Internet a "spatne veci"

Vladim!r Matajs xmatv05 at vse.cz
Mon Oct 26 17:28:48 CET 1998

>Drazi pratele.

>Posledni rok se intenzivne zabyvame filtraci, monitoringem a blokaci
>spatnych veci na Inetrnetu (pro ty neznal: pornografie, navody na vyrobu
>drog, bomb, ci jine materialy, jejich pouziti by bylo nelegalni nebo
>nemoralni), s dilcimi problemy, resenimi, uspechy a neuspechy.
>Moc by nam pomohlo, kdyby jste mohli vyplnit nasledujici formular:
>Pokud radsi chcete klikat, vyplnte jej na http://www.gfxs.hiedu.cz/vyzkum.h=
>tm
>Predem moc diky, vysledky zpracujeme a zverejnime:

>Nazev skoly:
> [...]

Me tenhle formular prijde jako pekne ujetej. Co je komu do toho, kolik je
kde pocitacu pripojenych k internetu atd. Tohle spis nez chvalihodnym
zamerem smrdi nejakou levarnou, protoze informace podobnyho charakteru jsou
za urcitych podminek velmi cenne a tohle muze byt levny zpusob jak podobne
informace ziskat. Mimochodem neci nazor, kolik procent casu ztravi
studenti stahovanim "spatnych" veci ma asi velmi malou vypovidaci
hodnotu. Pokud opravdu chcete zminene informace ziskat, v rejstriku firem (
treba na inteu) by mely byt uvedeny i skoly a to s presnou adresou (opravte
mne, pokud se pletu). Skoly vam pripadne informace podobneho charakteru
budto samy poskytnou, nebo neposkytnou.

Dale by mne velmi zajimalo, jak se chcete zabyvat "filtraci" podobnych
materialu. Zverejnite snad seznam "spatnych" linku? Jeden mi prosim poslete.

Vladimir Matajs