Rodna cisla

Ales Chlopcik vps.vnpm at traveller.cz
Wed May 6 01:24:13 CEST 1998

Vlach Vladimir wrote:

> No jenom doplnim zase moji informaci pro toho, koho to  zajima:
> Dnes se pouziva jako soucast identifikace obcana rodne cislo.
> Casem se predpoklada prechod na identifikacni cislo
> u zdravotni pojistovny jak je tomu na zapade. RC asi (urcite) zustane.
>
> S pozdravem Vlada Vlach mailto:vlach at brn.czn.cz

    Tak nevim. Dosud jsem si myslel, ze na zaaapade maji nekteri (snad
vsichni) socialni pojisteni a nekteri z nich maji i zdravotni pojisteni, ze
mnozina zdravotne pojistenych je podmnozinou mnoziny socialne pojistenych.
Jako identifikace se pak pouziva Social fezicherrung nummer.

    Rodne cislo je nase (jenom cesko-slovenska ?) specialita, maji ho
vsichni od narozeni (a je unikatni :-))))) :-(

    Pri zavadeni zdravotniho pojisteni se rodne cislo pouzilo jako mustr.
To, co je na prukazce zdravotni pojistovny, to je cislo pojistence (cislo
zdravotniho pojisteni). To, ze se to u vice nez 95 procent lidi kryje s
rodnym cislem je nepodstatny detail. (pouze na uresneni terminologie).

    Ales