Internet ze zasuvky

Jaroslav Klaus J.Klaus at sh.cvut.cz
Sun Nov 23 10:08:38 CET 1997

Pavel Vachtl wrote:

>  Zminovane technologie vyuziva mizive procento lidi a pokud
> budete opravdu muset mit treba to poplasne zarizeni "Alarm", firma vam
> nataha spoustu slaboproudych dratu atp..

Ja tedy nevim, cemu se vsichni divi. Zda se, ze neznate napriklad firmu Echelon
a projekt LonWorks. Ta totiz vyuziva komunikaci po elektricke rozvodne siti uz
peknych par let (komercne samozrejme - ne zadne laboratorni provozy).
Priklad (neni prilis prakticky, ale pouze ilustrativni):
Do zasuvky date krabicku ve tvaru spinace sepnete a o nekolik bloku budov
dal vam to muze rosvitit lampicku. Srdcem vsech techto komponent je neuronovy
cip,
ktery vyrabi napr. Toshiba nebo Motorola. (mimochodem ten cip stal pred 3 lety
neco
kolem 250,-Kc!!!).
K tomuto cipu se prida interface pro prislusne komunikacni medium a vystupem je
brana
toho cipu. Ta je navic programovatelna, protoze ji ovlada samostatna jednotka
toho
neuronoveho cipu a muze tak zajistovat automaticky provoz PWM, I2C a podobne veci

na teto brane.
--
Jarda