Subor typu PostScript

Petr Nachtmann petrnach at web.natur.cuni.cz
Fri Jan 23 13:21:19 CET 1998

> Jak jsem rekl. HTML je na neco jineho nez na sazbu.Co je mi platne, ze je
> obrazek velky jako tretina obrazovky,
> kdyz ma kazdy jinak velkou obrazovku. Jak poznam jak to
> bude vypadat na papire.

Ale HTML je multiplatformni.

> 4) sitove nezavislosti - tisk lze provadet po ruznych sitovych
>      protokolech (ethernet, appletalk,..)

I na blbou devitijehlickovku muzu tisknout po jakekoli siti, ma-li
tiskarna spravny interface.

> O vsechny tyto vlastnosti se stara RIP a v souvislosti s temito
> pozadavky se take hodnoti jeho kvalita.
> BTW: Ty algoritmy, ktere provadi RIP nejsou vubec jednoduche.
> Mozna proto je to tak drahe. Vetsinou se pocita: cena RIP do

A neni draha take licence na PS? :( Cetl jsem, ze vsechny laserjety od HP
ted budou mit zabudovany PS, a v tom clanku se psalo, ze je to trosku
unfair vyhoda proti konkurenci, protoze HP ta licence vyjde vzhledem k
mnozstvi vyrobenych tiskaren levneji.

> Ale PS je programovaci jazyk (cykly, definice procedur, promennychcontrolni
> sekvence). To, ze vytisknuty HTML dokument do PS je vetsi
> nez jeho HTML zdroj, je vetsinou zpusobeno driverem. Sam jsem
> zkousel psat (pouze ze zajimavosti) nejake jednoduche veci primo
> v PS a velmi prijeme me to svou silou prekvapilo.

Samozrejme, ze PS je maly, kdyz v nem optimalizovane pisete, ale zkuste si
do PS vytisknout nejaky normalni dokument nejakym normalnim programem. Tam
zadne cykly nejsou.

> muzete rici, ze nasledujici data jsou binarni
> (v rozsahu 0-255). Myslim, ale ze to lze od verze 2.

Tak to to ty programy/drivery, co jsem videl, neumely.

> Ano. PDF je ale pribuzny format PS. Vlastne z neho primo
> vychazi. Co je uzitecneho na PDF jsou doplnene hypertextove
> linky uvnitr dokumentu. Na druhou stranu je z neho vyjmut
> programovaci jazyk PS, proto je rychlejsi vykreslovani

Programovaci jazyk PS je skvela vec, ale aplikace ho vetsinou nepouzivaji.

> rozsireny ty, ktere staci pro vetsinu stranek. Umoznuje
> take nekolik kompresi (JPEG, CCITT 3a4, LZW..). Na druhou
> stranu je mozna i 7-bitova verze.

Byl jsem prijemne prekvapen, ze PDF verze Ottova slovniku naucneho se
vejde na jedinou CD-ROM i s obrazky. Vzhledem k tomu, ze originalni Otta
mel nejakych 20 nebo 30 svazku, to je uctyhodny vykon.

Petr