Internet a "spatne veci"

Petr Chlupat} chlupaty at math.muni.cz
Wed Oct 28 21:03:05 CET 1998

 Hmmm... Abych pravdu rekl, obrat "spatne veci" me uprimne pobavil.
(Nevim, jak komu, ale prijde mi smesny...) Ale k veci - mozna bych jakz
takz pochopil, kdyby se chtel nekdo snazit blokovat nejake nelegalni
informace. (I kdyz pojem "nelegalni informace", a zvlaste pak
"nemoralni informace" mi zni absurdne.)
Podle me je jedna z kras internetu prave v tom, ze neni cenzurovan
zadnou tlupou byrokratu. Pokud je nekdo plnolety, a neco se mu
nelibi, at se na to priste nekouka. Navic (alespon co ja vim) je clovek
pred vstupen na nejakou "spatnou stranku" ( :-))) ) obvykle zhruba
obeznamen s jejim obsahem. Jina vec je, pokud je clovek nezletily,
a tudiz nema pravo na vlastni rozhodnuti, ale rozhoduji za nej rodice.
Vim, ze v Internet Exploreru je moznost zamykani nevhodnych stranek
na heslo, prave z techto duvodu. Nemyslim si ale, ze by mel nekdo pravo
cenzurovat internet, zvlaste pak s oduvodnenim, ze cenzurovane informace
jsou nemoralni.
Podle me je zcela v poradku, kdyz plati na serveru jasna pravidla, jake
druhy informaci jsou povoleny, a za jejich poruseni provozovatel
serveru udeluje patricne sankce. Nemyslim si ale, ze by melo fungovat
neco takoveho globalne...
A navic - myslim si, ze to, ze si clovek precte, jak vyrobit bombu, nebo
nejake materialy o drogach, z nej jeste nedelaji teroristu a fetaka.

Zdravim inkvizitora
--
      Petr Chlupaty
Masarykova Univerzita v Brne