Základní informace
Termín
Virtuální veletrh proběhl v rámci kampaně
Březen – měsíc Internetu ve dnech 15. – 19.3. 1999, k dispozici byl
návštěvníkům ještě ve dnech 20. a 21.3.1999.
Místo
Na adresách http://www.stranky.cz a http://forum.stranky.cz.
Pořadatel
Agentura Modré stránky s.r.o.
Partneři veletrhu
Hospodářský a podnikatelský týdeník Profit
Kampaň Březen – měsíc Internetu
Konference Internet ve státní správě a samosprávě ISSS
´99 – přímý přenos konference byl součástí doprovodného programu veletrhu
Česká tisková kancelář – speciální zpravodajství
zaměřené na IT
Hospodářská komora ČR – veletrh byl konán
v úzké spolupráci s HK ČR
Český rozhlas – přímé vysílání během
veletrhu bylo součástí doprovodného programu
Obchodní informace
Vystavovatelé
Veletrhu se zúčastnilo celkem 116 firem vlastním stánkem, včetně partnerů
a firem zúčastněných jinou formou to bylo celkem 122 aktivních subjektů.
Z vystavovatelů jmenujme například A&A, Autodesk, DTP Studio, NOVELL –
Praha, OKI Systems, Olympus C&S, PJsoft, PVT, Sdružení pro informační společnost
SPIS, Software602, UTAX Bürosysteme, Vikomt CZ apod.
Nomenklatura
Veletrh byl rozdělen do 7 pavilonů podle zaměření a v jednotlivých
pavilonech našli návštěvníci určitý počet stánků (některé firmy se mohly
samozřejmě zařadit podle exponátů do více pavilonů):
Hardware (55), Software (75), Ucelená řešení
informačních systémů (33), Telekomunikace (22), Kancelářské vybavení (12), Služby
(61) a Počítačová a odborná literatura (13).
Doprovodné služby
Deník Počítačového Fóra
Aplikace umožňující vystavovatelům publikovat do veletržního deníku různé
zajímavosti ze své expozice či doplňující informace o právě probíhajících
akcích, slevách, speciálních nabídkách apod. Během veletrhu bylo publikováno 34
článků.
Tiskové středisko
Rovněž aplikace umožňující firmám publikovat, tentokráte tiskové zprávy pro
novináře, k dispozici ale byly zprávy i návštěvníkům. Celkem publikováno 42
tiskových zpráv.
Pokec a Obchodní jednání
Dvě aplikace pro on-line komunikaci, tzv. chat, jeden pro veřejně přístupnou
komunikaci, Obchodní jednání potom jako aplikace pro uzavřenou firemní komunikaci se
vstupem na heslo zvolené vystavovatelem. Možnost provozu firemní komunikace využilo 25
firem.
Doprovodné soutěže
EXPO Počítačového Fóra
Soutěž o nejlepší exponát v každé ze sedmi kategorií, kterou hodnotila
nezávisle na sobě odborná porota složená z redaktorů a publicistů - Bahenský
Zbyšek - nezávislý publicista, Falta Antonín - redaktor deníku Právo, Palyza
Jiří - šéfredaktor časopisu CHIP, Pelikánová Jana - šéfredaktorka
časopisu PCWorld, Taschner Karel - šéfredaktor časopisu Computerworld. Vítězi
v jednotlivých kategoriích se staly exponáty:
- Hardware – Hmatové čtecí zařízení Thymus,
vystavovatel BRAILCOM, o.p.s.
- Software – InfoMapa 6.0, vystavovatel PJsoft s.r.o.
- Ucelená řešení informačních systémů – WAK INTRA,
vystavovatel WAM Software v.o.s.
- Telekomunikace – Připojení sítě pevnou linkou bez
investic, vystavovatel PVT, a.s.
- Kancelářské vybavení – PowerHouse x-10, vystavovatel
ELIWAY a.s.
- Služby – www.mapy.cz,
vystavovatel PJsoft s.r.o.
- Počítačová a odborná literatura – nebyl přihlášen
žádný exponát
Kompletní výsledky najdete ZDE.
Cool(na) Počítačového Fóra
Návštěvnická soutěž o nejhezčí expozici, tzn. stránku. Pořadí na prvních
třech oceňovaných místech je následující:
- EXACTEC s.r.o., průměr hodnocení 9,3 bodu, hlasovalo 29
návštěvníků
- Trade & Leisure Publications s.r.o., průměr hodnocení
8,7 bodu, hlasovalo 45 návštěvníků
- GEORGE - Ing. Jiří VAŠEK, průměr hodnocení 8,6 bodu,
hlasovalo 11 návštěvníků.
Celkem do soutěže hlasovalo během veletrhu 603
návštěvníků. Kompletní výsledky najdete ZDE.
Údaje o návštěvnosti
Během konání veletrhu Počítačové Fórum ´99 došlo na serveru
k registraci více než 6.700 návštěv (měřeno pomocí Microsoft Web Server,
time-out 20 minut). Ze statistik zobrazení proužkové reklamy metodou Banner Calls
(metodika používaná agenturou IP Praha), která podle definice určuje počet
prohlížečů, kterými byly stránky shlédnuty, vyplývá shlédnutí reklamního
banneru na vstupní stránce veletrhu dokonce v počtu 12.427 BC, což znamená
stejný počet prohlížečů, které si zobrazily reklamní proužek.
Zhodnocení
První ročník virtuálního veletrhu IT na internetu Počítačové Fórum ´99
měl podle reakcí vystavovatelů i návštěvníků velmi kladnou odezvu. Většina
zástupců vystavujících firem i návštěvníků byla s veletrhem nadmíru
spokojena.
Na druhou stranu bylo ze strany vystavovatelů ovšem znát
jisté podcenění marketingových akcí ke zvýšení obchodního efektu z účasti
na veletrhu. Jen málo firem pozvalo podle návštěvnosti stánků a aplikací pro
on-line komunikaci své obchodní partnery k návštěvě na svém stánku. Stejně
tak jen omezený okruh firem pravidelně používal doprovodné služby veletrhu, jako
Deník a Tiskové středisko, ke zvýšení návštěvnosti a zájmu o své produkty. Zde
je rezerva především v chápání internetového veletrhu jako reálné možnosti
přilákání nových zákazníků nebo předvedení novinek svého sortimentu
zákazníkům stálým a obchodním partnerům. Nabídnutá technologie již toto
umožňuje, nicméně není zatím plně využita ani v případě bezplatné
možnosti prezentace.
Hodnocení veletrhu odbornými i obecnými médii včetně
rozhlasu bylo dokonce velmi dobré a odpovídá tomu i počet článků i reportáží,
které o veletrhu vyšly. Kompletní seznam článků bude k dispozici během
několika dnů.
Na základě zhodnocení významu a efektu celé akce
zařadila Agentura Modré stránky veletrh Počítačové Fórum jako nedílnou součást
portfolia prezentačních služeb pro firmy z oblasti IT v České republice a
bude veletrh pořádat pravidelně dvakrát do roka v jarním a podzimním termínu.
|