bylo: Re: Windows-1250 neni ISO-8859-2!

Jakub Mrázek mrazek at fi.muni.cz
Sat Dec 5 11:12:30 CET 1998

Lubos Kaspar wrote:
> Osobne jsem toto vyresil tak, ze mam US-klavesnici a znaky narodni abecedy
> mam alt+zakl.pismeno, napr. a s carkou = alt-a (navic e s hackem = alt-w a
> u s krouzkem alt-p), velka pismena vetsinou shift+Fn, zbytek,
> slovenska a nemecka pismena bud ctrl+Fn nebo alt+fn. Jelikoz
> jsem pres 20 let zvykly na US-klavesnici, tak je pro me klavesnice typu
> "cesky psaci stroj" (ktera se tvrdosijne prezentuje jako jedina spravna)
> primo desna (tolik potrebne znaky, napr. $,#,@ ap.
> tam jsou jen pres prstolomne hmaty). Jelikoz texty s narodni abecedou pisi
> [...]
No - pro windowsy by se mi toto reseni moc nelibilo, protoze pouzivam
klavesove zkratky pro spousteni programu, ale toto tema tu pred nedavnem
bylo. Konkretne jsem je ,vyprovokoval' ja, protoze potrebuji psal v
LaTeXu pod W95 (je to pohodlnejsi nez pod dosem) a tam potrebuji take
znaky jako $%^&\ apod. Nekdo mi doporucil programek na predefinovani
klaves, ale jeste k tomu pridal tento odkaz:
http://support.microsoft.cz/Download/WINDOWS.HTM . Je tam k stahnuti
.inf soubor, ktery priinstaluje tzv. CZ amaterske rozlozeni klavesnice,
ktere je pro me (a snad i vase) ucely naprosto idealni (a navic je
qwerty). Pripadne mi mejlnete osobne, poslu vam to mailem.
JM