Sám jste hovořil o podmínkách vystavovatelům, co nového jim tedy v
letošním roce můžete nabídnout?
INVEX reflektuje svými změnami současnou situaci na českém trhu informačních
technologií a proto přicházíme s některými významnými novinkami. Jejich smyslem je
co nejvíce zefektivnit účast vystavovatelů na veletrhu. Uvědomujeme si, že nabízet
pouze výstavní plochu a masu návštěvníků v dnešní době nestačí. Musíme našim
klientům nabídnout takové služby, ve kterých se "najde" každý z
vystavovatelů. Avšak při počtu více než 1000 vystavujících firem to není vůbec
snadné. Období po loňském INVEXu jsme věnovali intenzivním jednáním se zástupci
vystavovatelů a novinářů a hledaní nových cest. Myslím, že se nám to podařilo.
Konkrétně se bude jednat o vytvoření speciálních podmínek návštěvy veletrhu pro
návštěvníky s rozhodovací pravomocí. Tedy těch návštěvníků, kteří se v minulých
letech dostali pod tlakem IT chtivé veřejnosti do defensivy. Speciálními podmínkami návštěvy
mám na mysli adresnou pozvánku, umožnění vstupu a případně i parkovaní zdarma a
vytvoření VIP Centra v areálu výstaviště. Toto centrum bude nabízet jednak prvotřídní
zázemí a služby, ale především bude fungovat jako místo, kde lze operativně
sjednat schůzku s odpovídajícím partnerem, bude poskytovat potřebné informace - zkrátka
jeho posláním bude učinit návštěvu veletrhu co nejefektivnější a zároveň nejpříjemnější.
Tento projekt by se mimochodem měl stát kvalitativně novou službou i na ostatních akcích
BVV, které jsou zaměřeny na sféru business to business. Při jeho přípravě těžíme
z toho, že v průběhu kalendářního roku se v našem areálu vystřídá cca 20 000
vystavovatelů, kteří pokrývají všechny obory české ekonomiky a máme tudíž na představitele
těchto subjektů velmi kvalitní kontakty, které se přímo nabízí k využití.
Spousta firem, které jezdí na INVEX, chce ale oslovit i jiné cílové
skupiny...
Samozřejmě. Na druhé straně našeho zájmu jsou vystavovatelé, kteří jsou zaměřeni
na koncového spotřebitele. Pro ty připravujeme projekt s pracovním názvem Shopping
Hall. Jeho smyslem má být stimulovat návštěvníky k nákupu zboží, jež je
prezentováno na INVEXu. V průběhu veletrhu, v bezprostřední blízkosti výstaviště
funguje tato prodejní hala, ve které je možné s veletržní slevou nakoupit a při nákupu
za určitou hodnotu je návštěva veletrhu zdarma, resp. bude návštěvníkovi vráceno
vstupné. V současné době dokončujeme jednání s partnerem, se kterým budeme tento
projekt realizovat.
Třetí skupinou, na kterou se chceme zaměřit, je segment malých a středních firem.
Ve spolupráci s Hospodářskou komorou ČR chceme firmy, které spadají do této
kategorie, oslovit s nabídkou návštěvy veletrhu - uvést jasně přínosy jejich návštěvy
veletrhu. Při tomto oslovení bude INVEX prezentován jako veletrh, který nabízí řešení
jejich problému, resp. místem, kde tyto řešení nabízejí konkrétní vystavovatelé.
Součástí tohoto projektu bude vytvoření informačního centra, kde budou k dispozici
ucelené informace o nabídce produktů na veletrhu pro malé a střední podnikání.
Myslím, že výše uvedené změny dokáží uspokojit každého z našich vystavovatelů.
Jakých změn dozná doprovodný program veletrhu?
Pro doprovodný program platí letos jedno heslo - decentralizace. To znamená, že
podporujeme aktivity ze strany vystavovatelů (ale nejenom jich), cílené na zatraktivnění
veletrhu pro návštěvníky a hosty INVEXu. Limitujícími faktory jsou pouze doba konání
a prostory. Samozřejmostí je i to, že přednost budou mít návrhy, které nabízejí něco
víc, než jenom firemní prezentaci.
Předpokládám, že akce INVEX Forum a Come in future budou nadále součástí
veletrhu ...
Ano, konference INVEX Forum, která byla poprvé uspořádána na loňském ročníku, se
mohla pochlubit velmi dobrou účastí významných osobností jak z oblasti informačních
technologií, tak ze sféry vrcholových managementů velkých společností. Nicméně na
rozdíl od loňského pokusu chceme v tomto roce uspořádat prestižní konferenci na špičkové
úrovni. Cílem je přilákat především zájem managementu obchodních společností,
ředitelů informatiky, představitelů státní správy a odborné veřejnosti.
Naproti tomu akce Come in future reflektuje na nejžhavější témata, která zajímají
širší veřejnost, a ta jsou zviditelněna v tzv. "Halls" patřících pod
tento souhrnný název. K již zavedeným patří pojmy Internet Hall, Game Hall, DVD Hall
a Cinema Hall. K letošním zajímavostem určitě patří novinka v Internet Hall - nabídka
vybaveného stánku o rozloze 6 m2, který včetně výstavní plochy, elektro přípojky
a přípojky na internet stojí méně než 20 tisíc korun. Nově se budou letos o přízeň
návštěvníků ucházet projekty Linux Hall a Creative Hall.
Letos poprvé bude souběžně s INVEXem probíhat také veletrh Marketing, jak se
díváte na toto propojení?
Podle statistických údajů se dvě procenta návštěvníků veletrhu INVEX - Computer
zajímá právě o marketing a reklamu a naší snahou je, aby časové spojení těchto
veletrhů přineslo oboustranné výhody vystavovatelům i návštěvníkům. Jisté změny
v koncepci tohoto veletrhu mají za úkol odstartovat novou éru veletrhu marketingu a
reklamy.
Co říci závěrem?
Na závěr - slogan, který od letošního roku doprovází veletrh INVEX zní: SPOJUJEME
SVĚTY. Myslím si, že to celkem přesně vystihuje podstatu a smysl veletrhu jako takového
- spojovat lidi, umožnit jejich vzájemný a hlavně "lidský" kontakt, což je
v dnešní době myslím obzvlášť důležité. Je to o spojení starého světa s novým
virtuálně-bezdrátovým. A pokud si řekneme, že každý člověk je svět, pak opravdu
spojujeme světy.
Děkuji za rozhovor
-pr- |