tim, na cem se jeste pracuje.

http://www.techweb.com/se/directlink.cgi?WIR1997100809
http://www.norweb.net/
http://www.nortel.com

S pozdravem,

Jan B. Hurych

hurychj at hurontel.on.ca
Quote: "Ultimately there will be more devices on the Internet than there
are people in the world."
- Vint Cerf, co-founder of the Internet