Jiny pohled

Petr Nachtmann petrnach at natur.cuni.cz
Tue Nov 3 13:05:59 CET 1998

> knihu som precital niekolko krat za sebou a myslim si ze ked niekto
> zabije celu rodinu, potom utecie z vezenia a zabije niekolkych
> straznikov a este par ludi a nic sa mu nestane, ze to je zlocin

To je ovsem selhani prosazovani zakonu, nikoli zakonu samotnych.

> a nie to ze niegdo hackol nejaku posratu ustrednu a hrabal sa v
> serveroch a robi sa z neho velky zlocinec

Pokud nekdo hackne "nejakou posranou ustrednu" apod., je naopak velmi
nebezpecny a je spravne, pokud se s nim spolecnost razne vyporada. Tato
spolecnost je totiz na telefonnich ustrednach a elektronickych informacich
vubec silne zavisla.

Bylo by dost hrozne, pokud by nekdo napr. pozmenil lekarske zaznamy
(treba udaje o krevni skupine) nebo rozsveceni barev na semaforu.

> nehovorim, ze to co robil kevin je spravne, ale nexcete mi snad povedat
> ze z toho mal nejake velke miliony, a ze si zil ako prasa v zite

Ne. Je to psychopat, ktery to dela kvuli psychicke poruse / nemoci.

> nehovorim, ze kevin je svaty, a ze vsetko co robil schvalujem, ale
> ked uz jeho potrestali takto, mali by byt zakony trochu lepsie
> postavene

IMHO existuje napr. paragraf o neopravnenem uzivani cizi veci.