Placak (is: NATO)

JAN VUCKA xvucj01 at vse.cz
Thu Mar 18 12:10:44 CET 1999

>Naco je nam NATO??
>Jen pockejte az se navrati domu rakve nasich NATO vojaku. Pak se
>zeptejte jejich maminek, jestli by nechteli byt - izolacionisty.

Tohle je takova volovina, ze snad ani neni nutne blize to komentovat.

NATO je nam k tomu, abychom si v pripade nouze nebo i bez nouze pomahali.
Tak to ma byt, ale odhlednu od hledisek moralnich, na ktera se muze nekdo
divat jinak a reknu par logickych argumentu.

Mir na vecne casy nam nezaruci nikdo a nic. I kdyby dnes vypadala stredni
Evropa sebemirumilovneji, nikdo nevi, co bude za deset, natoz za padesat
let. Proto mame armadu a proto jsme vstoupili (hura) do NATO.

Pokud nekdo napadne nas, pomuze nam Belgie nebo Recko. (jsou doufam tyhle
staty v NATO? :-) ja to nekontroloval a spoleham se pouze na svou pamet,
ktera je dosti chatrna)  To samozrejme neni zadarmo. Oplatkou se od nas
chce, abychom my v pripade potreby pomohli Belgii. To je ferova dohoda.

Hystericke povykovani, co se stane, az se domu vrati rakve nasich vojaku,
povazuji za ubohe. Stejne tak se muzou do Belgie vratit rakve belgickych
vojaku, protoze nam pomahali, kdyz jsme byli v maleru a jejich pomoc nas
zachranila. To je spoluprace. Nebudou nam pomahat jen pro dobry pocit a
hezky usmev, ale za zavazek, ze si budeme pomahat nazvajem. Je mene
pravdepodobne, ze nekdo zautoci na zemi, ktera je v silnem paktu, nez na
zemi, ktera si hraje na vlastnim pisecku.

Stejne tak je pravdepodobnejsi, ze nekdo zautoci nas, kdyz lezime na hodne
nesikovnem miste, nez na Belgii. Je tedy pravdepodobnejsi, ze budou
Belgicane pomahat nam nez naopak.

Pokud nedokazes pochopit, co je spravne, ani co je pravdepodobnejsi, pro
lidi jako ty jsme skutecne do NATO nevstupovali.
JV