informace o novem viru

Petr Nachtmann petrnach at natur.cuni.cz
Wed Oct 7 15:36:05 CEST 1998

> nevim jestli to neni fama, ale pro jistotu to posilam dal. Doma se podivam na
> stranky MS co o tom pisi.

Podivejte se hlavne na

http://www.symantec.com/avcenter/hoax.html

http://www.stiller.com/hoaxes.htm

http://www.nai.com/services/support/hoax/hoax.asp

http://www.datafellows.com/news/hoax/

> Po siti je v soucasne dobe rozesilan soubor, kter} se jmenuje
> "BUDDYLST.ZIP", kter} zdajne obsahuje atraktivni setric obrazovky.
> Jestlize ho vsak spusite, prijdete o vsechno!!! Obsah Vaseho pevneho
> disku bude poskozen a kdosi prostrednictvim internetu ziska Vasi
> postovni adresu a pristupova hesla k Vasemu pocitaci!!! ZA ZADNYCH

Tohle je prvni velmi odvazne tvrzeni. Nepozve ten virus take treba Vasi
tchyni k Vam na navstevu? :-)

> OKOLNOSTI SI TENTO SOUBOR NEKOPIRUJTE ANI NESPOUSTEJTE!!!

*.ZIP _neni_ spustitelny soubor ani dokument potencialne obsahujici
makrovirus.

V pripade, ze by opravdu obsahoval virus nebo trojsky kun, virus dropper
atd., bylo by spise na miste uvest charakteristicky retezec, delku, CRC
apod.

Predstavte si, ze by Vam to nekdo poslal rozbalene nebo treba jako *.ARJ!

> Do obehu se tento soubor pokud znamo dostal 23.9.98.

Irelevantni.

> Rozeslete toto upozorneni dale. Jedna se o nov}, velmi niciv} virus
> malokdo o nem zatim vi. Informaci zverejnila firma Microsoft.

V Knowledge Base? Nebo kde?

> Sdelte tuto informaci kazdemu, kdo ma pristup na Internet tak , aby
> bylo mozno zabranit dalsim skodam.
> Dale neotevirejte ani nespoustejte pripadne dosle mailove zpravy
> oznacene "RETURNED OR UNABLE TO DELIVER" (tj. nedoruceno nebo

Tak _tohle_ uz je tak stare (a nesmyslne), ze to obsah zpravy zcela
diskvalifikuje. Nekdo si z nekoho udelal kdysi legraci a stale se to jeste
siri.

> nedorucitelne"). Tento virus napadne Vas pocitac a nektere casti vyradi
> z cinnosti. Udajne se jedna o velmi nebezpecn} virus, proti kteremu
> zatim neexistuje zcinna ochrana.
> Prosime, dodrzujte vsechna v}se uvedena pravidla a informujte sve
> pratele pripojene na sit.

Radeji ne.