list.faf.cuni.cz se zblaznil?

Mirus Virus ohs at tis.sy.cesnet.cz
Thu Apr 8 11:09:06 CEST 1999

Dne  6 Apr 99 v 20:09, Radim Kunz napsal(a):

>  >

> To myslis vazne ? To snad ne.
>
> Radim

Copak on, bohuzel to vsak myslej vazne i ti, co tam ty bomby mrskaj.
Ti sami, co zustali netecni, kdyz Chorvati hnali albanskym zpusobem
ze sveho uzemi 200.000 Srbu. Asi to jeste nebylo dost, asi se ti
ridici spravedlnosti  probouzeji az pri 0,5 milijo'nu.
Ti sami, co v Daytonu pisemne prislibili tem samym navrat a neudelali
pro to ani skrt.
Ti sami, co v Rambouilet jedne strane nechali podepsat smlouvu a
druhe nechali jen osmnact hodin na jeji prostudovani.
Ti sami, co vycitaji druhym pripravenost genocidy a domnivaji se, ze
nikomu nebude nahle prekotne prijeti tri vychodoevropskych zemi i s
jejich strategickym vzdusnym prostorem naprosto vubec napadne.
Ti sami, co bombarduji vojenske cile maximalne z 50%, protoze
nasledna nabidka hospodarske pomoci v roztriskane zemi se dopredu
jevi jako bezva vejicka.
Kosovo bude rozdeleno, to je na tuty. Bud dle Milosevice na severni
srbskou a jizni albanskou cast, k cemuz slouzi soucasna genocida (dle
nich vytesnovani), nebo samostatne Kosovo, coz je umysl druhe strany.
Jenze to Srbove radej vyhynou.
Kdo je v koute, neuhejba. Mozna jeste muzou tak malounko verit Rusum,
ale dozajista ne na druhe koleji jedoucimu OSN, ci snad SS (sdruzeni
spojencu).
Kdo jste starsi, vzpomente si, jaka by asi v srpnu 68 byla nase
ochota vyjednavat s Rusakama. A to je soucasna srbska nalada vuci
svetu. Jak tohle vse vim ?
Mam tam trinact let provdanou segru.
I proto ten emotivni projev.
Mimochodem, mluvim s ni minimalne jednou tydne telefonem a dovolal
jsem se na rozdil od publicistu vzdy.
Nejlip to vystihl muj sestnactilety syn : " Je to jak mezi fetakama.
Neni dobrych a spatnych. Maximalne si je muzes rozlisit na vetsi a
mensi dacany a to jeste ne vzdycky. "
Mikovo rozlisovani na republikany a komod^ury nesouhlasici a ostatni
demokraticky svet souhlasici, je typicky stadni projev a absentujici
attribut uvahy a zvazovani.
Kdo si dela nazor z masovych sdelovacich prostredku, at jiz Novy ci
DeutscheTV, pak je jeho nahled logicky masovy.

> PS: A takovy ty kecy, jakoze 'Kdyz mohli delat genocidu Chorvati,
> proc nesmime my', to mluvi samo za sebe. Kdyby tenkrat krizi v Bosne
> srovnala US-army hned na zacatku (OSN se ukazala totalne na prd a

Armada zamorske zeme ?
Proboha to prece nemyslis vazne ?
Jak ?
Napadenim ? Srbsko ma pro pripad valecneho napadeni smlouvu s Ruskem,
proto ani ted nepadne ani slovo o valce. A pokud Rusko, tak by ten
mamut za Cinskou zdi proste nemohl mlcet.
Americani jsou tezkopadni, urcite nechapou situaci, ale tohle by si
spocitali.
Navic Srbsko neni ani Grenada, ani Panama.
Byl by to Vietnam.
A Chorvatskou genocidou snad nikdo neargumentuje jako omluvou, ale
jako jednim z mnoha duvodu proc neverit.
Bohuzel to neni ani zdaleko duvod jediny.

> NATU se taky moc nechtelo), vypadalo by to ted jinak. Ale lepsi
> pozde, nez vubec. Po sjednocene velke Jugoslavii, prijde Velkosrbsky
> Balkan a Sjednocena Srbska Evropa a ty kanady Ti v ty dobe uz budou

Miku, prosim te uved mi jedinej zdroj, kde nektery Srb, ne srbsky
Sladek, vyslovil Velke Srbsko jako politicky cil.( Tim netvrdim, ze
to teni jejich teskliva vzpominka jako treba u Polaku Ukrajina )
Predesilam, ze ti na to odpovim citaci casti kosovske delegace,
myslim tim UCK, ktera prohlasila, ze jediny jejich cil pro jednani v
ve Francii  je obnova Velke Albanie v puvodnich hranicich z doby
druhe svetove. Verit tomu, ze Milosevic neco rekne a boje ustanou, je
neznalost prostredi. Ani po eventuelnim jeho couvnuti nenastane klid.
Prestoze Kosovce vyhaneji lide v uniformach, z devadesati procent to
nejsou lide podlehajici oficialnimu vedeni. Jako protivaha tlaku a
teroristickym akcim UCK zhruba pred rokem, dvema,  vznikly tlupy na
zaklade domobran, ktere dozajista meli pomoc shury, jelikoz disponuji
i tezkou vojenskou technikou, ktere vyrizuji sve ucty mimo vliv
vladnich struktur rabovanim a nasilnostmi. Milosevic neprizna jejich
existenci, ani svuj nevliv na ne, jelikoz by silne oslabil svou
pozici. Nezridka dochazi ke stretum i s radovym srbskym vojskem. V
jejich radach jsou i dezerteri, lupici, fanatici, pomstychtivci,
netrpelivy vlastenci. Situace je daleko slozitejsi, nez se
prezentuje.  Jedno je dnes uz absolutne jiste. Srbove a kosovsti
Albanci jiz nemohou zit v jedne zemi.
Vojska do Kosova vstoupi, to je dnes uz jasne, jinak bombarderi
ztrati tvar a pak za a nastane partyzansky odpor a masove
vyvrazdovani zbytku kosovskych albancu ve jmenu svate msty.
A jedna k  jedne ze se konflikt preleje do dalsich zemi.
Jinak receno, leceni se bez velke amputace jiz neobejde.

Analogie nahlizeni na situaci je velmi snadna. Zkuste mit tezky, az
inzultativni svar s rodici, manzelkou, ci detmi. Pak obejdete sousedy
a vyzpovidejte je, co si o tom mysli. Shledate, jak tezce jsou mimo
misu. A to jsme my. A TV ?
Jeste si zive vzpominam takrka hysterii kolem obeti v Rumunskuv lete
89.
30 pak 70 pak zarucene kolem 100 tisic.
Kdyz se situace uklidnila, oficialni zprava uvedla pres tri sta. Coz
je mimochodem tretina poctu americkeho zasahu na Grenade, o kterem se
pro zmenu nemluvilo vubec. Nesmirna skoda je kazdeho zivota, proto
tim jen chci rici, ze si radeji se soudem pockam, az budu vic vedet.
Televize potrebuje divaky a vi, jak je ziskat.

Preji dobry den.

Mirek