Slovo generálního ředitele | VÝROČNÍ ZPRÁVA 1995 | O SPT TELECOM, a. s. | Index
Vážení akcionáři,
rok 1995 byl obdobím rozsáhlých změn v akciové společnosti SPT TELECOM. Vedle změn v managementu a vlastnických vztazích došlo k významným posunům na celém telekomunikačním trhu v České republice.
Hlavní událostí roku 1995 byl vstup strategického partnera, mezinárodního konsorcia TelSource. Po vyrovnané veřejné soutěži vláda v červnu 1995 rozhodla o prodeji 27 % akcií SPT TELECOM, a. s., společnostem PTT Telecom Netherlands a Swiss Telecom za 1,32 miliardy USD. Partnerské společnosti se v kooperaci s AT&T zároveň zavázaly poskytnout služby v oblasti know-how v hodnotě 130 milionů USD. Vstup konsorcia TelSource se stal největší zahraniční investicí v České republice vůbec. Prostředky, které tato operace přinesla, zajistí financování našich unikátních modernizačních projektů a zároveň je výrazně urychlí.
Ke konci roku 1995 byla zahájena transformace národního telekomunikačního operátora v moderní, flexibilní a zákaznicky orientovanou společnost. Ta již bude působit na liberalizovaném telekomunikačním trhu.
Prioritním úkolem SPT TELECOM, a. s., zůstává - spolu s razantní vnitřní transformací - telefonizace České republiky. V roce 1995 bylo zprovozněno přes 240 000 hlavních telefonních stanic, zřízeno nebo rozšířeno bylo 55 řídících digitálních ústředen (HOST) a více než 325 ústředen REMOTE. V průběhu roku 1995 byla zdvojnásobena kapacita mezinárodní ústředny v Praze. SPT TELECOM, a. s., upevnil odolnost sítě vybudováním nové mezinárodní ústředny v Brně a zajistil tak dva nezávislé mezinárodní uzly. Rozvoj účastnických sítí zaznamenává v podstatě každý telekomunikační obvod. V některých již byly odzkoušeny bezdrátové systémy, které nahrazují klasické kabelové sítě.
Liberalizační plány, které v oblasti telekomunikací uplatňuje Evropská unie, se odrazily také v České republice. V souladu s mezinárodním trendem SPT TELECOM, a. s., připojil k veřejné telekomunikační síti menší telekomunikační operátory v Praze a Liberci.
Nemůžeme, a ani nechceme těžit z výsadního postavení, které společnosti dočasně zaručuje legislativa. Naším cílem je dosáhnout úspěchu kvalitou služeb a porozuměním pro potřeby zákazníků. To jsou faktory, které už dnes rozhodují o naší budoucnosti.
V Praze, dne 17. dubna 1996