
OBSAH/Homepage
vyhledávače svět
vyhledávače cz
o-bludy
technologie
návody
křížem krážem WWW
business
press
detektiv pátrá

slovníček
vyhledávací centrála
vtip dne
hledání v článcích

o DETEKTIVOVI
autoři
reklama u nás
|
Portál Excite pohlcen @Home
Dne 19.ledna 1999 oznámily americké společnosti @Home a Excite, že dojde k jejich sloučení. Poskytovatel přistupu @Home tak pohltí Excite a jeho portál. Cena transakce se odhaduje na 6,7 miliardy dolarů a očekává se, že proběhne do tří měsíců. Vznikne tak pravděpodobně i nová značka @Home-Excite, pod kterou budou v budoucnu tyto služby společně vystupovat. Po oznámení splynutí poskočila cena akcií společnosti Excite o neuvěřitelných 63 procent nahoru.
Excite (založený r. 1994) je portálem (což obnáší nejen služby vyhledávací), který pokrývá svými službami 10 zemí a který navštěvuje kolem sedmnácti milionů uživatelů (z masa a kostí) měsíčně. Značku Excite zná dokonce 50 milionů američanů.
@Home (založená v r. 1995) poskytuje rychlý přístup k Internetu, který podle informací na jejich stránkách dosahuje špičkově i stonásobku rychlosti při běžném připojení přes telefonní linku (dial-up). A to vše za cenu od třiceti do padesáti dolarů měsíčně. To vše probíhá - jak jinak - po kabelové televizi. Podle všeho může pokrýt @Home až téměř 60 milionů domácností po celém světě.
Co se týče přístupu na Internet přes kabelovou televizi, snad i u nás se blýská na lepší časy. Po Kralupech nad Vltavou, kde Internet po kabelu už nějakou dobu mají, začíná kabelovou televizi pro poskytování přístupu k Internetu využívat i pražská společnost Dattel. Jen těžko se ale v dohledné době dočkáme toho, že by snad u nás některý poskytovatel připojení pohltil některou z českých služeb - tj. poskytovatele obsahu. Každopádně poskytovat lidem přístup a ještě jim mít i co nabídnout z hlediska obsahu je jistě velice lákavé a @Home si to asi zavčasu uvědomilo. Za chvíli se totiž může stát, že jednoduše nebude koho kupovat - protože dobré služby se zvučnými jmény a skvostným obsahem, který dokáží poskytnout, budou nedostatkovým "zbožím".
|
|