PRÁVNÍ PORADNA
HOME | MAGAZÍNY
Identifikace - nutná ochrana účastníka
Proč je nutné při uzavírání první i každé další smlouvy se
společností EuroTel Praha, spol. s r. o., prokazovat svoji identifikaci?
Na to jsme se zeptali pana Petra Příhody, právníka této společnosti.
Společnost EuroTel Praha, spol. s r. o., (dále jen "EuroTel") poskytuje
účastníkovi na základě Všeobecných podmínek základní a volitelné
telekomunikační služby sítí NMT EuroTel a/nebo GSM EuroTel, obojí podle
příslušných mezinárodně uznávaných standardů. A to jak na území České
republiky, v oblastech pokrytých příslušným radiovým signálem, tak na území
jiných států prostřednictvím jiných operátorů.
V současné době poskytuje EuroTel telekomunikační služby již více než 600 000
účastníků. S každým z účastníků má EuroTel uzavřenu Smlouvu o poskytování
telekomunikačních služeb, jejíž nedílnou součástí jsou i Všeobecné podmínky
vymezující práva a povinnosti obou smluvních stran. Účastník, který má zájem o
poskytování služeb nabízených EuroTelem, vyplní v prodejně EuroTelu nebo jeho
autorizovaného dealera formulář "Žádost o poskytování telekomunikačních
služeb veřejné radiotelefonní sítě EuroTel" a předloží na požádání
doklady nutné k jeho identifikaci. Těmito doklady jsou občanský průkaz, cestovní pas
nebo řidičský průkaz, event. rodný list, u podnikatelů ještě živnostenské
oprávnění, výpis z obchodního rejstříku, event. plná moc. EuroTel účastníkovi
písemně potvrdí, že Žádost přijal. Žádost je většinou EuroTelem schválena do
několika minut, nejpozději však do 5 pracovních dnů od podání Žádosti,
nedohodne-li se účastník s EuroTelem jinak. Okamžikem schválení se Žádost stává
řádně uzavřenou "Smlouvou o poskytování telekomunikačních služeb veřejné
radiotelefonní sítě EuroTel".
Vzhledem k tomu, že Smlouvou je založen dlouhodobý smluvní vztah, je naprosto
nezbytné, aby byla identifikace účastníka provedena bezchybně. Z předložených
dokladů musí být jednoznačně patrné, že osoba, která předložila Žádost
(účastník nebo zástupce účastníka), je oprávněna jednat jménem a na účet
účastníka. Samozřejmostí je, že taková osoba musí být plně způsobilá k
právním úkonům. Tím, že EuroTel požaduje předložení identifikačních dokladů,
eventuelně dokladů společnosti (výpis z obchodního rejstříku, živnostenské
oprávnění, koncesní listina), ochraňuje nejenom sebe, ale i účastníka. Správně
provedená identifikace tak neumožní neoprávněným osobám uzavřít Smlouvu a tím
také zabrání vzniku pro účastníka nechtěných závazků, např nemá-li osoba
předkládající Žádost dostatek oprávnění jednat za zaměstnavatele atd.
Samozřejmě řádnou identifikací EuroTel zabraňuje zneužití telekomunikačních
služeb, zejména podvodům.
Protože je každá Smlouva o poskytování telekomunikačních služeb jedinečná, musí
proběhnout identifikace pokaždé, když je taková Smlouva uzavírána, byť by smluvní
partner měl s EuroTelem uzavřeno již několik Smluv o poskytování telekomunikačních
služeb. Může se totiž stát, že osoba, která byla pověřena uzavřením
předchozích Smluv, již oprávněna k dalšímu takovému úkonu není nebo je k
uzavření nových Smluv pověřena osoba jiná, takže důkladná identifikace je opět
nutná.
Ostatně každý podnikatel, který při své podnikatelské činnosti uzavírá smlouvy s
jinými podnikatelskými subjekty, jistě klade důraz na to, aby přesně věděl, kdo je
jeho smluvní partner a je-li osoba, která podepisuje smlouvu opravdu oprávněna takový
právní úkon jménem společnosti učinit.
EuroTel si proto velice váží všech účastníků pro jejich trpělivost a pochopení,
které projevují při identifikaci účastníka prováděné při uzavírání každé
jednotlivé Smlouvy.
Copyright © EuroTel Praha spol. s r.o.