|
I když včasnému doručení účtů věnuje
společnost EuroTel maximální pozornost, občasné stížnosti zákazníků, že účet
chodí pozdě nebo vůbec, ukazují, že i na tomto poli ještě existuje prostor pro
zlepšení. Vzhledem k tomu, že do celého procesu vstupují i další faktory, zamyslete
se, prosím, společně s námi, kde všude může k chybám docházet a jak jim nejlépe
předejít.
Vše pro rychlou a levnou expedici
Převážnou část zásilek odesílaných zákazníkům ze společnosti EuroTel
tvoří pravidelné měsíční účty. Jejich tisk a obálkování se provádí ve
vlastním tiskovém centru, které je vybaveno moderní výkonnou technikou. Aby tato
technika byla rovnoměrně využívána, rozdělují se zákazníci již při uzavírání
smlouvy automaticky do více účtovacích cyklů se začátkem v jednom kalendářním
měsíci. Proto mohou mít různí zákazníci odlišně posunutý interval, za který je
jim služba účtována. Tento posun zůstává vždy stejný, a tedy i délka všech
účtovacích cyklů je stejná (30 nebo 31 dní).
Tisk účtů probíhá tříděně podle PSČ (poštovních směrovacích čísel) a
zásilky jsou nejbližší pracovní den podávány na poštu hromadně, přímo do
centrální automatické třídírny listovních zásilek.Tím se vylučuje riziko ztráty
zásilky před tříděním a usnadňuje se další odbavení poštou. Časové,
množstevní a finanční hledisko vede EuroTel k tomu, že účty za poskytnuté služby
posílá jako obyčejné listovní zásilky, obdobně jako srovnatelní dodavatelé
služeb, energií apod. |
|
Více telefonů nemusí znamenat více účtů
Pokud své telefony dokupujete postupně, je vhodné při koupi znát své
číslo účtu u EuroTelu a u prodejce požadovat, aby vaše další nově zakoupené
telefony k němu byly přidány (nejjistější je vzít si s sebou jeden ze starých
účtů). Tím si zajistíte, že bude vyúčtování všech vašich telefonů provedeno
na jedné společné faktuře. Snížíte tak riziko, že na některé telefony
"zapomenete", ať už při běžných platbách nebo při ohlašování změn
adresy, rozšiřování služeb apod. Zároveň se nemusíte obávat, že byste ztratili
přehled o nákladech u jednotlivých telefonů, ale naopak - vše dostanete v jedné
obálce. |
|
|
Zásilky chodí do dvou dnů
Případy stížností zákazníků, že jejich účty za poskytnuté služby
nechodí včas a někdy vůbec, nás vedly k tomu, že jsme se snažili dovědět o
problematice doručování více. Informovali jsme se proto přímo u České pošty.
Výsledky průzkumu nezávislé agentury prokazují rostoucí spokojenost zákazníků s
úrovní poskytovaných služeb včetně rychlosti a úspěšnosti doručování
obyčejných listovních zásilek. Nejsledovanějším ukazatelem kvality je zde
průměrné procento zásilek, které jsou doručené do dvou pracovních dnů od
okamžiku, kdy je pošta převzala. V loňském roce bylo v tomto termínu doručeno
téměř 98% obyčejných listovních zásilek.
Důvody pro pozdní nebo zcela nemožné doručení jsou podle vyjádření České pošty
téměř vždy na straně odesílatele nebo adresáta.
Co můžete udělat pro správné doručování do své poštovní schránky?
Základem je správná adresa. V případě
korespondence od společnosti EuroTel je to adresa pro doručování účtů (a dalších
informací), kterou zákazník uvede při sepisování smlouvy. Při zadávání adresy je
velmi důležité uvést správné PSČ. Udáním PSČ specifického pro vaši
ulici nebo obec, kterým přesně určíte příslušnou doručovací poštu, pomůžete
přímému, a tím rychlejšímu a spolehlivějšímu doručení zásilky. Uvedení obou
čísel domu v ulici, tj. pořadového (modré) a popisného (červené) v adrese by mělo
být samozřejmostí.
Pro spolehlivé doručení zásilky je také velmi důležitá přístupnost
poštovní schránky a její dostatečné označení. Například v případě, kdy v
domě bydlí více osob stejného jména, je vhodné do adresy pro doručování zásilek
uvádět také číslo vaší schránky v domě. Pokud si jako drobný podnikatel koupíte
mobilní telefon “na firmu” a její jméno uvedete v adrese pro doručování účtů
z EuroTelu, pak je nutné, abyste toto jméno měli i na své poštovní schránce. Nelze
spoléhat na to, že dosud jste dostávali zásilky v pořádku. Nepříjemnosti mohou
vzniknout při nástupu nové poštovní doručovatelky nebo její změně v době
dovolených či v případě nemoci.
Pozor na změny adresy
Adresa pro doručování účtů nemusí být shodná například s
adresou z výpisu z obchodního rejstříku nebo z občanského průkazu a je ji
možné na požádání snadno změnit. Protože se ale jedná o podstatný zásah do
vzájemného vztahu se zákazníkem, nezbývá než požadovat písemné potvrzení této
změny. Zvláště pečlivě musí postupovat ti zákazníci, kteří mají více
telefonů a mají je na oddělených účtech. Nestačí pouze oznámit změnu adresy
firmy, ale i přesnou identifikaci všech účtů (nebo telefonů), aby pracovníci
společnosti EuroTel mohli provést všechny požadované změny. Následující měsíc
je vhodné věnovat kontrole účtů větší pozornost. Aby bylo zaručeno,že budou k
provedení změny poskytnuty všechny potřebné údaje, je výhodné použít předtištěný
formulář, který je k dispozici na prodejních místech společnosti EuroTel nebo
vám ho na požádání pošleme.
Závěrem
Věříme, že z naší strany děláme vše pro to, aby naše vzájemná
korespondence probíhala co nejlépe. Je i vaším zájmem tuto snahu podpořit, a proto
na závěr opakujeme nejdůležitější zásady pro včasné doručení účtu.
Nejdůležitější zásady pro včasné doručení účtu:
• Máte-li více telefonů, je výhodné je sloučit na jeden společný účet.
• Uvádějte přesnou a úplnou adresu.
• Uvádějte přesné PSČ, ne globální.
• Zajistěte přístupnost vaší schránky.
• Zkontrolujte, jestli adresa pro doručování přesně souhlasí s označením
schránky.
• Při změně nahlaste neprodleně novou adresu.
|
|
|
|