Pokud jste si již zvykli na
svůj mobilní telefon a používáte jej denně, jistě mi dáte za pravdu, že jeho
případná porucha vám v mnoha případech může řádně zkomplikovat život.
S nástupem systému GSM na náš trh prudce stoupl počet prodaných mobilních telefonů
a také se objevilo mnohem více závad těchto přístrojů. Ať se už jedná o vady
výrobní nebo způsobené neodbornou manipulací, telefon prostě není možné použít
ke komunikaci a musí se nechat opravit.
Zákazníci dnes využívají hlavně značkových prodejen. V prodejnách je vždy
přítomen technik, který zjistí, o jak závažnou poruchu se jedná. V případě
jednoduché poruchy, tzv. quick fix - jedná se o rozbité sklíčko, zlomenou anténu
apod., lze zajistit okamžitou nápravu. Pokud při prohlídce zjistí technik
složitější závadu, je nutné telefon nechat opravit v odborném servisu. V současné
době EuroTel Praha, spol. s r.o. nabízí po dobu opravy zapůjčení náhradních
telefonů. Pokud je porouchaný přístroj v záruce, zaplatí zákazník za zapůjčený
telefon zálohu 4000,- Kč, v případě pozáruční opravy zaplatí klient zálohu +
poplatek za používání náhradního přístroje ve výši 500,- Kč. Tento poplatek se
nevrací.
Porouchané telefony jsou pak sběrnou službou sváženy do servisního střediska,
které je autorizováno výrobcem telefonu k jeho opravě a má přístup k náhradním
dílům odpovídající značky.
S nárůstem počtu prodaných telefonů rostou nároky na množství poskytovaných
servisních služeb. Společnost EuroTel Praha se proto rozhodla ve spolupráci s
autorizovanými servisními středisky vybudovat síť servisních sběrných míst,
která mohou provádět jednoduché typy oprav a především pak budou fungovat jako
sběrná střediska. V první fázi bylo do této sítě zařazeno 27 firem převážně z
řad dealerů EuroTel Praha, spol. s r.o. (jejich seznam je uveden níže), kteří takto
dále rozšiřují svou nabídku služeb zákazníkům. V těchto místech se Vám dostane
stejně kvalitní péče jako ve značkových prodejnách; funguje zde také systém
půjčování náhradních telefonů.
Cílem pro rok 1998 je vybudovat síť 50 až 60 takových servisních míst, která budou
zákazníkům poskytovat servisní služby na vysoké úrovni, garantované společností
EuroTel Praha, a přispějí k maximální spokojenosti našich zákazníků. Dalším
efektem bude postupné zkrácení lhůt oprav jednotlivých telefonů a snadný přístup
k těmto místům pro většinu majitelů MT na celém území České republiky.
V současné době platí pro opravy mobilních telefonů jedna výjimka a tou jsou
přístroje značky Philips. U těchto přístrojů není EuroTel Praha, spol. s
r.o.oprávněn k jakýmkoliv zásahům, ani k těm nejjednodušším. Společnost Philips
provozuje vlastní službu pro zákazníky - First Choice. Tato služba vám zaručuje v
krátkém termínu výměnu vašeho porouchaného mobilního telefonu za jiný. Služba je
dosažitelná v pracovních dnech od 8:00 do 16:00 na telefonních číslech 0800 155 055
nebo 02/57 11 22 22. Služba je dosažitelná pouze telefonicky, není možná osobní
návštěva. Po zavolání na tato čísla vám budou operátoři klást otázky a snažit
se po telefonu zjistit, jakého druhu je závada, případně dohodnout místo výměny
přístroje.
Na závěr vám chceme připomenout, že mobilní telefony jsou přístroje velmi citlivě
reagující hlavně na vodu a nárazy. Zvláštní péči se vyplatí věnovat také
bateriím. Baterii je třeba před prvním hovorem několikrát nabít a vybít (asi tak
3x), aby se “zahřála na provozní teplotu”. Během používání baterie je třeba
ji vždy nechat vybít buď v telefonu, anebo ve vybíječce a teprve potom zahájit
proces dobíjení. Pokud budete tento postup dodržovat, prodloužíte životnost svých
akumulátorů.V opačném případě se bude postupně snižovat kapacita baterie tak, že
ji po určité době nebude možno dále používat.
Přesto, že se snažíme neustále zlepšovat poskytované servisní služby, věříme,
že tyto služby nebudete muset vyhledávat často a budete klidně a v pohodě
telefonovat svými bezporuchovými přístroji.
Tomáš Kučera |