Serwery newsow w cz. a sk.

chomik chemik1 at polbox.com
Fri Oct 22 13:22:56 CEST 1999

Dn. 20.10.99 o 18:48, matus.uhlar at in.nextra.sk pisze:

> [...]
> -> ide celkom dobre.  Este mozete skusit csnews.vslib.cz, je to
> -> server specialne pre cz/sk. skupiny. Ale asi najlepsie by pre Vas
> -> bolo vyskusat nejaky polsky newsserver. Urcite sa na nom najdu
> -> nejake cz/sk skupiny. Aspon u Nas je zvykom, ze kazdy vacsi
> -> provider alebo aj vysoka skola ma aj newsserver
>
> no ked mate e-mail solar at netlab.sk a stahujete newsy z
> news.netlab.sk...
>
> na slovensku je otvoreny news.telecom.sk; ale vhodna rada by bola:
> skuste poziadat providera nech vam vybavi cz.* a sk.*

Nemam takovou moznost a stahuji newsy z verejnych serveru. Jsou tam
sice skupiny cs. a sk. ale vetsinou jsou prazdne - nejsou stahovany
okrem nekolika (smajlik, answers a jine profi sitove). Je to divne
protoze np. jsou tam skupiny alt.*.binaries z pornografickymi, nekdy i
pedofilskymi obrazky, kazdy po nekolik desitek kB a ceskych a
slovenskych skupin z obycejnym txt nechcou tam dat!

> ->> A proto nemohu cekat hodiny aby stahnout skupinu...
>
> Nuz, newsy nie su velmi lacna zalezitost z tohoto hladiska ale
> daju sa optimalizovat. Ide hlavne o to akeho mate providera. a
> tiez dobry server. mozno v polsku nejaky obsahuje skupiny cz.* a
> sk.*

Hledam, hledam a nic nevidim... :(

Ale zkousim to ted jinak - prez listserver. Byl jsem na pandore a
zapsal jsem se na nekolik listu. Jenze se to nejak malo hybe.

Ale to bude asi ta nejlacinejsi cesta. Myslim nad tim aby si vykoupit
nejaky poradny account s shellem a ftp abych mohl vsechnu postu
skompresovat a stahnout jedenkrat denne (nejlepe tak v 3,00 - 4,00 kdy
je sit nejmene zatizena) prez ftp. Bylo u nas mnoho pohadek o modemu
HIS (asi nejaky ADSL) ktery telekomunikace mela instalovat a platilo
by se jen stalou cenu jednou mesicne (kolem 100zl). Cena nezalezela by
na case spojeni. Bohuzel skoncilo se jen na povidackach :(

Ja si myslim, ze komunikace lidi o ruznych zajmech pres internet u nas
je teprve v zacatcich. Na zapade jsou na tom mnohem lepe.

Vubec jak se tak koukam to cesky usenet nepocitajic nekolika stricte
politickych skupin je jaksi malo vyvinut. To uz se neumite bavit jinak
nez o politice? ;))

Me by zajimaly skupiny popularne vedecke. Neznam natolik anglictinu
abych mohl sedet na anglosaskych skupinach. Dofam jen, ze jak se
internet bude vyvijet tak to k nam taky prijde.

> ->> Je to zvlastni, ale vsechny pingi jdou po teleglobe rownou do
> ->> NY, tam se prohanajou po celem meste, nekdy zahnou do
> ->> Washingtonu, a pak se teprve vracej do Evropy.
>
> toz, zalezitost providera ked ma linku do US a ziaden (dobry)
> peering v europe... inac povedal by som ze je to klasika u vacsiny
> ISP... a nie je to dobre...

Linka je pripojena na Polpak, naseho malem monopolistu a 95% lidi v
Polsku taky na tom visi.
--

-- hej! --------- /\ |||| /\ - chomik jest dziki, ----
-- chomik ------- \ \.  ./ / - chomik jest zly... ----