home
logo EuroTel

 

 

 

 

Pravni poradna

Identifikace - nutná ochrana účastníka

Proč je nutné při uzavírání první i každé další smlouvy se společností EuroTel Praha, spol. s r. o., prokazovat svoji identifikaci?
Na to jsme se zeptali pana Petra Příhody, právníka této společnosti.

Společnost EuroTel Praha, spol. s r. o., (dále jen "EuroTel") poskytuje účastníkovi na základě Všeobecných podmínek základní a volitelné telekomunikační služby sítí NMT EuroTel a/nebo GSM EuroTel, obojí podle příslušných mezinárodně uznávaných standardů. A to jak na území České republiky, v oblastech pokrytých příslušným radiovým signálem, tak na území jiných států prostřednictvím jiných operátorů.

V současné době poskytuje EuroTel telekomunikační služby již více než 600 000 účastníků. S každým z účastníků má EuroTel uzavřenu Smlouvu o poskytování telekomunikačních služeb, jejíž nedílnou součástí jsou i Všeobecné podmínky vymezující práva a povinnosti obou smluvních stran. Účastník, který má zájem o poskytování služeb nabízených EuroTelem, vyplní v prodejně EuroTelu nebo jeho autorizovaného dealera formulář "Žádost o poskytování telekomunikačních služeb veřejné radiotelefonní sítě EuroTel" a předloží na požádání doklady nutné k jeho identifikaci. Těmito doklady jsou občanský průkaz, cestovní pas nebo řidičský průkaz, event. rodný list, u podnikatelů ještě živnostenské oprávnění, výpis z obchodního rejstříku, event. plná moc. EuroTel účastníkovi písemně potvrdí, že Žádost přijal. Žádost je většinou EuroTelem schválena do několika minut, nejpozději však do 5 pracovních dnů od podání Žádosti, nedohodne-li se účastník s EuroTelem jinak. Okamžikem schválení se Žádost stává řádně uzavřenou "Smlouvou o poskytování telekomunikačních služeb veřejné radiotelefonní sítě EuroTel".

Vzhledem k tomu, že Smlouvou je založen dlouhodobý smluvní vztah, je naprosto nezbytné, aby byla identifikace účastníka provedena bezchybně. Z předložených dokladů musí být jednoznačně patrné, že osoba, která předložila Žádost (účastník nebo zástupce účastníka), je oprávněna jednat jménem a na
účet účastníka. Samozřejmostí je, že taková osoba musí být plně způsobilá k právním úkonům. Tím, že EuroTel požaduje předložení identifikačních dokladů, eventuelně dokladů společnosti (výpis z obchodního rejstříku, živnostenské oprávnění, koncesní listina), ochraňuje nejenom sebe, ale i účastníka. Správně provedená identifikace tak neumožní neoprávněným osobám uzavřít Smlouvu a tím také zabrání vzniku pro účastníka Pravnicka poradna
nechtěných závazků, např nemá-li osoba předkládající Žádost dostatek oprávnění jednat za zaměstnavatele atd. Samozřejmě řádnou identifikací EuroTel zabraňuje zneužití telekomunikačních služeb, zejména podvodům.


Protože je každá Smlouva o poskytování telekomunikačních služeb jedinečná, musí proběhnout identifikace pokaždé, když je taková Smlouva uzavírána, byť by smluvní partner měl s EuroTelem uzavřeno již několik Smluv o poskytování telekomunikačních služeb. Může se totiž stát, že osoba, která byla pověřena uzavřením předchozích Smluv, již oprávněna k dalšímu takovému úkonu není nebo je k uzavření nových Smluv pověřena osoba jiná, takže důkladná identifikace je opět nutná.

Ostatně každý podnikatel, který při své podnikatelské činnosti uzavírá smlouvy s jinými podnikatelskými subjekty, jistě klade důraz na to, aby přesně věděl, kdo je jeho smluvní partner a je-li osoba, která podepisuje smlouvu opravdu oprávněna takový právní úkon jménem společnosti učinit.

EuroTel si proto velice váží všech účastníků pro jejich trpělivost a pochopení, které projevují při identifikaci účastníka prováděné při uzavírání každé jednotlivé Smlouvy.










Copyright EuroTel Praha spol s.r.o.