KabelPlus

Petr Nachtmann petrnach at web.natur.cuni.cz
Tue Feb 3 21:21:14 CET 1998

> : P.S.: Petr Nachman - bohuzel s vami nemohu komunikovat e-mailem, z mne
> : nepochopitelnych duvodu je blokovana posta z nasi domeny na vas stroj.
> : Jelikoz se nepovazujeme za spammery ani za nelegalni organizaci, byl bych
> : rad, kdyby jsem dostal od odpovedne osoby vyjadreni.
> proc?

Nechtel jsem zaplacavat konferenci, ale vidim, ze tato zalezitost asi
vzbudila pozornost, proto pro informaci prikladam vyjadreni spravcu tak,
jak je vidim na nasem serveru:

 V prosinci '97 se nam podarilo nainstalovat rozsireni programu sendmail,
 ktere umoznuje ucinne zabranit sireni reklamnich zprav pomoci posty.
V oduvodnenych pripadech proto muzeme na vasi zadost zablokovat prichod
posty:
- z urcite adresy ve smyslu From: user at nowhere.com
- z urciteho serveru ve smyslu mail.nowhere.com

  Pri prichodu posty na server se automaticky kontroluje:
- zda existuje adresa serveru, resp. domeny v poli:
From: user at nowhere.com

        Timto se eliminuji maily, u kterych odesilatel zamerne nastavi
neexistujici adresu, napr. jezisek at severni.pol

- je omezena funkce relay. Co to znamena:

  Relaying je proces, pri kterem se prenasi posta z jednoho pocitace
na druhy pres nejakeho prostrednika. Ve hre jsou tedy minimalne 3
pocitace.
Odesilatel, prijemce, a relaying host.

  Pokud odesilate postu primo ze serveru(napr. pomoci programu pine, Mail)
tak nejste nicim ovlineni.

(konec citatu)

Petr Nachtmann