Internet?

Lubos Kaspar kaspar at cnb.cz
Thu Mar 11 09:01:30 CET 1999

> Date: Wed, 10 Mar 1999 19:05:23 +0100
> To: smajlik at cs.felk.cvut.cz
> From: xvucj01 at vse.cz (JAN VUCKA)
> Subject: Internet?
>
> Poradite mi nekdo?
> Potrebuju obecne informace o inetu a e-commerce. Napr.:
>
> Kdy a jak zacal ARPAnet?

To by se asi zjistit dalo. Nemylim-li se, tak nekdy pocatkem 70. let
to byla armadni sit. Zrovna asi pred 10 dny o tom mluvili v TV-poradu
Zavinac (CT2 nedele 20h) a asi o tom bude zaznam i na jejich WWW-strankach
(http://www.zavinac.com).

> Kolik je zapojeno pocitacu do Internetu dnes?
> Kolik je uzivatelu?
> Jaky je obrat e-commerce globalne?
> Kolik se proinzeruje na Internetu?
> .. atd ...
>
> Kdyby mi nekdo poradil, kde to sehnat, usetril by mi dost prace byl by moc
> hodnej.

Dalsi informace nelze z principu sehnat, protoze Internet neni zadna
centralne rizena instituce, takze provozovatele jednotlivych siti a
pocitacu nikomu nehlasi presne statistiky (otazka poctu uzivatelu je
primo absurdni); k dispozici jsou maximalne tak nejake odhady, ktere
vsak vzhledem k bourlivemu vyvoji velmi rychle zastaravaji.

K cemu to ma vlastne slouzit? Pokud ma byt takovymi radoby omracujicimi
udaji vysperkovana napr. diplomova prace, tak je to ciste mlaceni
prazdne slamy. Pokud to vymyslel nejaky pedagog na VSE, nerku-li
ulozil jako hlavni tema, ci dokonce je pak takova prace obhajitelna, lze
si jen stezi myslet neco lichotiveho o smyslu takove vysoke skoly.

Domnivam se, ze je spousta mnohem uzitecnejsich temat k reseni.
--
                                                Lubos Kaspar