Serwery newsow w cz. a sk.

matus.uhlar at in.nextra.sk matus.uhlar at in.nextra.sk
Wed Oct 20 18:48:55 CEST 1999

Ján Solár <solar at netlab.sk> wrote:
->> Dostal jsem od vas par adresov. Zwlaste dekuju Zdenkovi Proskovcovi za
->> celou listu z ceskymi serverami a ceskimi skupinami, kterou mi poslal.
->> Vyzkouselsem.
->>
->> Ale, obavam se, ze nebudu moct cist ceske newsy proto, ze nemohu se
->> dovolat do nich w nejakem realnim case.

-> Ja pouzivam news.netlab.sk a na to, aku mam pomalu linku, mi to ide celkom dobre. Este mozete skusit csnews.vslib.cz, je to server specialne pre cz/sk. skupiny. Ale asi najlepsie by pre Vas bolo vyskusat nejaky polsky newsserver. Urcite sa na nom najdu nejake cz/sk skupiny. Aspon u Nas je zvykom, ze kazdy vacsi provider alebo aj vysoka skola ma aj newsserver

no ked mate e-mail solar at netlab.sk a stahujete newsy z news.netlab.sk...

na slovensku je otvoreny news.telecom.sk;
ale vhodna rada by bola: skuste poziadat providera nech vam vybavi cz.* a
sk.*

->> A proto nemohu cekat hodiny aby stahnout skupinu...

Nuz, newsy nie su velmi lacna zalezitost z tohoto hladiska ale daju sa
optimalizovat. Ide hlavne o to akeho mate providera. a tiez dobry server.
mozno v polsku nejaky obsahuje skupiny cz.* a sk.*

->> Je to zvlastni, ale vsechny pingi jdou po teleglobe rownou do NY, tam
->> se prohanajou po celem meste, nekdy zahnou do Washingtonu, a pak se
->> teprve vracej do Evropy.

toz, zalezitost providera ked ma linku do US a ziaden (dobry) peering v
europe... inac povedal by som ze je to klasika u vacsiny ISP... a nie je to
dobre...

--
 Matus "fantomas" Uhlar, sysadmin at NEXTRA, Slovakia; IRC admin of *.sk
 uhlar at fantomas.sk; http://www.fantomas.sk/; http://www.nextra.sk/