Presmerovani

Vlach Vladimir vlach at brn.czn.cz
Wed Feb 11 09:10:13 CET 1998

Ja pouzivam ke stahovani  vetsich souboru z Internetu tento zpusob :
U proviedera mate urcite vedenu sluzbu mail. V tom propade by jste mel mit
(pravdepodobne) pristup take ke sluzbe telnet.
1. Spuste telnet z Windows 95 (nebo z jineho OS)
2. Pripojte se na server z ktereho si vybirate postu
3. Zadejte Vase jmeno a heslo, ktere pouzivate pro vyber schranky
4. Prikaz :
   ftp vas_pozadovany_ftp_server.cz
5. Vyplnte uzivatele ftp a heslo vasi email adresu
6. A nyni jste spojen se vzdalenym ftp serverem. Funguji standardni prikazy
jako ls, pwd a hlavne get
7. Ziskani souboru :
   get /pub/adresar/vas_soubor.exe
8. Odpojte se a po urcite dobe ten soubor mate u proviedera.
9. Spojte se uz klasickym ftp klientem z WIN95 na server proviedera s
pouzitim vaseho jmena a hesla. Zde by mel byt Vas soubor, ktery si muzete
stahnout maximalni rychlosti.
10. Nakonec ten soubour u proviedera smazte (vrele doporucuji :)).

Se stahnutim souboru z WWW je vetsi problem. Pokud stahujete mensi soubory
(html stranky) tak bych pouzil nejaky ten automaticky SW pod Win.
Stahovani souboru by melo fungovat asi takto:

misto pikazu ftp ppouzijte vzdaleny telnet :
telnet www.seznam.cz 80
GET /soubor.exe

S tim, ze ten soubor bude mit na 99% hlavicku 'Content type'. Tak ze bych
doporucil editaci, ale to neni prolis prijemny zpusob.

S pozdravem

--
- Palackeho trida 134                                -