Ceske mladezi to mysli...

Lubos Kaspar kaspar at cnb.cz
Tue Mar 2 19:04:58 CET 1999

> Date: Tue, 2 Mar 1999 17:44:50 +0100
> To: smajlik at cs.felk.cvut.cz
> From: had at articon.cz (Hanus Adler)
> Subject: Re: Ceske mladezi to mysli...

> to je s prominutim pekna blbost. Slovo "cesko" je nesmyslne a nezalezi
> na tom, zda je v nejakem slovniku (buhvi jakej trouba to tam zaradil).

Prohlasit, ze je neco blbost, je velmi snadne a pohodlne. Urcite mnohem
jednodussi, nez se o dane problematice poucit. Rovnez prohlasit odborniky
v danem oboru za trouby nesvedci o snaze veci porozumet.

> Copak se z Vas nekdo citi byt Cesakem? Ja ne, dekuji, zustanu Cechem
> doufam az do konce sveho zivota.

Fin taky neni Finak, tak proc takove nasili?

> Mimochodem, pokud se nekomu z Moravy nebo Slezka nelibi, ze slovo Cechy
> ma dva vyznamy (cast Ceske rep. a zaroven zkracene oznaceni Ceske rep.
> jako celku), tak at Ceske republice klidne rika Moravsko (podle vzoru
> Litevsko, Izraelsko, Ukrajinsko, Jugoslavsko, Bosensko a Hercegovinsko,
> Egyptsko, Francouzsko, Velke Britansko, Anglicko, Walesko, Indicko...).

To je pusta demagogie.

> Date: Tue, 2 Mar 1999 17:59:56 +0100
> From: Petr Nachtmann <petrnach at natur.cuni.cz>
> To: smajlik at cs.felk.cvut.cz
> Subject: Re: Ceske mladezi to mysli...
>
> Nechtel jsem se do te debaty michat (ostatne je off-topic), ale tech

BTW: V konferenci smajlik neni podle jejiho spravce nic off-topic.

> paradoxu je u nas vice: Nejen, ze Cechy se skladaji z Cech a Moravy, ale i
> Morava se sklada z Moravy a Slezska. Takze Moravsko mohou ti, kteri
> pouzivaji vyraz Cesko, klidne zacit pouzivat.

A co napr. prohlasit, ze atom je paradox (kdyz neni nedelitelny) a
ze nukleony se skladaji z nukleonu a elektronu, pricemz vlastne i
nukleony jsou paradox a protony se skladaji z protonu a neutronu? :-)

Krome toho Morava se nesklada z Moravy z Slezska. Je stale
treba rozlisovat zemepisne nazvy uzemi a nazvy spravnich celku.
I kdyz za CSSR byl pouze jihomoravsky a severomoravsky kraj a zadny
slezsky, neznamena to, ze Slezsko je casti Moravy.

Velmi doporucuji vsem horlivcum, aby pred hazenim silnymi a prazdnymi
slovy pouzili trochu vice mozek a prihledli k nazoru odborniku namisto
podlehani nepodlozenym pocitum. Bude to predevsim jim samym ke
znacnemu prospechu.

Slovu Cechy davaji dva vyznamy jen ignoranti, kterym se "nelibi"
spravne utvorene a naprosto vystizne slovo Cesko a jen pletou ostatni.
Priznacne je, ze sve odmitave stanovisko nejsou schopni nijak
racionalne zduvodnit.
--
                                                Lubos Kaspar