Komunikovat s jistotou znamená vědět, co a jak říci tomu pravému v tu pravou chvíli. A tohle “vědět” dnes znamená už předem několikanásobně zvýšit své šance. Vždyť obchodník, který neumí jednat s lidmi, mnohem častěji než aby vítězil, prohrává. A právě proto vznikl tento průvodce spletitými cestami lidského dorozumění.
Každé jednání mezi lidmi, má-li být úspěšné, vyžaduje alespoň minimální stupeň důvěry, a tak i tato kniha začíná “Získáním důvěry druhých” a až poté řeší naše časté zádrhely ve vzájemné konverzaci, neochotu naslouchat (Uznejte, že naslouchání není čekání na příležitost mluvit.) nebo třeba neschopnost omluvit se “bez servilnosti či skřípění zubů”. K nejpodnětnějším kapitolám lze beze sporu zařadit ty, kde se čtenář dozví jak “kritizovat, ale neublížit”, jak “otupit osten kritiky” a především jak vhodně “reagovat na urážky, vychloubání, lhostejnost, ...”. Jako jakýsi pikantní a zároveň velmi užitečný bonbónek na závěr jsou připraveny dvě kapitoly. První o možnostech “minimalizace nedorozumění mezi muži a ženami” (Rada pro muže: Uznejte a odměňujte úspěchy žen. Rada pro ženy: Vyhněte se flirtování, abyste zabránily vytvoření závazků v jiné oblasti.) a druhá o rozdílných kulturních a obchodních zvycích mezi národy.
Jednotlivé rady jsou očíslovány a seskupeny podle toho, jakým problémem se zabývají, a kromě podrobných doporučení zahrnují i konkrétní příklady z autorčiny praxe. Výraznou předností je tak rychlá orientace v knize a okamžitá dostupnost potřebných informací.
| |