Internetovske adresy

Vladimir Vrabec vrabec at cs.felk.cvut.cz
Wed Oct 22 21:55:49 CEST 1997

Dobry den,

>Mam dotaz,
>Dejme tomu, ze jsem zapomnel presne zneni nejake adresy
>(Email, http, ftp aj. ), nebo nevim jiste, zda adresa, obsahujici
>urcity retezec znaku, existuje. Je zpusob, jak ziskat seznam adres,
>ktere  obsahuji urcity podretezec znaku ?
> Dekuji.
>
>P.S. Na internet mam pristup jen pres Email.

to by predpokladalo centralni databaze s moznosti
prislusne formulovat dotaz. Krome DNS neznam zadnou
centralni databazi. Pro email existuje rada serveru
s databazemi a moznostmi dotazu (napr. Four11),
pro http vyhledavace (napr. Alta Vista pro globalni Internet,
Kompas pro cesky Internet), pro ftp napr. Archie pro
globalni Internet, Nosey Parker pro cesky Internet.
Prostudujte jejich helpy, zda umoznuji formulovat
dotaz tak, jak ho potrebujete. Pochybuji, zda
Vase namaha bude efektivni v podminkach pripojeni pouze
e-mailem.

Presto, pro inspiraci doporucuji Rankinuv
FAQ pro praci s internetovymi zdroji prostrednictvim
e-mailu. Anglicky text si vyzadate  e-mailem na adrese
mailbase at mailbase.ac.uk
s textem dopisu
send lis-iis e-access-inet.txt

Cesky preklad na adrese
BobRankin at MHV.NET
s prazdnym dopisem, ale radkou subject vyplnenou
subject:send accmail.cz

Problematikou vyhledavani se zabyva
druha publikace "Informace jsou penize"
z rady "Podnikame s Internetem".
Autori: Jaroslav Winter a moje malickost,
nakladatel Miroslav Hasa hasa at login.cz

S pozdravem
Vladimir Vrabec

e-mail: vrabec at cs.felk.cvut.cz