Co je Cesko a Cechy

Michal Balaban michal.balaban at sap-ag.de
Fri Mar 5 16:21:10 CET 1999

> Ale Cesko v nem taky neexistuje. Je v nem Ceska republika (Czech
> republic).
> Lukas Mizoch

Ale existuje.
Nemecky to je Tschechien (do roku 1945 to bylo Tschechei, coz byl
ekvivalent k Böhmen und Mähren, ted uz to neni 'politicky korektni').
Anglicky to je Czechia (nebo jak se to sakra pise) a Francouzi maji
taky jedno slovo, ale to dokazu stezi vyslovit, rozhodne ne napsat.
Vypadalo to, ze jedinej jazyk, ve kterym neni ofizialni jednoslovny
nazev pro ceskou republiku je cestina. Ale jeden kolega tady psal, ze
to nasel ve slovniku (nebo pravidlech?), takze asi prece.
Proti 'novejm' slovum vzdycky nekdo prudi, nekdy to dojde tak daleko,
ze radsi vymysli nejakou tu cistonosoplenku nebo libozvucny prstotluk.
Me osobne cesko nevadi, asi jako vetsine lidi od Jihlavy na vychod. :-)
Ale ona byla (a je) Morava vzdycky utlacovana :-), staci se podivat
na kvalitu dalnice D1 od cca 110. km (Exit Jihlava) na vychod.
Na udrzbu a obnovu se dostava nejak min penizku, za to v Cechach :-)
je pul metru asfaltu a stoupa to primou umerou smerem k Praze.
I ti policajti tam nemaj Lagunu, ale Favorita.
Hamba. :-)
Mike