OBSAH/Homepage
vyhledávače svět
vyhledávače cz
o-bludy
technologie
návody
křížem krážem WWW
business
press
detektiv pátrá
slovníček
vyhledávací centrála
vtip dne
hledání v článcích
o DETEKTIVOVI
autoři
reklama u nás
|
Jsou vaše stránky snadno k nalezení?
Pokud vytváříme stránky je dobré pamatovat na to, aby byly i snadno k nalezení.
Většina světových vyhledávacích služeb umožňuje upřesnit údaje o stránce přímo v
hlavičce dokumentu pomocí meta prvků.
Zadáme-li stránky do databáze vyhledávací služby (zaměříme se zde hlavně na
full-textové vyhledávací služby) robot tohoto serveru naše stránky postupem
času navštíví a zařadí je do své databáze. Zařazením stránek vytvoří robot
zároveň jejich popis z informací uvedených na stránce.
Při vytváření popisu robot nejprve zjistí titulek stránky. Ten je ve většině
případů převzat z titulku stránky v hlavičce dokumentu reprezentovaného kódem:
<TITLE>...</TITLE>
Není-li titulek uveden nahradí ho při výpisu vyhledávací služba výpisem URL stránky.
Dalším podrobně zkoumaným místem stránky je "první nadpis" reprezentovaný kódem:
<H1>...</H1>
nebo prvním větším nápisem.
Z tohoto nadpisu a z prvních několika set znaků stránky vyhledávací robot vytvoří stručný popis u
nalezeného dokumentu.
Titulkem dokumentu a stručným popisem se při pročítání výsledků vyhledávání řídí většina uživatelů
vyhledávací služby. Je tedy důležité, aby tento popis stránky byl co nejvýstižnější právě k obsahu
dokumentu. Proto většina moderních vyhledávacích služeb zavedla rozpoznávání tzv. meta prvků v hlavičce
stránky.
Pomocí meta prvku keywords můžeme "vnutit" vyhledávacímu serveru klíčová slova citlivá právě na naši
stránku. Potom např. stránka s hlavičkou obohacenou o
<META name="keywords" content="bussines, marketplace, trade">
bude vypsána v seznamu nalezených stránek, pokud uživatel zadá hledat jedno z uvedených klíčových slov.
Ve výpisu nalezených stránek bude dokument figurovat s popisem vytvořeným z titulku a několika set
prvních znaků. Pokud potřebujeme ovlivnit také tento popis stačí použít meta prvek description ve
tvaru např.:
<META name="description" content="Non stop občerstvení - nejlepší pražské hamburgery">
Příklad hlavičky stránky www prezentace s popisem a klíčovými slovy upravenými pomocí meta prvků.
<HEAD>
<TITLE>Bigburger, s.r.o.</TITLE>
<META name="keywords" content="hamburger, hot-dog>
<META name="desription" content="Non stop občerstvení - nejlepší pražské hamburgery">
:
:
</HEAD>
Taková stránka bude mít např. na AltaVistě popis:
Bigburger, s.r.o.
Non stop občerstvení - nejlepší pražské hamburgery.
http://www.bigburger.cz/ - size 6k - 10 Aug 97
Podrobnější popis meta prvků: A Dictionary of HTML META Tags - http://vancouver-webpages.com/META/
|
|