Březen - měsíc Internetu
vstupuje do druhého ročníku
Kampaň Březen - měsíc Internetu,
kterou vyhlašuje týdeník PROFIT s cílem přispět k rozšíření internetu u nás, by
se měla ve svém druhém ročníku představit oproti minulosti v "novém kabátě".
Co se však bezpochyby nemění,
je postavení a úloha hlavního iniciátora celé kampaně Jaroslava Wintera, redaktora
PROFITU, který si především díky organizaci prvního ročníku kampaně Březen -
měsíc Internetu zasloužil uznání a obdiv odborné veřejnosti. To dokládá i
skutečnost, že byl pan Winter na posledním mezinárodním veletrhu informačních a
komunikačních technologií INVEX - COMPUTER ´98 oceněn v kategorii publicistů se
značným náskokem před pronásledovateli Osobností roku české informatiky.
Kampaň přinese prospěch nejen
novým uživatelům internetu získáváním nových příležitostí pro vzdělávání,
práci a zábavu, dodavatelům HW a SW zvýšením prodeje jejich produktů,
poskytovatelům obsahu sítě internet zvýšením návštěvnosti serverů a tím
zvýšení jejich reklamního potenciálu, vydavatelům odborných časopisů tím, že se
rozšiřuje zájem o jejich webové stránky a tím pak i zájem o "papírová"
vydání, ale i všem ostatním subjektům využívajícím internet jako distribuční
kanál, nástroj ke komunikaci se zákazníky a spotřebiteli a jako prvek image, jenž
pomůže zefektivnit investice směřované do oblasti reklamy a public relations. V
neposlední řadě Březen - měsíc Internetu pomůže celé České republice, neboť
rozvoj internetu je nezbytnou podmínkou jejího ekonomického rozvoje a konkurenční
výhodou oproti ostatním zemím.
Osloví se tím jak potenciální
uživatelé, tak i samotní poskytovatelé obsahu sítě internet.
Naše situace, pokud se týká
počtu připojení k internetu na 1000 obyvatel, přitom zase není ve srovnání s
ostatními zeměmi příliš dobrá. Zatímco k 30. 12. 1997 jsme byli na 19. místě,
zaznamenal poslední průzkum RIPE, který se realizoval k 5. 9. 1998, pokles na 21.
místo. Meziroční přírůstek, jenž činil 34,1 %, tak ani zdaleka nedosahuje úrovně
jiných států. Varující a zároveň i mobilizující je, že k zemím, které se v
žebříčku nacházejí před námi, již patří také Maďarsko, Slovinsko a Estonsko.
Pokud se týká počtu domén,
které registruje Network Wizard, ani zde zatím nemůžeme být příliš spokojeni.
Poslední červencové údaje hovoří o tom, že Česká republika měla 65 672 domén.
Ale například v Maďarsku to již bylo 73 987, v Polsku 98 798 a v Rusku dokonce 130 422
domén.
Březen - měsíc Internetu se
skládá z celé řady konkrétních projektů, které budou mít své sponzory, jimž
bude pořadateli příslušné akce poskytnuto po dohodě s garantem logo kampaně a
mediální podpora. Pro samotný týdeník PROFIT však kampaň znamená neziskovou
aktivitu.
Jednou z prvních bylo
vyhlášení 1. ročníku internetového počítačového veletrhu Počítačové Fórum
´99.
Iniciátoři kampaně chtějí
jednak ukázat, že již nyní může být internet v mnoha ohledech užitečný, může
přinášet i bezprostřední ekonomický efekt a není třeba mít z něho obavy, a také
vysvětlit, že právě teď je nejvhodnější doba pro připojení se k němu a pro
zahájení poznávání všech možností, které skýtá.
Informace poskytl Ing.
Radek Polák
radek.polak@amic.infima.cz
http://www.brezen.cz