Windows-1250 neni ISO-8859-2!

Lubos Kaspar kaspar at cnb.cz
Fri Dec 4 13:48:13 CET 1998

> Date: Fri, 4 Dec 1998 11:15:00 +0100
> From: Petr Chlupaty <chlupaty at math.muni.cz>
> Subject: Re: Windows-1250 neni ISO-8859-2!
> To: smajlik at cs.felk.cvut.cz
> No, podle me to neni tak uplne prizpusobeni se pocitaci. V mem pripade je
> to z vetsi casti pohodlnost, protoze se mi na stand. americkou klavesnici
> pise lip, nez na ceskou, a jsem na to taky vic zvykly.

Osobne jsem toto vyresil tak, ze mam US-klavesnici a znaky narodni abecedy
mam alt+zakl.pismeno, napr. a s carkou = alt-a (navic e s hackem = alt-w a
u s krouzkem alt-p), velka pismena vetsinou shift+Fn, zbytek,
slovenska a nemecka pismena bud ctrl+Fn nebo alt+fn. Jelikoz
jsem pres 20 let zvykly na US-klavesnici, tak je pro me klavesnice typu
"cesky psaci stroj" (ktera se tvrdosijne prezentuje jako jedina spravna)
primo desna (tolik potrebne znaky, napr. $,#,@ ap.
tam jsou jen pres prstolomne hmaty). Jelikoz texty s narodni abecedou pisi
mene nez programy a povely, jsem spokojen. Bohuzel takovato definice
se mi povedla plnohodnotne pouze v MS-DOSu binarni upravou \DOS\KEYBOARD.SYS
a definici inicializacniho souboru pro editor EDT a s malymi obmenami i pro
PC-emulator terminalu pro UX. Snad to pujde i pro
X-windows (CDE), ale pro MS-Windows (95,NT) je to asi slozitejsi a z nikoho
jsem nevyrazil ani naznak reseni. Umel (nebo mel) by to nekdo, prosim?
Veskere win-vymozenosti maji maximalne prohozeni y-z, coz je chabe (napr.
psat cislice se shiftem nebo na odlehlem keypadu je dost nechutne).
--
                                                Lubos Kaspar