Detektiv Reklama
Detektiv.cz
Detektiv.cz
rubriky
  OBSAH/Homepage
  vyhledávače svět
  vyhledávače cz
  o-bludy
  technologie
  návody
  křížem krážem WWW
  business
  press
  detektiv pátrá

sluzby
  slovníček
  vyhledávací centrála
  vtip dne
  hledání v článcích

detektiv
  o DETEKTIVOVI
  autoři
  reklama u nás


pohlednice.cz



Jsou vaše stránky snadno k nalezení?

Pokud vytváříme stránky je dobré pamatovat na to, aby byly i snadno k nalezení. Většina světových vyhledávacích služeb umožňuje upřesnit údaje o stránce přímo v hlavičce dokumentu pomocí meta prvků.
Zadáme-li stránky do databáze vyhledávací služby (zaměříme se zde hlavně na full-textové vyhledávací služby) robot tohoto serveru naše stránky postupem času navštíví a zařadí je do své databáze. Zařazením stránek vytvoří robot zároveň jejich popis z informací uvedených na stránce.
Při vytváření popisu robot nejprve zjistí titulek stránky. Ten je ve většině případů převzat z titulku stránky v hlavičce dokumentu reprezentovaného kódem:

<TITLE>...</TITLE>

Není-li titulek uveden nahradí ho při výpisu vyhledávací služba výpisem URL stránky.
Dalším podrobně zkoumaným místem stránky je "první nadpis" reprezentovaný kódem:

<H1>...</H1>
nebo prvním větším nápisem.

Z tohoto nadpisu a z prvních několika set znaků stránky vyhledávací robot vytvoří stručný popis u nalezeného dokumentu.
Titulkem dokumentu a stručným popisem se při pročítání výsledků vyhledávání řídí většina uživatelů vyhledávací služby. Je tedy důležité, aby tento popis stránky byl co nejvýstižnější právě k obsahu dokumentu. Proto většina moderních vyhledávacích služeb zavedla rozpoznávání tzv. meta prvků v hlavičce stránky.

Pomocí meta prvku keywords můžeme "vnutit" vyhledávacímu serveru klíčová slova citlivá právě na naši stránku. Potom např. stránka s hlavičkou obohacenou o

<META name="keywords" content="bussines, marketplace, trade">

bude vypsána v seznamu nalezených stránek, pokud uživatel zadá hledat jedno z uvedených klíčových slov.
Ve výpisu nalezených stránek bude dokument figurovat s popisem vytvořeným z titulku a několika set prvních znaků. Pokud potřebujeme ovlivnit také tento popis stačí použít meta prvek description ve tvaru např.:

<META name="description" content="Non stop občerstvení - nejlepší pražské hamburgery">

Příklad hlavičky stránky www prezentace s popisem a klíčovými slovy upravenými pomocí meta prvků.

<HEAD>
<TITLE>Bigburger, s.r.o.</TITLE>
<META name="keywords" content="hamburger, hot-dog>
<META name="desription" content="Non stop občerstvení - nejlepší pražské hamburgery">
:
:
</HEAD>

Taková stránka bude mít např. na AltaVistě popis:

Bigburger, s.r.o.
Non stop občerstvení - nejlepší pražské hamburgery.
http://www.bigburger.cz/ - size 6k - 10 Aug 97

Podrobnější popis meta prvků: A Dictionary of HTML META Tags - http://vancouver-webpages.com/META/

11-02-1998 - 22:27:50 - Petr Michalík -


ISP GTS
Reklama
kniha o Internetu od autorů Detektiva
kniha o Internetu od autorů Detektiva



NOVA Computers, s.r.o.
© 1998, 1999