Antikacirsky nazor

Mmla Kuchta mila.kuchta at atlas.cz
Tue Nov 24 04:11:07 CET 1998

> [...]
>ostatni prizpusobi.
>Vzdyt si vsichni pamatujete, jak to bylo s providery. Mesicni pausaly se pohybovaly v rozmezi
>nekolika tisic, plus poplatky za straveny cas. Pak prisel VOL s nabidkou 600 Kc/mesic. A vsichni
>se prizpusobili.
>Ale v mistni tel. siti to bude trvat hodne dlouho. Vzdyt to neni par modemu a pevna linka, to jsou miliardove
>investice, kilometry medenych kabelu, optika, digitalni ustredny. A to vsechno za U$D. Dodavatele techto
>zarizeni vubec nezajima prumerny plat v CR, ty zajima jejich katalogova cena.

Re: Re: Re: Naprosto souhlasim, je jen otazka casu, kdy si u nas a koneckoncu v cele Evrope operatori uvedomi co je to konkurence a trh.

> [...]
>2. Domaci firma.
>Mozna mel strach nechat strategicke telekomunikace napospas nejakym amaterum kolem Krause. Mohly dopadnout jako
>Ceske drahy, furt zadluzene, furt zdrazujici, otresne sluzby. Nebo jako Poldi Kladno. Nebo jako telekom v Polsku.
>Drahy a analogovy.
>Investice do telekomunikaci, to jsou sumy srovnatelne s Temelinem.
>
>Bylo vydano nekolik licenci na provozovani mistni telefonni site. Ale fakticky je zacala zavadet jen mensina licencovanych
>firem. Proc se o tom nepise ? Protoze se to zrovna nehodi  antitelekomovskemu hnuti ?

Re: Re: Re: Take mi nezbyva nez souhlasit. Me osobne se masova histerie hnusi, at uz jde o cokoliv. A toto nic jineho take neni. S rozhodnutim pana Dyby, jsem sice nesouhlasil, ale jelikoz neznam vsechny podrobnosti radeji se k tomu moc nevyjadruju. A i kdybych je znal, tak bych stejne pod kotlem nezatapel. Tato situace je prilis zmedializovana na to, aby tu mohla v soucasne dobe vzniknout nejaka konstruktivni, vecna a non-xenofobni diskuze, jak uz jste to presne vystihl: "Po bitve je kazdy general". Koneckoncu si myslim, ze by se tu pred rokem 2001, stejne neobjevil dalsi silny operator, ktery by poskytoval mistni telefonni styk.

>Re: Re: Naprosta vetsina  nakladu jde do mistni site. Mezimestske hovory prece taky pouzivaji mistni sit, + mezimestske
>spoje. Ono + za mezimestsky spoj nakladove neomlouva silenou nekolikanasobnou prirazku mezimestskeho hovoru
>vuci mistnimu hovoru. Mistni hovory (a hlavne sit) je krizove financovana  z mezimestskych a mezinarodnich
>hovoru. To je ekonomicky fakt.

Re: Re: Re: Opet souhlasim, ale je potreba si uvedomit, a o tom se moc nemluvi, ze do nakladu na mezimestska a mezistatni spojeni je potreba zakompenzovat i mistni sit, bez ktere to proste nejde, zatim co mistni styk se bez mezimestskych a mezinarodnich spoju hrave obejde. Vim ze jste to prave napsal, ale ekonomove z Telcomu si to asi neuvedomuji.
Nakonec bych si dovolil uvest utopicky priklad, jak bych to udelal ja s SPT, kdybych tam mel, jako drive stat 100% akcii, a uvital bych vasi pripadnou kritiku. Samozrejme je to jen same "kdyby", ale jako diskusni tema to preci neni spatny.

Tak nejprve bych Telecom rozdelil na nekolik ruznych spolecnosti podle UTO, nebo TTO. To by asi zalezelo na lokalite a hustote osidleni. To by melo za nasledek vetsi stimulaci budoucich novych operatoru, kteri by se tim padem nemusely obavat  konkurovat tak silnemu protivniku jakym Telecom dnes je.
Je to sice z me hlavy, ale nevim presne, jestli neco podobneho neudelala vlada U. S. s tehdejsim monopolenim operatorem Bellem.