VČASNÉ DORUČENÍ ÚČTU
HOME | MAGAZÍNY

I když včasnému doručení účtů věnuje společnost EuroTel maximální pozornost, občasné stížnosti zákazníků, že účet chodí pozdě nebo vůbec, ukazují, že i na tomto poli ještě existuje prostor pro zlepšení. Vzhledem k tomu, že do celého procesu vstupují i další faktory, zamyslete se, prosím, společně s námi, kde všude může k chybám docházet a jak jim nejlépe předejít.

Vše pro rychlou a levnou expedici
Převážnou část zásilek odesílaných zákazníkům ze společnosti EuroTel tvoří pravidelné měsíční účty. Jejich tisk a obálkování se provádí ve vlastním tiskovém centru, které je vybaveno moderní výkonnou technikou. Aby tato technika byla rovnoměrně využívána, rozdělují se zákazníci již při uzavírání smlouvy automaticky do více účtovacích cyklů se začátkem v jednom kalendářním měsíci. Proto mohou mít různí zákazníci odlišně posunutý interval, za který je jim služba účtována. Tento posun zůstává vždy stejný, a tedy i délka všech účtovacích cyklů je stejná (30 nebo 31 dní).
Tisk účtů probíhá tříděně podle PSČ (poštovních směrovacích čísel) a zásilky jsou nejbližší pracovní den podávány na poštu hromadně, přímo do centrální automatické třídírny listovních zásilek.Tím se vylučuje riziko ztráty zásilky před tříděním a usnadňuje se další odbavení poštou. Časové, množstevní a finanční hledisko vede EuroTel k tomu, že účty za poskytnuté služby posílá jako obyčejné listovní zásilky, obdobně jako srovnatelní dodavatelé služeb, energií apod.

Více telefonů nemusí znamenat více účtů
Pokud své telefony dokupujete postupně, je vhodné při koupi znát své číslo účtu u EuroTelu a u prodejce požadovat, aby vaše další nově zakoupené telefony k němu byly přidány (nejjistější je vzít si s sebou jeden ze starých účtů). Tím si zajistíte, že bude vyúčtování všech vašich telefonů provedeno na jedné společné faktuře. Snížíte tak riziko, že na některé telefony "zapomenete", ať už při běžných platbách nebo při ohlašování změn adresy, rozšiřování služeb apod. Zároveň se nemusíte obávat, že byste ztratili přehled o nákladech u jednotlivých telefonů, ale naopak - vše dostanete v jedné obálce.

Zásilky chodí do dvou dnů
Případy stížností zákazníků, že jejich účty za poskytnuté služby nechodí včas a někdy vůbec, nás vedly k tomu, že jsme se snažili dovědět o problematice doručování více. Informovali jsme se proto přímo u České pošty. Výsledky průzkumu nezávislé agentury prokazují rostoucí spokojenost zákazníků s úrovní poskytovaných služeb včetně rychlosti a úspěšnosti doručování obyčejných listovních zásilek. Nejsledovanějším ukazatelem kvality je zde průměrné procento zásilek, které jsou doručené do dvou pracovních dnů od okamžiku, kdy je pošta převzala. V loňském roce bylo v tomto termínu doručeno téměř 98% obyčejných listovních zásilek.
Důvody pro pozdní nebo zcela nemožné doručení jsou podle vyjádření České pošty téměř vždy na straně odesílatele nebo adresáta.

Co můžete udělat pro správné doručování do své poštovní schránky?
Základem je správná adresa. V případě korespondence od společnosti EuroTel je to adresa pro doručování účtů (a dalších informací), kterou zákazník uvede při sepisování smlouvy. Při zadávání adresy je velmi důležité uvést správné PSČ. Udáním PSČ specifického pro vaši ulici nebo obec, kterým přesně určíte příslušnou doručovací poštu, pomůžete přímému, a tím rychlejšímu a spolehlivějšímu doručení zásilky. Uvedení obou čísel domu v ulici, tj. pořadového (modré) a popisného (červené) v adrese by mělo být samozřejmostí.
Pro spolehlivé doručení zásilky je také velmi důležitá přístupnost poštovní schránky a její dostatečné označení. Například v případě, kdy v domě bydlí více osob stejného jména, je vhodné do adresy pro doručování zásilek uvádět také číslo vaší schránky v domě. Pokud si jako drobný podnikatel koupíte mobilní telefon “na firmu” a její jméno uvedete v adrese pro doručování účtů z EuroTelu, pak je nutné, abyste toto jméno měli i na své poštovní schránce. Nelze spoléhat na to, že dosud jste dostávali zásilky v pořádku. Nepříjemnosti mohou vzniknout při nástupu nové poštovní doručovatelky nebo její změně v době dovolených či v případě nemoci.

Pozor na změny adresy
Adresa pro doručování účtů nemusí být shodná například s adresou z výpisu z obchodního rejstříku nebo z občanského průkazu a je ji možné na požádání snadno změnit. Protože se ale jedná o podstatný zásah do vzájemného vztahu se zákazníkem, nezbývá než požadovat písemné potvrzení této změny. Zvláště pečlivě musí postupovat ti zákazníci, kteří mají více telefonů a mají je na oddělených účtech. Nestačí pouze oznámit změnu adresy firmy, ale i přesnou identifikaci všech účtů (nebo telefonů), aby pracovníci společnosti EuroTel mohli provést všechny požadované změny. Následující měsíc je vhodné věnovat kontrole účtů větší pozornost. Aby bylo zaručeno,že budou k provedení změny poskytnuty všechny potřebné údaje, je výhodné použít předtištěný formulář, který je k dispozici na prodejních místech společnosti EuroTel nebo vám ho na požádání pošleme.

Závěrem
Věříme, že z naší strany děláme vše pro to, aby naše vzájemná korespondence probíhala co nejlépe. Je i vaším zájmem tuto snahu podpořit, a proto na závěr opakujeme nejdůležitější zásady pro včasné doručení účtu.

Nejdůležitější zásady pro včasné doručení účtu:
• Máte-li více telefonů, je výhodné je sloučit na jeden společný účet.
• Uvádějte přesnou a úplnou adresu.
• Uvádějte přesné PSČ, ne globální.
• Zajistěte přístupnost vaší schránky.
• Zkontrolujte, jestli adresa pro doručování přesně souhlasí s označením schránky.
• Při změně nahlaste neprodleně novou adresu.

Copyright © EuroTel Praha spol. s r.o.