Hlavní projekty Března - měsíce
Internetu lze rozdělit do tří základních skupin. V rámci Internetu na vlastní oči
byly organizovány dny otevřených dveří ve školách, dny otevřených dveří v
internetových kavárnách a zábavní odpoledne s Internetem. V rámci části Podpora českého
Internetu se konala Konference Internet ve státní správě a samosprávě, byl vydán
CD-ROM "To nejlepší z českého Internetu" a proběhla soutěž o nejlepší
www stránky pro děti. Mediální publicita se soustředila jak do zájmových časopisů,
tak do seminářů věnovaných odborným novinářům. Letošní ročník projektu Březen - měsíc Internetu
(BMI) byl výrazně orientován na podporu českého obsahu Internetu. Ti, kdo sice vlastní
počítač, ale dosud nejsou k Internetu připojeni, si tak mohou prohlédnout výběr z
30 českých internetových serverů na CD-ROMu "To nejlepší z českého
Internetu". Jeho obsah tvořily následující servery: AIDS server, Auto, BrailNet,
Britské listy, Březen - měsíc Internetu, Culture.cz, Česká televize, České noviny,
Český virtuální hřbitov, Decibel, Deník veřejné správy, detektiv, Divadlo Járy
Cimrmana, Filmové nebe, Gentleman, Grafika, Hrady a zámky, Hroch, Interval, Konference
ISSS, Lupa, Madonna, Mapy.cz, Města a obce, Miss Internet, Mobil, Národní technické
muzeum, Neviditelný pes, Osobní stránky Miroslava Donutila, Pavučinový úsměvník,
Seznam, Stránky Star Treku, Zelený Raul a Zoo Brno.
CD-ROM byl distribuován časopisy Profit, PC World a Quo a rozdáván na jednotlivých
akcích projektu Březen - měsíc Internetu. Na disku je také současně návod, jak se
v Internetu rychle a jednoduše zorientovat.
Podpořit rozvoj českého obsahu Internetu bylo cílem
dvou soutěží. Do soutěže o nejlepší Internetovou prezentaci pro děti se přihlásilo
více než 20 tvůrců webových stránek určených dětem školního věku počínaje a
profesionálními programátory konče. Druhou soutěž v rámci projektu BMI vypsal Svaz
měst a obcí, který oceňoval nejlepší prezentace měst a obcí na Internetu.
Dny otevřených dveří ve školách zahrnuly
celou Českou republiku. Tento projekt započal 2. března v Lískovci u Frýdku - Místku,
dále potom pokračoval ve Vsetíně, Uherském Hradišti, Mostě - Velebudicích, Zlíně,
Olomouci, Benešově, Ostravě, Pardubicích, Táboře, Českém Krumlově, Liberci,
Praze, Plzni, Hradci Králové, Přerově a Teplicích. Řada základních a středních
škol vzala celý Březen - měsíc Internetu doslova za svůj. Právě v regionech zavládlo
nad projektem na podporu rozvoje Internetu v České republice veliké nadšení.
Ještě výrazněji se Březen - měsíc Internetu
odrazil ve fungování internetových kaváren. Ve více než dvaceti kavárnách si mohl
návštěvník nejen zadarmo zabrouzdat, v některých z nich byl dokonce přítomen i
lektor, který poskytoval celou řadu důležitých rad o tom, jak na Internetu najít
informace, které uživatele zajímají, a jaké další možnosti online síť vlastně
nabízí. Mezi města, kde se den otevřených dveří v internetových kavárnách uskutečnil,
patřil například Most, Brno, Olomouc, Uherský Brod, Praha, Zlín, Karviná, Břeclav,
Děčín, Jindřichův Hradec, Teplice, Kdyně a České Budějovice.
Jedním z vrcholů března byla Konference Internet
ve státní správě a samosprávě ISSS '99, která se konala ve dnech 15.-16. března v
Hradci Králové. V rámci ISSS '99 se koná Kulatý stůl týdeníků Profit na téma Česká
republika na cestě k iformační společnosti.
Kromě akcí centrálně organizovaných pořadateli
projektu Březen - měsíc Internetu proběhlo v březnu i množství akcí připravených
dalšími firmami a organizacemi, které se hlásí k podpoře rozvoje Internetu v České
republice.
Seznam akcí zahrnoval kolem 80 položek. K nim
mimo jiné patřila mezinárodní konference a výstava Prague Internet World, kterou ve
dnech 30. 3. až 1. 4. v pražském Veletržním paláci pořádala společnost MIA. Dalšími
akcemi bylo Počítačové Fórum '99, marketingový výzkum uživatelů Internetu
provedený agenturou Markent, zahájení provozu nové sekce hudebních www stránek včetně
nabídky pro muzikanty prostřednictvím virtuálního obchodního domu společnosti INET
a dále různé formy slev za připojení k Internetu, slevy na řadu produktů a služeb
souvisejících s informačními technologiemi, slevy pro nové klienty některého z
internetových katalogů, bezplatný korespondenční kurz, zavedení úrazového pojištění
sedadel v motorových vozidlech výhradně prostřednictvím Internetu, bezplatná anotace
článků nebo Internet house party.
Vedle toho se 20. března konala v Praze na
Vinohradech akce Vyhlížení jara, která byla věnována jak dětem, protože si dříve
narození mohli v rámci akce prohlédnout internetové stránky věnované přímo jim,
tak i dospělým, kteří mohli být při vyhlašování dalšího ročníku Miss
Internet. O tři dny později proběhl na ZŠ Lupáčova další ze dnů otevřených dveří,
v jehož rámci se rovněž diskutovalo o tématech Internet ve školství, Výuka prostřednictvím
Internetu a Internet na českých školách.
Uspořádání projektu Březen - měsíc Internetu
svou podporou umožnili sponzoři, tedy firmy, které pokládají rozvoj Internetu za
jeden z nezbytných předpokladů rozvoje České republiky jako moderního, vyspělého a
ekonomicky stabilního státu. Vedle hlavního partnera, společnosti Software602, projekt
podpořily poskytovatel připojení do Internetu PVT-Net, provozovatel nejúspěšnějšího
virtuálního obchodního domu www.shop.cz firma INET a organizátoři projektu eCity,
který symbolicky 1. března na Internetu otevřel celé virtuální město.
Projekt Březen - měsíc Internetu v průběhu celého
měsíce veřejnost oslovoval jak prostřednictvím TV spotů, inzerce v MF Dnes a
titulech vydavatelství IDG, tak i prostřednictvím celé řady televizních a rozhlasových
pořadů a článků v tisku.
Projekt: Březen - měsíc Internetu
Bližší informace o projektu Vám poskytnou:
AMI Communications s.r.o.,
Michalská 3, Praha 1
Radek Polák, tel. 02/24212873, fax 02/24233560,
e-mail: radek.polak@amic.cz
Profit, Domažlická 11, Praha 3
Jaroslav Winter, tel. 02/6709 7261, e-mail: winter@profit.cz
Irina Zálišová, tel. 02/6709 7271, e-mail: zalisova@profit.cz
WWW: http://www.brezen.cz |