DOS v NT

Tomas Ruzicka support at ppagency.cz
Fri Mar 20 13:51:10 CET 1998

Mam nasledujici problem:

Na NT4.0En mam jako default nastavenou CZ klavesnici. Spustim-li
jakykoliv DOS program (primo z prostredi NT, z CMD shellu je to OK),
vyleze chyba "One or more CON code pages invalid for given keyboard
code" a vstup z klavesnice se zblazni (misto pismen /a cehokoliv/ se
pisou znaky od ASCII 128 vys a podobne nesmysly). Jde zrejme o to,
ze se prostredi spusti s code_page=437 a keyb=cz, coz mu nesedi.
Pokud je jako default nastavena klavesnice US, vse je OK.
Dle manualu jsem mel za to, ze by melo byt mozne v souboru
AUTOEXEC.NT prepnout pridanim "keyb us" klavesnici na US jeste pred
natazenim DOS programu. Samozrejme, ze mi to nefunguje. Zahlasi "Bad
command or file name" (nejenom v pripade keyb.com, ale u cehokoliv,
co by se melo spustit - vyzkousel jsem i na jinych NT se stejnym
vysledkem - soubory tam jsou, cesty k nim jsem tutove napsal
spravne). Vypada to tak, ze z jakehokoliv jineho davkoveho souboru
jde spustit cokoliv, jenom z AUTOEXEC.NT vubec nic.

Mate nekdo zkusenosti s konfiguraci DOS prostredi v NT? Manualu uz
jsem prestal verit. Kde by mohla byt chyba?
Dik.
--
| =========  Tomáš Rùžièka  =========  |