VOLBY DO POSLANECKÉ SNĚMOVNY PARLAMENTU ČESKÉ REPUBLIKY ´96

Odpovědi na 100 aktuálních otázek
BANKY?***
BEZPEČNOST ?***
BYTOVÁ OTÁZKA?***
BÝVALÝ VÝCHODNÍ BLOK?***
ČÍM SE LIŠÍME?***
CÍRKVE***
CÍRKEVNÍ RESTITUCE?***
ČESKÁ PRAVICE ?***
ČESKONĚMECKÉ VZTAHY?***
CO SI MYSLÍTE O NÁVŠTĚVĚ ANGLICKÉ KRÁLOVNY?***
CO SI MYSLÍME O PARLAMENTU ?***
CO SE NÁM NELÍBÍ, CO JE TŘEBA HLAVNĚ ZMĚNIT?***
DANĚ ?***
DLUHY ZDRAVOTNÍCH POJIŠŤOVEN?***
DOPRAVNÍ OBSLUŽNOST, DOTACE ?***
DEVALVACE, REVALVACE?***
DROGY?***
DŮCHODCI?***
EKOLOGIE?-
EXTREMISMUS?-
FINANCOVÁNÍ KULTURY?***
HAVLOVY PROJEVY?***
INTERRUPCE?***
JAK JE ČP ZASTOUPENA VE VOLEBNÍCH KOMISÍCH?***
JAK ZAJISTIT RŮST HDP TÍM ZVÝŠIT PROSTŘEDKY STÁTU?***
JAKÉ MÁ ČP OSOBNOSTI?***
JSOU NOVINÁŘI OBJEKTIVNÍ?***
JUSTICE?***
KDO JSOU VOLIČI ČP?***
KOLIK MÁME KANDIDÁTŮ?***
KOMU VEZMEME HLASY?***
KOMUNISTÉ?***
KORUPCE ?***
KTERÁ MINISTERSTVA BY JSME ZRUŠILI?***
KTERÉ ZÁKONY CHCEME INICIOVAT PŘEDEVŠÍM?***
LUSTRAČNÍ ZÁKON?***
MEČIAR ?***
MEZINÁRODNÍ POLITIKA?***
MORÁLKA?***
MORAVA A ČECHY?***
MZDY?***
NEZAMĚSTNANOST?***
NACIONALISMUS?***
NÁKLADY NA OBRANU ?***
ODBORY?***
OCHRANA TRHU ?***
OSOBA PREMIÉRA?***
OMBUDSMAN?***
PLATY LÉKAŘŮ ?***
PRAGOCENTRISMUS?***
PROČ NEJDEME DO KOALICE?***
PROČ JDEME DO VOLEB A CO OČEKÁVÁME?***
PROČ SE O ČP NEMLUVÍ ?***
PROGRAMY OSTATNÍCH STRAN ?***
PROSTITUCE?***
PROSTŘEDKY Z VELKÉ A MALÉ PRIVATIZACE?***
PRŮZKUM VEŘEJNÉHO MÍNĚNÍ ?***
PŠENICE, ZDRAŽENÍ MOUKY AJ., VÝKYVY CEN A ZDRAŽOVÁNÍ POTRAVIN ?***
RÓMSKÁ OTÁZKA?***
SENÁT?***
SLOVÁCI?***
STÁTNÍ ROZPOČET?***
STÁTNÍ SPRÁVA ?***
STÁTOPRÁVNÍ USPOŘÁDÁNÍ ?***
STB?***
STEHLÍK ,POLDI KLADNO?***
TREST SMRTI?***
TISKOVÝ ZÁKON A INFORMACE?***
VLÁDA?***
VSTUP DO EU ?***
VÍRA?***
VIETNAMCI, STÁNKY, RUM, LTO ?***
VĚDA, VÝZKUM?***
VYROVNÁNÍ S MINULOSTÍ ?***
VYSOKÉ A STŘEDNÍ ŠKOLY ?***
VÝKON TRESTU, ALTERNATIVNÍ TRESTY?***
VÝZNAM MALÝCH STRAN?***
VZTAH K ODS?***
ZBROJNÍ VÝROBA?***
ZA KOHO MLUVÍTE?***
ZÁKONY ?***
ZDRAVOTNICTVÍ ?***
ZEMĚDĚLSTVÍ ?***
1.Banky?
Zbytečná a nežádoucí podpora státu bankám. Stát opakovaně, z peněz daňových poplatníků, vyrovnává bankám jejich podnikatelské neúspěchy. Činí to pod pláštíkem péče o drobné střadatele.
2.Bezpečnost ?
Prosazujeme zvýšení výdajů státu na bezpečnost i na úkor ostatních resortů. Pokud budou tyto finance racionál-ně investovány bezpečnost se automaticky zvýší. Zločinci musí zvažovat riziko svého dopadení. Trest za spá-chaný zločin musí být neodvratitelný a výkon trestu skutečně trestem.
3.Bytová otázka?
Požadujeme rychtou liberalizaci cen bytů a nájemného, včetně cen energií. Tím se uvolní trh s byty, odstraní se spekulace s byty a podpoří výstavba nových bytů a údržba starých v reálných cenách.
4.Bývalý východní blok?
Snažit se udržovat dobré vztahy s každým, jsou tam obrovské ekonomické zájmy, a nesmíme se ani prodat, ani isolovat a sledovat dlouhodobé zájmy ČR.
5.Čím se lišíme?
Nepřipouštíme kumulaci funkcí. Kandidáti podepsali plnou moc umožňující je odvolat z Parlamentu, pokud zradí politiku strany. Kandidáti podepsali čestné prohlášení, že nikdy nepoškodili zájmy české republiky.
6.Církve
Nejsme klerikální stranou a církevní problematiku necháváme odborníkům. Tradiční církve respektujeme, avšak některé, nové implantované neprůhledné proudy zneužívající víry lidí nás znepokojují.
7.Církevní restituce?
Měla by se tato otázka co nejdříve ukončit(zodpovědět). Příslušný je parlament a mělo by se tak stát formou zákona. Naše strana si váží majetku a prosazuje jeho nedotknutelnost a bude podporovat spravedlivé narovnání.
8.Česká pravice ?
Počet členů cca 300
počet sympatizantů několik tisíc
náklady na činnost cca 1000 000
kampaň, platíme z úvěrů ručených sympatizanty
9.Českoněmecké vztahy?
Nejsme s nimi spokojeni, ale byly už i horší. Nevyužili jsme všech možností, které se nám naskytly v posled-ních letech, ale nevidíme to tragicky. Benešovy dekrety nezpochybňujeme
10.
Co si myslíte o návštěvě anglické královny?
Byla to významná společenskopolitická událost, velmi litujeme, že nepronesla veřejný projev a ptáme se, kdo to nechtěl a proč!
11.
Co si myslíme o parlamentu ?
Je takový, jaké jsou v něm strany a jací jsou v něm lidé. Odpovídá současné společnosti. Pro nás je nepřípustné sloučení funkcí ve sboru moci zákonodárné a výkonné, tj. když je někdo současně poslanec a ministr.
12.
Co se nám nelíbí, co je třeba hlavně změnit?
Nelíbí se nám stav společnosti, nedošlo ke společenské transformaci a nevytvořily se třídy. To je třeba změnit okamžitě, neboť kapitalismus se nedá v beztřídní společnosti vytvořit. Tato otázka souvisí s předchozími otáz-kami a s veškerou naší činnosti.
13.
Daně ?
V prvé fázi se stát musí naučit daně vybírat. To znamená zamezit daňové úniky na jedné straně, ale i zamezit na druhé straně likvidaci střední vrstvy nestandardním postupem finančních úřadů.
Nesouhlasíme s vybíráním daní dopředu a nesouhlasíme s vybíráním daní z investic.
14.
Dluhy zdravotních pojišťoven?
Nesouhlasíme s úhradou dluhů zdravotních pojišťoven ze státních prostředků. Stát nesmí do nekonečna elimi-novat podnikatelská rizika. To vede k nezodpovědnosti a korupci.
15.
Dopravní obslužnost, dotace ?
S plošnými přímými sociálními dávkami na dopravu nesouhlasíme, není to spravedlivé, ti, kteří to nepotřebují to často dostanou na úkor těch skutečně potřebných. Centrum to nikdy nevyřeší. Řešení bude možné až po vy-tvoření Vyšších územně správních celků a řešit na regionální úrovni.
16.
Devalvace, revalvace?
Je třeba udržet kurs koruny v mezích, nepřipustit ani devalvaci, ani revalvaci. Spekulace levicových subjektů o možných prudkých změnách měny jsou pro naše hospodářství velmi nebezpečné.
17.
Drogy?
Držení drogy nesmí být beztrestné. Je zavádějící hovořit přímo o kriminalizaci držení drogy,
je zde možno zpočátku využívat i zákona o přestupcích. Jedině sankce v zárodku jsou účinné.
18.
Důchodci?
Je potřeba se daleko lépe postarat o důchodce, kteří již nemají možnost a ani v minulosti neměli možnost si ekonomicky zajistit důstojné stáří. Důchodové dávky nesmí být almužnou, ale musí zajistit plný život. Díky lepšímu zajištění důchodců, se uspíší jejich odchody do důchodu, tím se sníží přezaměstnanost zvýší produktivi-ta práce a vytvoří více lukrativních pracovních příležitostí pro mladé. Naše strana nehodlá mladou generaci korumpovat sociálními dávkami, ale poskytnout vice příležitostí k uplatnění svých schopností a získání eko-nomické nezávislosti. Dnešní mladá generace, vychovaná v reziduích socialismu je frustrovaná na nich požado-vanou zodpovědností za jejich život a budoucí rodinu, to je však dostatečně vyváženo jejich zdravím schop-nostmi, progresivitou, energií, cílevědomostí a vůbec možnostmi spojenými s tím, že mají před sebou život ve svobodné a demokratické společnosti. Obrat’me lidové rčení o tom, že rodiče uživí deset dětí, ale deset dětí neuživí vlastní rodiče.
19.
Ekologie?
Postavit se za ochranu člověka a jeho životního prostředí ale bez extremismu. Přírodu nemusíme chránit, té je to jedno. Budeme -li postaveni před volbu chránit člověka nebo medvěda, postavíme se za člověka. Lidé si musí uvědomit, že na obranu ekosystémů musí se podílet snížením vlastní spotřeby.
20.
Extremismus?
Jsme proti jakémukoliv extremismu, ať je napravo či nalevo. Extremismus vychází z třídní nenávisti, závisti, nacionalismu, nadřazenosti nebo rovnostářství a všechny tyto věci škodí lidem, neboť jejich osudy podřizují ideologii.
21.
Financování kultury?
Zrušit ministerstvo kultury. Rozšířit stávající Akademii věd na Akademii věd umění a slovesnosti, která by zodpovídala za financování a granty. Péči o deklarované Národní kulturní památky a financování této péče podřídit, k tomuto účelu, vytvořenému odboru na Ministerstvu vnitra. Ze státního rozpočtu lze podporovat pou-ze národni kulturní instituce (Národní divadlo, muzeum, galerii, památník písemnictví, Českou filharmonii) a udržovat Národní kulturní památky (významné hrady, kostely zámky, archiválie historické kulturní objekty patřící státu). Co jsou Národní kulturní památky, historické dědictví, by měl schválit parlament. Veškeré ostatní kulturní aktivity musí být financovány na komerčním základě.
22.
Havlovy projevy?
Pana presidenta bereme jako představitele a zastánce demokracie v ČR.
23.
IFOR?
Pokud to urychlí náš vstup do NATO, nebo posílí prestiž ČR ve světě, pak ano. Jinak jsou to vyhozené peníze.
24.
Interrupce?
Momentální situace odráží stav naší společnosti. Řešit je třeba příčinu a ne následek. Příčiny vidíme v zamě-ňování ženských a mužských rolí a v nezodpovědném přístupu k životu a rodině. Řešení vidíme v posílení nenahraditelné role rodiny a tuto diskusi nechávéme plně v kompetenci žen, nositelek lidských životů.
25.
Jak je ČP zastoupena ve volebních komisích?
Máme zastoupení pouze v Ústřední volební komisi a to pana ing. M. Němečka
a pana M. Sazamu.
26.
Jak zajistit růst HDP tím zvýšit prostředky státu?
Růst HDP je možno zajistit pouze podporou soukromé iniciativy a růstem produktivity práce. Růst produktivity práce je možno dosáhnout pouze investicemi. Stát pro to musí vytvořit podmínky pro rozvoj investic, což lze udělat jednak nižším stupněm přerozdělování a podstatným zpřísněním kontroly státních výdajů do hospodář-ské sféry a podstatným zpřísněním kontroly kapitálového trhu.
27.
Jaké má ČP osobnosti?
Co myslíte osobnost?, pro nás je rozdíl mezi osobností a veřejně známou osobou, ať’ v kladném, či záporném smyslu. Naše osobnosti jsou lékaři, právníci, státní úředníci, a pod., bezúhonné osobnosti ,které se projeví v parlamentu po volbách. Přivádíme do politiky to co potřebujeme, čerstvou krev.
28.
Jsou novináři objektivní?
Naprostá většina ano, mají však tendenci zjednodušovat a vybírat atraktivnější, většinou negativní témata. Z pochopitelných důvodů se věnují prakticky výhradně parlamentním stranám, což nás velmi mrzí.
29.
Justice?
Současná justice nedělá dobrý dojem. V občanech vyvolává pocit nespravedlnosti. O součinnosti justice a vy-šetřovatelů policie by se dalo dlouho diskutovat. To vše vyvolává naprosto nežádoucí pochybnosti a dohady. Vede to k nevážnosti zákona u lidí. Tento stav je velmi nebezpečný. K jednotlivým kauzám je těžko se vyjadřo-vat.
30.
Kdo jsou voliči ČP?
Chceme oslovit všechny, kteří uznávají tradiční hodnoty, kteří se chtějí živit vlastní prací a nechtějí žít na úkor ostatních. Naše strana zajistí stabilní prostředí potřebné pro dosažení těchto cílů.
31.
Kolik máme kandidátů?
Celkem 26, ve všech volebních krajích, 12 Morava, 14 Čechy, z toho 7 žen, převládá vysokoškolské vzdělání. 26 kandidátů =13% v Parlamentu.
32.
Komu vezmeme hlasy?
Nikomu žádné hlasy nebereme. Každá strana si svojí politikou hlasy bud’ získává nebo ztrácí sama. Každé úvahy o braní hlasů zavánějí totalitním myšlením.
33.
Komunisté?
V současné době kandidují do parlamentu čtyři komunistické, respektive postkomunistické strany. Komunismus a socialismus se ve světě historicky znemožnil a prokázal svoji neschopnost vládnout. Nicméně tyto idee nejsou mrtvé a jejich noví hlasatelé a sociální experimentátoři se hlásí o moc. Naše strana je proti dalším experimen-tům.
34.
Korupce ?
Existuje nepřiměřeně rozsáhlá skrytá korupce. Nad korupcí nikdy nezvítězíme, ale musíme ji co nejvíce omezit Cestou k tomu je a/důsledná kontrola moci b/učinit korupci společensky nepřijatelnou, neomluvitelnou c/spravedlnost a rovné podmínky pro každého a omezení počtu schvalovacích pravomocí různých úřadů a ko-misí
35.
Která ministerstva by jsme zrušili?
Ministerstvo kultury, průmyslu a obchodu, životního prostředí, privatizace, hospodářskou soutěž. Navrhujeme nalézt přiléhavější výraz pro Ministerstvo spravedlnosti. Tento výraz je zavádějící. Dále navrhujeme zrušit další orgány státní správy, jako je: Česká komise pro vědecké hodnosti, český úřad bezpečnosti práce, Kancelář grantové agentury a pod.
36.
Které zákony chceme iniciovat především?
Zákon o protičeské činnosti, zákon o rodině. Ustavení porotních soudů, ustavení Nejvyššího
správního soudu.
37.
Lustrační zákon?
Lustrační zákon respektujeme všichni zakládající členové strany mají negativní lustrační osvědčení. Současně však vidíme, že vypovídací schopnosti tohoto zákona o tom, kdo v minulosti jednal nečestně, nebo zneužil svých pravomocí je pramalá. Lustrace proto od svých kandidátů nevyžadujeme a nahrazujeme je požadavkem čestného prohlášení a čistým trestním rejstříkem.
38.
Mečiar ?
Je to vnitřní záležitost Slovenska, je to záležitost jemné diplomacie. V žádném případě nelze z důvodu vlastního zviditelněni zhoršovat současné vztahy.
39.
Mezinárodní politika?
Musíme udržovat dobré vztahy se všemi zeměmi světa, a soustředit se
především na své sousedy a velmoci. Dělat zásadně pročeskou politiku.
40.
Morálka?
Po padesátileté devastaci morálních hodnot je morálka taková, jaká je. Nikdo nemá právo kázat o morálce Standard chování určují vůdcové národa. Chybí nám dostatek positivních vzorů.
41.
Morava a Čechy?
Chápeme Českou republiku jako homogenní stát s jednotnou českou národností. Přitom zcela respektujeme, chápeme a podporujeme věky vytvořené tradice a zvyky jednotlivých historických regionů, resp. zemí. Jsme hrdi na paletu rozličností a odlišností jednotlivých tradicí a hodláme to podporovat formou podpory společen-ských a zájmových organizací.
42.
Mzdy?
Jsme pro radikální zvýšení mezd. Základním předpokladem pro zvýšení mezd, je růst produktivity práce s přijatelnou mírou nezaměstnanosti a snížení přerozdělování peněz přes státní rozpočet. Nezanedbatelná je i míra investic a kontrola kapitálového trhu. Státem vynucovaná solidarita musí být nutně snížena.
Jedině tak, je možné požadovat od lidí, aby se podílel na financování svých potřeb, k tomu mu musí zbýt dosta-tek prostředků v jeho peněžence.
43.
NATO?
Ano. Jiné lepší záruky bezpečnosti v Evropě nyní neexistují. a protože je povinností státu bezpečnost lidí zaručit je Česká pravice jednoznačně pro.
Lidé však musí být seznámení s tím, kolik to bude stát, co za to dostanou.
44.
Nezaměstnanost?
Zaměstnanost je v naší zemi nepřiměřeně vysoká, výrazně snižuje produktivitu práce a tím i
příjmy obyvatel. Ekonomická transformace přinesla nepřiměřené výdělky v některých resortech (bankovnictví, obchod, ekonomie), kde byla poptávka po pracovních silách, vůči ostatním resortům. V ostatních resortech, ve kterých je nadbytek pracovních sil, je udržována umělá přezaměstnanost, není zabezpečena rekvalifikace, a jsou zde v důsledku toho nízké platy, což stát řeší plošně poskytovanými sociálními dávkami, čímž situaci zhoršuje a odkládá. Česká pravice prohlašuje, že závislost zdravých a práceschopných obyvatel na sociálních dávkách lidi demoralizuje. Člověk závislý na sociálních dávkách ztrácí svobodu.
45.
Nacionalismus?
nejsme nacionalisté, důraz dáváme na vlastenectví, nadřazujeme princip občanský nad národní a chceme vyz-vednout ty nejlepší vlastnosti, pracovitost, snášenlivost, tolerantnost, úctu k tradicím a hodnotám. Na rozdíl od nacionalistů, kteří zakládají svoji politiku na nejhorších vlastnostech, nesnášenlivosti a nadřazenosti a živí pocity křivd.
46.
Náklady na obranu ?
Nejlevnější obrana je perfektní diplomacie. Čím horší máme diplomacii tím více musíme zaplatit na obranu.
47.
Odbory?
Odbory v žádném případě nepatří do politiky. Jejich hlavní úlohou je naučit lidi pracovat a to hlavně proto, aby jejich požadavky vůči podnikatelům byly legitimní. Musí na sebe přebrat zodpovědnou roli vyjednavače mezi pracujícími a zaměstnavatelem. Zastupují tedy zaměstnavetele i zaměstnance a hledají to řešení , kterého je možné v konkrétních ekonomických podmínkách dosáhnout. Neopodstatněnné zvyšování mezd a výhod za-městnanců, vždy vede ke krachu podniku a ztrátě pracovních míst.
48.
Ochrana trhu ?
Nemáme antidopingový zákon, ani úřad, který by se kloudně staral o formy nekalé soutěže, atd. Nejsme pro žádnou zvláštní ochranu trhu, ale někdo musí kontrolovat, zdali nejde o dumping, je li zboží v souladu s našimi normami, není-li závadné, pašované falšované a podobně. Stávající kontrola je málo účinná.
49.
Osoba premiéra?
Velmi si jej vážíme začínáme však být znepokojeni jeho nedostatečnou podporou v řadách jeho vlastní strany. Toto jej zjevně vede k množství kompromisů a pragmatických řešení na úkor programu ODS z roku 1991.
50.
Ombudsman?
Nepochopitelná hysterie Hradu, Luxe a ostatních na ochranu práv občanů před ODS. Z ústavy žádné straně moc ve státě nepřísluší. Daleko důležitější než Ombudsman, neboli veřejný ochránce práva, je naplnění Ústavy ČR zřízením Nejvyššího správního soudu, kterého se občané mohou dovolat práva ve sporech týkajících se nesprávného postupu státní správy. Je to z Ústavy a ze zákona jediný úřad, který může přezkoumávat rozhod-nutí úřadů. (pravděpodobně proto ještě nebyl ustaven).
51.
Platy lékařů ?
Čím vyšší budou platy lékařů hrazené ze zdravotního pojištění tím horší bude zdravotní
péče hrazená státem, nebot’ obojí jde ze stejného objemu prostředku. Aby se zvýšily platy
lékařů a současně nezhoršila zdravotní péče, musí se bud’ zmenšit počet lékařů, nebo tito
musí začít poskytovat dobrovolně občany hrazené nadstandardní služby.
52.
Pragocentrismus?
Jsme pro decentralizaci moci, Pragocentrismus neuznáváme, ale považujeme Prahu za světem uznávané politi-cké centrum České republiky.
53.
Proč nejdeme do koalice?
Nenašli jsme partnera se stejným programem a odmítáme kompromisy.
54.
Proč jdeme do voleb a co očekáváme?
Chceme se dostat do parlamentu, získat kontrolu nad mocí a aktivně se podílet na tvorbě zákonů v souladu s naším politickým programem.
55.
Proč se o ČP nemluví ?
Nic jsme neukradli, naši členové nejsou spojeni s žádnou kauzou, naše positivní programové teze se zřejmě nezdají sdělovacím prostředkům dostatečně senzační. Ve volební kampani o nás určitě uslyšíte.
56.
Programy ostatních stran ?
Programy všech stran jsou podobné a líbivé. Lidé musí zvážit, jak strany garantují splnění svých slibů, zdali slibují reálně , jaké měli možnosti a co udělali za poslední roky.
57.
Prostituce?
Musí být řešena zákonem. Pojmu prostituce se nesmíme vyhýbat. Současný stav kdy není zákon je podivný a nahrává organizovanému zločinu, který si při absenci zákona tvoří vlastní výhodná pravidla. Pasáci neplatí daně, ale prostitutkám a pasákům platí daňový poplatník zdravotní a důchodové pojištění ze svého na základě solidarity. Až začnou pasáci platit daně a vše ostatní, přestane tento obchod být lukrativní a prostituce se omezí.
58.
Prostředky z velké a malé privatizace?
Jsme proto, aby bylo provedeno celkové vyúčtování prostředků získaných z velké a malé privatizace. Jsme pro využití zbylých prostředků pro navýšení majetku Všeobecné zdravotní pojišťovny a vytvoření státního pensijní-ho fondu pro budoucnost. Jsme zásadně proti dalšímu použití státních peněz na další oddlužování bank a pod-niků.
59.
Průzkum veřejného mínění ?
Od sira Churchila pochází výrok, že věří pouze těm průzkumům, které sám zfalšuje. Nejlepším průzkumem veřejného mínění jsou volby.
60.
Pšenice, zdražení mouky aj., výkyvy cen a zdražování potravin ?
Vesměs toto dělají kartelové dohody mezi několika mamutími, bývalými socialistickými, velkopodniky země-dělsko potravinářského komplexu. Je potřeba zabránit tomu, aby mamutí podniky vytlačily malovýrobce z trhu.. Nefunkční fond tržní regulace, stejně jako bezzubé Ministerstvo pro hospodářskou soutěž nedokáží těmto jevům čelit.
61.
Rómská otázka?
Menšinová etnika mají mít stejná práva a stejné povinnosti jako etnika většinová. Jakýkoliv jiný
přístup vyvolává diskriminaci a rasismus.
62.
Senát?
Nezpochybnitelná demokratická instituce zakotvená v Ústavě. Zatímco parlament je založen na poměrném systému politických stran, senátoři zvolení většinovým systémem na okresech jsou povinni hájit zájmy svých okresů.
63.
Slováci?
Je to dnes otázka zahraniční politiky. Vztahy mezi Českou a Slovenskou republikou jsou z našeho pohledu podceňovány.
64.
Státní rozpočet?
Ať’ je vyrovnaný, proč ne. Otázka vyrovnanosti státního rozpočtu nemá přímou souvislost s ekonomikou. Je to věc politického rozhodnutí. Ani vyrovnaný rozpočet nezabraňuje plýtvání.
65.
Státní správa ?
Státní správa nemusí být levná a efektivní. Musí však bezpodmínečně sloužit lidem a být spravedlivá. Dále musí být zabráněno zneužívání moci státními úředníky. Naše strana bude prosazovat definitivu, aby se úředník na jedné straně nebál rozhodnou třeba ve prospěch slabého proti mocným, ale na druhé straně aby korupční úředník, který zklamal musel bezpodmínečně odejít a definitivně ztratil možnost uplatnění ve státních službách.
66.
Státoprávní uspořádání ?
Vyšší územně správní celky jsou nezbytné. Decentralizovat a přenést pravomoci z centra na
regionální samosprávy jsou nezbytné. Počet regionu doporučujeme 8-10. Volební zákon uznává 8 regionů, při-pouštíme diskusi o jednom či dvou navíc.
67.
StB?
V minulosti byla zneužita proti obyvatelstvu a ty lidi, kteří překročili své pravomoci, zákon, nebo pravidla lid-skosti odsuzujeme. StB však byla zrušena. Strašák StB je minulostí. Současné složky např. BIS, které hájí bez-pečnost státu jsou potřebné a je třeba je respektovat. Jsme pro kontrolu BIS stejně jako pro kontrolu jiné státní moci.
68.
Stehlík ,Poldi Kladno?
V privatizaci došlo k řadě přehmatů a přístup k jejich řešení ze strany státu je laxní. Naše strana požaduje ury-chlené řešení. Na špatné hospodaření pana Stehlíka doplácíme všichni ze své kapsy.
69.
Trest smrti?
Při existenci demokracie nelze ignorovat přání 80 ti procent obyvatel.
70.
Tiskový zákon a informace?
Z Ústavy vyplývá právo občanů na informace. Tento svět je založen na informacích žijeme ve věku informací. Informovanost veřejnosti je však mizivá a vládní úředníci často operují s čísly, ke kterým veřejnost nemá pří-stup. Je nutno co nejrychleji udělat pořádek v informacích. Ministerstvo vnitra a obrany musí vytvořit seznam utajovaných informací z hlediska bezpečnosti a ochrany státu. Tento seznam musí být schválen parlamentem. Všechny ostatní informace musí být svobodně přístupné. Na ministerstvech musí být utvořeny informační stře-diska. Současně musí být chráněna soukromá a osobní data lidí.
71.
Vláda?
Sílu vlády vidíme v ekonomických ministerstvech, ostatní resorty jsou podstatně slabší. Půda vlády se často stává pouhým politickým kolbištěm vůdců koaličních stran.
72.
Vstup do EU ?
Předčasné je o tom hovořit, nebot’ hovory o našem možném vstupu začnou až v roce 1998, a nejsou dosud zná-my podmínky našeho vstupu. Budeme tuto otázku posuzovat skepticky a se zdravým rozumem. A nevíme, jestli to budeme vůbec chtít.
73.
Víra?
Nejsme klerikální strana. Vážíme si však každé víry, která hájí osvědčené hodnoty a spravedlnost a vede k lepšímu životu.
74.
Vietnamci, stánky, rum, LTO ?
Všechny tyto aféry existují na základě nefunkčních a děravých zákonů a špatného výkonu orgánu státní moci. Hluboce to odsuzujeme. Řešení známe, je velmi rychlé a jednoduché a spočívá v důsledném dodržování zákonů a kontrole výkonu státní moci.
75.
Věda, výzkum?
Jsme pro několikanásobné zvýšení rozpočtové kapitoly pro vědu a výzkum a radikální zrychlení , výsledků výzkumů v praxi. Jsme vážně znepokojeni stagnací vědy a výzkumu , které jsou ve všech zemích hlavním moto-rem hospodářského rozvoje. V souvislosti s tím prosazujeme důslednou kontrolu rozpočtových výdajů na pod-poru vědy a výzkumu.
76.
Vyrovnání s minulostí ?
S minulostí jsme se vyrovnali dobře, teď zajišťujeme budoucnost. Kdo se necítí s minulostí vyrovnán ať se obrátí na příslušné instituce, např. soud.
77.
Vysoké a střední školy ?
Středoškolské a vysokoškolské vzdělání umožnit každému. Tomu dobrému pomoci stipendiem, ostatním umožnit vzdělání za plné školné. Jediné řešení, jak zvýšit vzdělanost národa při zachování stávajících prostřed-ků ze státního. Nesouhlasíme se současným stavem, kdy vysokoškolské vzdělání je přístupné pouze současné elitě.
78.
Výkon trestu, alternativní tresty?
Výkon trestu musí být trestem. Vězni by měli tvrdě pracovat. Důkladně se musí dbát na ekonomické využití vězňů. Alternativní tresty jsme pro.
79.
Význam malých stran?
Není malých stran, jsou pouze malí politici. Malé strany jsou kořením demokracie, pronášejí nové myšlenky a pohledy zvenčí.
80.
Vztah k ODS?
V minulých volbách jsme ji volili, a myslíme si, že jsme volili dobře. (na rozdíl např. od členů DEU). V sou-časné době je nám však program ODS z roku 1992 bližší než ten současný. Např. sociální zabezpečení ve vo-lebním programu ODS 1992 bylo definováno jako adresná sociální záchranná sít’ pro potřebné, v současné době je to plošné přidělovaní centrálních dávek státem, prakticky každému.
81.
Zbrojní výroba?
Je to výborný obchod, jsme li konkurenceschopní vyrábějme a vyvážejme, ale obchod se zbraněmi musí být pod tvrdou kontrolou státu a v souladu s naší zahraniční politikou.
82.
Za koho mluvíte?
Především za sebe, za Českou pravici za naše členy a sympatizanty a za všechny, kteří podporují náš program a mohou se s ním ztotožnit.
83.
Zákony ?
Zákony, které za moc nestojí se nedodržují. Je to tím, že zákony podléhají neustálým novelizacím a jsou vedle novelizací dále znepřehledňovány a komplikovány podzákonnými ministerskými vyhláškami. Méně by bylo vice. Důsledkem je malá úcta k zákonům, jejich nedodržování, malé právní vědomí. Tento stav se stává kriti-cký.
84.
Zdravotnictví ?
Začíná se konečně vyvíjet podle scénáře o kterém jsme hovořili na podzim loňského roku. Stát musí garantovat standard a občanovi musí být umožněno aby si zaplatil nadstandard.
85.
Zemědělství ?
Zemědělství chápeme jako jakoukoliv jinou výrobu. Je však třeba oddělit problematiku zemědělství od pro-blematiky venkova. Rozvoj služeb, infrastruktury, údržba krajiny, cest, vesnic, vodohospodářství, lesnictví a pod. celkového životního prostředí venkova musí stát podporovat i za cenu nemalých dotací. Pracovní místa přinese lidem na vesnici vytvoření drobného zpracovatelského průmyslu na špičkové úrovni, které dokážou konkurovat na našem trhu zahraničním dovozům a tím zhodnotí práci zemědělců prvovýrobců. Obnovit tra-diční výrobky českého venkova. Obnovit tradiční, nespornou, lidmi žádanou kvalitu zemědělských výrobků.

Napište nám:ČESKÁ PRAVICE
Stránku vytvořil:Petr Fuchs
Copyright © 1996, Česká pravice