IMAP

Bohumil Chalupa bochal at apollo.karlov.mff.cuni.cz
Fri Mar 19 10:51:32 CET 1999

On Fri, 19 Mar 1999 pvokoun at spolana.cz wrote:

> Jsem zoufalej neznalec, rad bych se proto zeptal k cemu slouzi pripojeni k
> postovnimu serveru prostrednictvim IMAP , a zda je to u nas stejne rozsirene
> stejne jako POP3.

Protokol IMAP je na rozdil od protokolu POP _I_nteraktivni.
POP3 stahne vsechnu postu v kuse na lokalni pocitac a na serveru
ji muze volitelne (vsechnu najednou) smazat. Protokol IMAP stahuje
na pozadani jednotlive dopisy, ci dokonce MIME attachmenty nebo casti.
Muze je take na serveru jednotlive mazat. Soucasna verse protokolu IMAP
je snad IMAP4 nebo 4 a neco. IMAP pouziva napr. postovni program PINE
nebo Netscape Communicator. Myslim, ze je zatim mene rozsireny nez POP.

Zdravi
         Bohumil Chalupa