Antikacirsky nazor

Petr Nachtmann petrnach at natur.cuni.cz
Fri Nov 20 12:09:20 CET 1998

> S tim musim souhlasit. My se tu hadame o blbych 34 kb/s s Telekomem, a
> pritom potrebujeme radove vyssi propustnost. A z te medi vice nevytahneme.

Nestacila by transparentni proxy? :-)

> Reseni neni v Telekomu, ale v jinych technologiich. Internet je prece
> zalozeny na prepinani paketu, ne na prepinani okruhu, a je supernesmysl
> mit kvuli pripojeni k internetu propojeny okruh pres 3 ustredny v celem
> meste.

Nic vam nebrani pouzit WaveLAN, pripadne mit v zemi kabely pouze na data.

> A k pausalum. Proc nema mobil pausal, nebo aspon mistni tarify, proc nema
> mistni tarify, nebo mistni pausal posta ? Posta ma prece taky naklady
> na jednotlivy dopis nulove. Ostatne mobily taky. A dale, telekom neni
> blby, moc dobre si spocital, ze kdyby byl zavedeny volitelny pausal
> (treba 500 Kc/mesic) samozrejme by si ho zvolili hodne telefonujici

Jeden clovek z USA mi napsal, ze tam maji dva tarify: jeden obnasi $20
mesicne pausal za 400 hovoru bez omezeni delky, druhy se sklada z nizkeho
pausalu plateb za kazdy hovor, po prepoctu odpovidal stavajicimu tarifu u
nas. Telefonni operator pry dokonce musi zakaznika upozornit, ze opacny
tarif by byl pro nej vyhodnejsi.

> zakaznici. Takze by z nich nevytriskal prachy na udrzbu site pro malo
> telefonujici (100 Kc/mesic). Pausal by museli mit vsichni. Jako v USA.

V USA pusal vsichni nemaji, jak jsem uvedl vyse.

Dokonce jsem kdysi cetl clanek o poskytovateli celularniho bezdratoveho
Internetu, ktery uctoval $39 mesicne.

> p.s. Znam cloveka, ktery ma neco jako pausal. Je napojeny na analogovou
> ustrednu bez
> tarifikatoru. Rano prijde, pripoji se k internetu, vecer se odpoji (to
> je slusnost, nemusel by
> se odpojovat vubec).  Naklady 2.40 denne. Jeho internetovsky provider z
> neho musi silet.

Takovito lide jsou i v USA. Nektere proprietarni sluzby, treba AOL a
WebTV, cloveka po nejake dobe necinnosti auomaticky odpoji. Setkal jsem se
s programem, ktery se s tim dokazal vyporadat: Musel odchytavat dialogove
okno AOL a simulovat kliknuti na patricne tlacitko.

Konvencni ISP nekdy odpojuje po nejake dobe necinnosti, ale ping zname
vsicni, ne? :-)

> Normalne bere za pevnou linku pres 10 000 Kc, a tady ma cloveka, ktery ma
> pevnou linku za 590 Kc mesicne.
>
> Myslite, ze by internetovi provideri souhlasili s pausalem ?

Nesouhlasili, ale to by bylo asi tak vsechno, protoze mezi ISP konkurence
existuje.

PN