Placak (was: Neffovi vadi...)

Petr Nachtmann petrnach at natur.cuni.cz
Wed Mar 17 11:14:33 CET 1999

> Co ten pan napsal o dablovi v Internetu, cetl jste to nekdo?

Cetl jsem to, vyslo to take v Lidovych novinach, ten clanek byl spise
skepticky nez vylozene stvavy.

> Ten clanek o Masinech jsem cetl, ale vzhledem k tomu, ze je to
> jenom pan Dvorak tohle, pan Dvorak tamhleto atd, tam me ten
> clanek moc neuchvatil, IMHO mam dojem, ze Masinove pro VNITRNI
> vyvoj v CSR zas takovym prinosem nebyli (a pro toho postaka asi
> taky ne)...

1) Masinove predpokladali stretnuti mezi CCCP a USA, proto hodlali
   vstoupit do americke armady. Nabizi se srovani se zahranicnim odbojem
   za 2. svetove valky. Skutecne do ni vstoupili, proti komunistum ale ze
   znamych duvodu jiz nebojovali, coz byla pro ne urcita frustrace.

2) Jakym prinosem pro vnitrni vyvoj v CSR byl potom za valky domaci i
   zahranicni odboj? Nemecko koneckoncu porazily velmoci. Dokonce i
   ceskoslovensti piloti v britskem letectvu by mohli byt takovou logikou
   zpochybneni:

   - Dobyti ci nedobyti Britanie Hitlerem bylo z hlediska CSR irelevantni,
     porazka Nemecka zavisela na Spojenych statech a Sovetskem svazu.
     Ostatne 2. svetova valka byla pro Britanii Pyrrhovym vitezstvim a
     Britanie sla po valce stejne do haje.

   - Cs. vojaci v zahranici byli AFAIK placeni ceskoslovenskym zlatem,
     nejaky izolacionista by tedy mohl tvrdit, ze bohatstvim
     Ceskoslovenska bylo plytvano na obranu cizi zeme.

3) Ktereho postaka mas na mysli? Mozna mas na mysli pokladnika,
   ktereho Masinove zastrelili, kdyz na ne ovsem vytahl pistoli.

   - Kdyby ji nevytahoval, nic se mu nestalo

   - Kdo mel v 50. letech zbrojni pas?

Domnivam se, ze kamenem urazu je rozdilny pristup ke komunismu a k
nacismu. Ten je ovsem neopodstatneny, oba rezimy se dopoustely mnohdy
dokonce skoro identickych lumparen.

Petr