home
logo EuroTel

 

 

 

 

JAK EFEKTIVNĚ PLATIT ÚČTY


Vážení zákazníci,
výsledky nedávného průzkumu zákaznické informovanosti potvrdily, že by mnozí z vás přivítali aktuální informace o způsobu, jak nejefektivněji platit účty za služby společnosti EuroTel.Následující řádky vám v návaznosti na toto zjištění přinášejí nejdůležitější informace o platbách a stručný přehled o jejich možné realizaci.
LandCruiser V této souvislosti bychom vaši pozornost chtěli zaměřit na výhody nejracionálnějšího a stále více upřednostňovaného způsobu úhrady účtů, kterým je automatické inkasování z vašeho bankovního konta. Návod, jak si lze tento způsob platby zajistit, spolu se všemi důležitými podmínkami pro inkasní platbu včetně potřebných formulářů naleznete v přiloženém informačním letáku ”Inkaso z účtu”.
Pokud se pro tento způsob hrazení účtů rozhodnete, je nutné řádně vyplněné a potvrzené formuláře zaslat nebo nafaxovat na Oddělení služeb zákazníkům. Tam bude v systému provedena změna vašeho způsobu placení účtů.Pro vaši informaci uvádíme, že tento způsob platby lze zavést pouze z běžných bankovních účtů.
Podle vyjádření České spořitelny, a.s. nelze tuto formu úhrady v současné době uplatnit ze sporožirového účtu. Věříme však, že inkasování bude v budoucnu možné i z tohoto druhu účtu. Moderní způsob placení pak bude zpřístupněn i těm z vás, kteří jsou majiteli sporožirových účtů.
JAKÝM ZPŮSOBEM MŮŽETE HRADIT ÚČTY
Jsme si vědomi, že je placení účtů obvykle považováno za méně příjemnou povinnost a nebývá většinou v popředí zájmu. Dovolte proto, abychom vám prostřednictvím krátkého souhrnu informací pomohli vybrat takový způsob placení, který vám bude nejlépe vyhovovat a zároveň vás ochrání před případnými problémy, souvisejícími s opožděnou nebo nesprávnou platbou.
Úvodem bychom vám nejprve rádi připomněli, jaké finanční doklady od naší společnosti obdržíte jako zákazník, který uzavřel Smlouvu o poskytování služeb veřejné radiotelefonní sítě EuroTel.
Zálohový list
Každý zákazník, který si u společnosti EuroTel zakoupil službu systému GSM Global nebo Classic, obdrží tzv. Zálohový list na jednorázovou zálohu ve výši měsíčního poplatku podle zvoleného Programu služeb. Tato záloha slouží jako jistina úhrady za poskytované služby a bude vyúčtována při ukončení smlouvy. Prostřednictvím Zálohového listu vám též může být účtována záloha na mezinárodní roaming, popřípadě jiné mimořádné zálohy, jejichž výše a podmínky vracení jsou uvedeny ve Všeobecných podmínkách poskytování služeb a v platném ceníku. Důvodem účtování záloh na zvláštním nedaňovém dokladu je kromě zcela odlišného charakteru zálohové platby i potřeba samostatného platebního dokladu pro ty z vás, kteří vedou podvojné účetnictví. Každý Zálohový list má v pravém dolním rohu uveden variabilní symbol shodný s číslem Zálohového listu, který je nutné správně uvádět při všech způsobech úhrady zálohy.

Měsíční účet
Každý zákazník obdrží pravidelně vyúčtování služeb a poplatků za uplynulé zúčtovací období. Tento účet má všechny náležitosti daňového dokladu.
Pro plátce je velmi důležité znát datum splatnosti účtu,do kterého je nutné účet uhradit. Každý měsíční účet má také v pravém dolním rohu uveden variabilní symbol shodný s číslem daňového dokladu, který je vždy potřeba správně uvádět při všech způsobech placení měsíčního účtu. Tím je umožněno rychlé zpracování došlé platby.

Bankovní převod
Velmi rozšířeným způsobem platby, který používají zejména střední a větší firmy, je bankovní převod z vašeho běžného účtu na konto společnosti EuroTel.
Platba se uskutečňuje na základě platebního příkazu, na kterém je nutno řádně vyplnit mimo jiné číslo účtu EuroTelu, variabilní symbol, správnou výši částky a konstantní symbol (pro bankovní převod - 0308). Veškeré tyto údaje jsou uvedeny na všech účtech EuroTelu. Správné a úplné vyplnění platebního příkazu umožní následné rychlé administrativní zpracování platby a předejde možným vzájemným nedorozuměním.

Inkaso
Pro ty z vás, kteří chtějí používat velmi racionální, moderní a efektivní metodu placení účtů za používání mobilního telefonu, je určeno automatické inkasování z bankovního účtu, tedy inkaso. Tento způsob hrazení účtů můžete používat za předpokladu, že máte v kterékoliv bance v ČR běžný účet. K zavedení této metody úhrady účtu je nutno vyplnit Žádost o zavedení inkasa a požádat banku o Potvrzení o otevření vašeho účtu pro inkaso bez omezení. Oba tyto formuláře musí být poté doručeny do společnosti EuroTel. Inkasní platbu je možné zavést na dobu neurčitou či určitou, přičemž minimální délka období, po které tento způsob platby musíte po zavedení využívat, jsou tři zúčtovací období. Pokud vyzkoušíte tento způsob placení účtů, jistě brzy oceníte jeho přednosti. Nebudete muset každý měsíc myslet na zaplacení účtu v bance nebo na poště a ušetříte tak svůj čas. Tento způsob úhrady zcela vylučuje, že byste mohli někdy na placení účtu zapomenout. Zcela se tak vyvarujete případného neočekávaného odpojení vašeho mobilního telefonu právě ve chvíli, kdy jej budete velmi nutně potřebovat.
Zároveň však neztratíte přehled o výši vašich plateb, neboť při hrazení účtů inkasem obdržíte pravidelně vyúčtování služeb na adresu, kterou jste uvedli jako adresu fakturační. Účet bude výrazně označen poznámkou “Neplaťte, placeno inkasem” a vy si budete moci své výdaje za telefon zkontrolovat.

Poštovní poukázka
Svůj účet za služby EuroTelu můžete do data splatnosti uhradit také prostřednictvím standardní poštovní poukázky na kterékoli poště v ČR. Tato metoda je určena pro ty z vás, kteří nemají účet v bance nebo z jakéhokoli důvodu upřednostňují placení účtů prostřednictvím pošty.U tohoto způsobu placení bychom chtěli obzvlášť zdůraznit nutnost správného uvedení všech údajů včetně bankovních údajů EuroTelu a variabilního symbolu, neboť tím zpracování vaší platby urychlíte. Poštovní poukázku s předtištěnými bankovními údaji EuroTelu si můžete vyzvednout ve všech značkových prodejnách společnosti EuroTel nebo si o ně napsat na Oddělení služeb zákazníkům.

Závěrem nám dovolte shrnout hlavní zásady efektivního hrazení účtů:
Penize
- plaťte své účty včas, tj. do data splatnosti uvedeného na účtu
- nezapomeňte vždy uvést variabilní symbol platby
- uvádějte správnou výši hrazené částky
- uvádějte správně a úplně své jméno a adresu
- používejte jeden ze tří výše uvedených způsobů placení účtu

Pokud budete tyto zásady dodržovat, vytvoří se mezi vámi jako uživateli služby a společností EuroTel jako poskytovatelem služby ovzduší důvěry a oboustranné spokojenosti.

V případě jakýchkoli dotazů můžete kontaktovat Oddělení služeb zákazníkům.

 










Copyright EuroTel Praha spol s.r.o.