Antikacirsky nazor

Bohumil Chalupa bochal at apollo.karlov.mff.cuni.cz
Fri Nov 20 15:38:57 CET 1998

On Fri, 20 Nov 1998, Radim Kunz wrote:

> Myslim, ze 70. (nebo 60. ?) leta jsou strasne davno. Pak to zrusili, protoze

Vedi, mladej, to je relativni. Casem na to prijdou.  :-))

> zjistili, ze naklady na prepravu zasilek jsou kostantni, a jsou spise umerne
> jejich hmotnosti, nez delce prepravy. A ze urcujici jsou fixni naklady. Takze
> to skoncilo stejne jako u mobilu, 1 tarif pro celou republiku.

Zajimave. Takze preprava dopisu z Karlaku na Prosek je stejne draha jako
do Znojma? To, ze ho mezitim vezou vlakem, nic nestoji? Ze ho museji
dopravit na nadrazi, nalozit, vylozit, mit na to lidi...
A ze to neaplikujou taky u lidi. Ze by tramvajovy listek po Praze stal
stejne jako do Olomuce ci Karlovych Varu.

> A stejne by me zajimalo, proc maji mobily tak vysoky tarif. Vzdyt oni nemusi
> tahat zadne kabelu az domu, nemusi rozkopavat ulice, nemusi opravovat
> koncove pristroje.

No aby meli na investice, rekl bych, ze ta technologie nebude uplne
lacina, a taky aby meli na dotovane telefony, protoze jinak by si to
koupilo malo lidi... Odectete-li od Vaseho uctu za ty povinne dva roky
dotaci na pristroj, ktera byva nemalo tisicu korun, muze ten tarif vyjit
i dost levnejsi. :-)
No a pak samozrejme si museji vydelat na drahe zahranicni automobily
a prepychove koberce do kancelari, konstatoval by zavistive nektery
rozsireny denik. A mel by take pravdu. :-)

Zdravi
        BoChal.