Zaregistrujte se |
Chcete mít přehled o
novinkách na našich serverech? Čekáte na nové informace na našich stránkách?
Stačí, když vyplníte formulář a
pravidelně vám budeme zasílat vyžádané informace.
|
Mám zájem o ... |
- zaslání aktuálního katalogu
- předplatné dalších vydání
|
Zavolejte nám! |
Nevíte si rady, máte jakýkoliv dotaz?
MODRÉ STRÁNKY
jsou tu pro vás!
tel.: (02) 6126 2442
|
Ikona pro vás! |
Pokud vám naše stránky pomohly najít hledanou firmu či informaci, budeme velmi rádi když na nás upozorníte ...!
|
Počítačové Fórum ´99 |
Pod záštitou II. ročníku kampaně Březen - měsíc Internetu se uskutečnil ve dnech 15. - 18.3. první ročník veletrhu informačních technologií na internetu
Počítačové Fórum '99 Pokud vás zajímá závěrečná zpráva z veletrhu ...
|
APO |
Jako člen Asociace poskytovatelů obsahu sítě internet
(http://www.apo.cz)
vás srdečně zveme na domovské stránky APO. Stanete se i vy členem APO?
|
Reklama |
Nejen na našich webech
WWW STRÁNKY, MODRÉ STRÁNKY a ČESKÝ AMAZON, ale i na zajímavých serverech interSEIF
či Unie vydavatelů si u nás můžete objednat reklamu. Seznamte se v případě zájmu s
aktualním ceníkem reklamy.
|
|
Market
& Media & Lifestyle
(Výzkum spotřebního a mediálního chování - TGI) |
|
Kolik čtenářů časopisu X kupuje whisky? Kdy
nakupující kosmetiky X sledují televizní vysílání? Který deník čtou nejvíce
konzumenti piva X?
Tyto a mnoho dalších otázek zodpovídá rozsáhlý výzkumný projekt MARKET &
MEDIA & LIFESTYLE. Reprezentativní vzorek české populace poskytuje informace o svém
nákupním chování u více než 200 kategorií výrobků i služeb a 3000 jednotlivých
značek, o sledovanosti, poslechovosti a čtenosti médií i o životním stylu.
Proč tento výzkumný projekt ?
Podíváme-li se na náš trh s výzkumnými službami, najdeme zde celou řadu samostatných
výzkumů (mediálních, spotřebního chování, životního stylu a dalších). Vzhledem
k tomu, že tyto výzkumy jsou realizovány různými firmami, případně jako oddělené
výzkumy v rámci firmy jedné, nemůžeme výsledná data vzájemně jednoznačně
propojovat. Například ze samostatného mediálního výzkumu zjistíme, že osoby ve věku
20 - 30 let poslouchají rádio X. Z nezávislého výzkumu spotřebního chování můžeme
například vyčíst informaci, že osoby opět ve věku 20 - 30 let nakupují značku Y.
Z těchto nezávislých výzkumů se však nedozvíme, zda osoby v uvedeném věku zároveň
poslouchají rádio X i kupují značku Y, či se jedná o naprosto odlišné skupiny
respondentů. Jak asi správně tušíte, pravdivá odpověď, kterou z dosavadních běžných
výzkumů nebylo možné získat, bude někde uprostřed. To znamená, že v dané věkové
skupině nalezneme zaprvé osoby, které pouze poslouchají rádio X, za druhé osoby,
které pouze kupují značku Y, a za třetí osoby, které poslouchají rádio X a zároveň
kupují značku Y. A právě poskytnutí těchto chybějících informací na našem výzkumném
trhu si klade za cíl výzkum MARKET & MEDIA & LIFESTYLE. Tedy propojení sféry
mediální, spotřebního chování a životního stylu a přesné definování jejich
jednotlivých průniků.
Projekt u nás a ve světě
V České i Slovenské republice projekt realizuje od roku 1996 společnost MEDIAN s. r.
o.. Obdobný typ výzkumu se provádí také v dalších zemích světa, z nichž celá řada
včetně České republiky licenčně spolupracuje s britskou výzkumnou společností
BMRB, kde tento projekt běží pod značkou TGI (Target Group Index) již téměř třicet
let.
Co vypovídají data?
MARKET & MEDIA & LIFESTYLE dává odpověď na tři základní otázky, a to jakou
cílovou skupinu zákazníků hledat (dozvíme se z oddílů sociodemografie a spotřební
chování), kde ji najít (určuje část média) a jak ji oslovit (lze vyčíst z části
životní styl).
Výběr respondentů
Vzorek dotazovaných osob je vybírán náhodným způsobem tak, aby svým složením
odpovídal struktuře populace České republiky podle věku, pohlaví, vzdělání, místa
bydliště a velikosti sídla. Dotazování v České republice probíhá kontinuálně během
celého roku, prostřednictvím vlastní tazatelské sítě MEDIANU, na vzorku 10 000
respondentů ve věku 14 - 79 let. Sběr dat je realizován metodou osobních rozhovorů
"face to face" v kombinaci se samostatným vyplněním dotazníků dle jednotných
instrukcí.
Dotazník
První část dotazníku - sociodemografie - obsahuje standardní sociodemografické otázky.
Ve druhé sekci - média - je mediální chování zjišťováno prostřednictvím
sledovanosti televize, poslechovosti rádií, čtenosti tisku (jaká média a jak často).
Do této části je zahrnuta také oblast znalosti a využívání internetu, kde je mimo
jiné detailně sledována práce a frekvence návštěv jednotlivých WWW adres. Ve třetí,
nejobsáhlejší, části - spotřební chování - projekt sleduje spotřebu přes 200
druhů výrobků i služeb a 3000 jednotlivých značek. V závěrečné části - životní
styl - respondenti vyjadřují míru souhlasu až nesouhlasu se 700 výroky. Projekt je
rozšířen o otázky na oblíbenost vybraných témat v jednotlivých médiích a
poskytuje také informace o kulturních a sportovních aktivitách respondentů.
Data jsou získávána z jednoho zdroje (single source), to znamená, že sociodemografická
data, data o spotřebním chování, mediální data i údaje o životním stylu pocházejí
vždy od jednoho respondenta. Z tohoto důvodu tedy můžeme spolehlivě určovat průniky
jednotlivých skupin informací.
Výstupy dat
Pro klienty jsou výsledná data připravena v následujících formách. Elektronická
podoba dat pro použití v softwaru (Data Analyzer) je připravena pro klienty, kteří
chtějí s daty pracovat samostatně. Tématické studie na zakázku jsou vhodné pro
statistické zpracování konkrétní problematiky. Všechny varianty zahrnují klientní
servis (tzn. horkou linku, školení, semináře apod.).
Typy analýz
Pomocí softwaru (Data Analyzer) lze vzájemně kombinovat a analyzovat jakékoliv elementární
informace, které jsou do projektu zahrnuty.
Při výběru konkrétní cílové skupiny je možné použít logické výrazy ("a zároveň",
"nebo", "ale ne") či pracovat s početními příkazy ((, (, ().
Pro koho je projekt určen?
Reálné i potenciální uživatele dat můžeme obecně rozdělit do tří kategorií.
První skupinu tvoří výrobci a distributoři, kterým projekt poskytuje data o vlastních
i konkurenčních výrobcích a může odhalit nové možnosti proniknutí na trh. Do druhé
kategorie patří média. Pro ně jsou určeny informace o vlastních i konkurenčních čtenářích
a posluchačích a rovněž další možnosti proniknutí na trh. Do třetí, neméně důležité
skupiny, řadíme reklamní a mediální agentury. Ti v projektu naleznou odpověď na otázky
důležité k přípravě mediální strategie (tzn. porozumění klientovi a jeho výrobkům
či službám, výběr média, určení správné cílové skupiny, podpora kreativních
aktivit apod.).
Při přípravě projektu MARKET & MEDIA & LIFESTYLE si realizátoři kladli otázku,
zda je český i slovenský trh již zralý na tento typ výzkumu a zda subjektům na našem
trhu skutečně chybí určité informace při rozhodování a plánování. Jak lze ale
vidět podle počtu prodejů dat, trh je připraven a schopen pracovat s náročnějšími
typy výzkumů.
MARKET & MEDIA & LIFESTYLE do budoucna
MARKET & MEDIA & LIFESTYLE je výzkumem kontinuálním. Projekt si klade za cíl
pružně reagovat ve spolupráci se stávajícími i potenciálními klienty na nové
situace na trhu tak, aby mohl vždy aktuálně poskytovat komplexní informace a zvyšovat
pravděpodobnost správného rozhodování v oblasti cíleného marketingu, mediálního
plánování a reklamních aktivit.
Výzkum: Market & Media & Lifestyle
Charakteristika: kontinuální výzkum mediální ve spojitosti se spotřebním chováním
a životním stylem
Vzorek: minimálně 10 000 respondentů za rok, 14 -79 let, reprezentativní pro ČR, kvótní
výběr
Metodologie: face to face v kombinaci se samostatným vyplněním
Realizátor:
MEDIAN s.r.o.
Strašínská 31
100 00 Praha 10
tel.: 781 10 13, 781 3159
fax: 781 43 11
http://www.median.cz
e-mail: median@median.cz |
|
|