Co je Cesko a Cechy

Ross Hedvicek ross at scanlon.im1.net
Fri Feb 26 15:41:16 CET 1999

At 03:20 PM 2/26/99 +0100, Lubos Kaspar wrote

>  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

>  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>
>Co veta, to klenot. :-)
>
>Vzdelany clovek se podle me shani po stanoviscich odborniku,
>studuje souvislosti a nevyslovuje emotivni soudy bez potrebnych
>podkladu. V polozeni nepromyslene placnuteho nesmyslu a moudreho
>citatu vedle sebe vidim znacny rozpor a docela by me zajimalo,
>jestli se autor takoveho "bohatstvi" povazuje sam za vzdelaneho.
>
>Jake jsou konkretni a vecne argumenty pro pasovani terminu Cesko
>(ve vyznamu zemepisneho nazvu uzemi) na kravinu?
> [...]

Ja jsem byl vzdycky pro spojeni ceskych a slovenskych zemi - a vyraz
Ceskoslovensko mi vzdy znel prijemne a libozvucne. Kdyz se ty zeme
rozdelily (ja u toho nebyl) a slovenska cast Ceskoslovenska se spravne zve
Slovensko - nevidim zadneho duvodu, proc by se ceska cast Ceskoslovenska
nemela stejne logicky zvat Cesko. Odpurci slova Cesko mi pripadaji jako ti
co kdyz se rekne Peking, tak delaji ze nerozumi a pak se placnou do hlavy a
krici: "Aaa - ty myslis Beijing!" Proste osli.

Rosta