PRESS CENTRUM

Přidat/aktualizovat adresu
Hlavní katalog

Inzerce zde
Kontakty
O nás
Reference
Napsali o nás
Tiskové zprávy

Neplatiči
Napište nám!
 

 
Zavolejte do klubu!
Pro všechny naše čtenáře jsme připravili novinku v podobě Klubu Modrých a WWW stránek. Společně s téměř 40 partnery získáte členstvím spoustu výhod a slev například při přiipojení na internet, koupi počítače apod. Informace zde...
Zaregistrujte se
Chcete mít přehled o novinkách na našich serverech? Čekáte na nové informace na našich stránkách? Stačí, když vyplníte formulář a pravidelně vám budeme zasílat vyžádané informace.
Mám zájem o ...
- zaslání aktuálního katalogu
- předplatné dalších vydání
Zavolejte nám!
Nevíte si rady, máte jakýkoliv dotaz? WWW STRÁNKY
jsou tu pro vás!
tel.: (02) 6126 2442
Ikona pro Vás!
Pokud vám naše stránky pomohly najít hledanou firmu či informaci, budeme velmi rádi když na nás upozorníte ...!
Počítačové Fórum ´99
Pod záštitou II. ročníku kampaně Březen - měsíc Internetu se uskuteční ve dnech 15. - 18.3. první ročník veletrhu informačních technologií na internetu Počítačové Fórum '99
APO
Jako člen Asociace poskytovatelů obsahu sítě internet (http://www.apo.cz) vás srdečně zveme na domovské stránky APO. Stanete se i vy členem APO?
Reklama
Nejen na našich webech WWW STRÁNKY, MODRÉ STRÁNKY a ČESKÝ AMAZON, ale i na zajímavých serverech interSEIF či Unie vydavatelů si u nás můžete objednat reklamu. Seznamte se v případě zájmu s aktualním ceníkem reklamy.


iDNES Český Amazon


Hledej :
  Tip: klíčová slova pište s diakritikou ...
Nové adresy ~ Aktuálně ~ Víte, že... ~ Články
 
 

Expandia - jméno, které sedí

Začátkem dubna většinu z nás neminula reklamní kampaň Expandia banky. Billboardy doplněné velmi působivou televizní reklamou lákají své potenciální klienty na systém přímého bankovnictví. I ze svého okolí musím říci, že velmi úspěšně. Co stojí za úspěchem této velmi mladé banky? Kdo za ní stojí? Otázky, které zajímají většinu z nás. Rozhodli jsme se vám zprostředkovat ještě zajímavější odpovědi z úst bankovní PR manažerky Daniely Kolářové. Odpovědi, které myslím většinu z nás přesvědčí, že název banky pro jejich služby opravdu sedí.

Vstoupili jste dost důrazně na český bankovní trh se systémem přímého bankovnictví. Můžete ve stručnosti říci, v čem je systém tak výhodný a v čem vidíte jeho budoucnost? Jak při něm využíváte Internet?

Z výhod, které tento systém přináší, bych jmenovala především pohodlí, dostupnost a úsporu času. Klient Expandia banky má svou banku doslova vždy při ruce, jak zní i náš reklamní slogan, a pokud má k dispozici telefon, fax nebo PC připojený na Internet, může kdykoli a odkudkoli “vstoupit” do našeho Klientského systému. Banka je pro telefonní, internetový i faxový kontakt otevřena 24 hodin denně po celý rok. Díky možnosti přístupu přes Internet takto můžete mít celou banku u sebe na stole. Kromě toho, že vám tento způsob komunikace zřejmě ušetří čas strávený docházením do finančního ústavu, stáním ve frontách a vysvětlováním vašich požadavků příslušnému zaměstnanci, pro vás může být velmi příjemná ta skutečnost, že máte neustálý přehled o všech plánovaných i proběhlých finančních transakcích.

Odlišnost a novost služeb přímého bankovnictví se týká způsobu komunikace klienta s bankou. “Přímost” takové komunikace spočívá ve využívání komunikačních kanálů, které klientovi umožňují, aby jejich prostřednictvím sám spravoval svůj účet. Expandia Banka (EB) nabízí svým klientům možnost nakládat s bankovním účtem přes telefonní sítě a sítě GSM, fax a rovněž prostřednictvím Internetu.

Myslíte, že právě teď je vhodná doba pro spuštění takové aktivity? Nemyslíte, že po krachu několika bankovních ústavů v nedávné době nebude o Vaše služby předpokládaný zájem? Jak v této souvislosti odpovídá Vašim představám poptávka po Vašich službách?

Jsme přesvědčeni, že jiná doba nebyla možná. Ne, že bychom pokládali situaci v našem bankovnictví za ideální prostředí pro vznikání nových aktivit, ale otázka toho, co je klienty žádáno a co odpovídá nejnovějším světovým trendům, pro nás byla podstatnější. Pro naši banku to samozřejmě znamená, že se musí o to více spoléhat na důvěru klientů a jejich odvahu vstupovat na neprobádané území. Naše zkušenosti a zájem veřejnosti nám ovšem potvrzují, že jsme se vydali správným směrem a že jsou tyto služby vítány. Rovněž aktivity podnikané ostatními bankami oblasti přímého bankovnictví nám dávají znát, že jsme se trefili do černého.

Pro masové využití Vašich služeb je podle mého názoru důležité nadšení větší skupiny lidí a vstřícnější vztah k informačním a komunikačním technologiím a Internetu, než v současné situaci. Hodláte v tomto směru nějak pravidelně osvětově působit?

Musím říci, že naše představa cílové skupiny nepočítá s masovým využíváním služeb EB, spíše odpovídá skupině lidí, kteří jsou zvyklí běžně pracovat například s mobilním telefonem či osobním počítačem. Máte ale pravdu, že osvěty v oblasti využívání nových informačních technologií není nikdy dost. Proto samozřejmě hodláme rozvoj Internetu a jeho využívání podporovat. Expandia Banka se například ještě před spuštěním veřejného provozu účastnila konference a výstavy Internet World 98, iniciovali jsme i odborné semináře na téma využití Internetu v bankovnictví. Jinou stránkou věci je například náš zájem o mladé lidi, u nichž předpokládáme všeobecně vřelejší vztah právě k Internetu. Pokud se mladí lidé do 26 let stanou našimi klienty, máme pro ně speciální cenový program.

Asi budete souhlasit, když řeknu, že je důležité získat nejprve důvěru klientů k něčemu novému, zvyk je železná košile. Jaké jsou nejčastější argumenty hovořící pro Vás? Proč bych měl odejít od svého bankovního ústavu a založit si osobní účet právě u Expandia Banky?

Argumenty ve prospěch Expandia Banky a pro povzbuzení všech, kteří nepatří mezi radikální konzervativce, se týkají jednak výhod přímého bankovnictví uvedených výše, jednak charakteristik našeho centralizovaného Klientského systému. Pro naše klienty by mělo být důležité, že Expandia Banka přichází se systémem, který podstatně mění nejen komunikaci mezi bankou a klientem, ale i vztah klienta k nakládání s vlastními financemi. Základním produktem naší banky je Osobní účet, v jehož rámci jsou poskytovány veškeré bankovní služby. Osobní účet umožňuje zakládat neomezené množství termínovaných vkladů, vést účty v sedmi měnách, plánovat platby a ukládání peněz. Automatickou součástí účtu je ihned při jeho založení mezinárodní elektronická platební karta. Systém navíc umožňuje nastavovat si účet podle zvolených parametrů, například nechat se informovat e-mailem o došlé platbě. Výhod je celá řada, pokud vás zaujaly alespoň některé, odkazuji vás pro další informace na naši webovskou stránku www.ebanka.cz.

Nahrazujete velké množství lidských zdrojů moderním elektronickým informačním systémem včetně využití Internetu. Častou otázkou při využití těchto systému je zabezpečení úniku nebo zničení informací. Rozptylte naše obavy a povězte nám, jak je bezpečnost zaručena ...

Unikátním a dominantním prvkem zajištění bezpečnosti peněžních operací je na všech komunikačních prostředcích Elektronický klíč. Toto zařízení o velikosti kapesní kalkulačky má k dispozici každý klient Expandia Banky. Elektronický klíč dokáže vytvořit číselný kód, který je jedinečný pro daný okamžik a zná jej pouze klient a jeho banka. Nikdo nepovolaný tedy komunikaci a obsah bankovní operace mezi klientem a bankou nemůže narušit. Banka prostřednictvím Elektronického klíče ověřuje totožnost klienta a klient s jeho pomocí potvrzuje zadání příslušné bankovní operace. Při ztrátě je navíc chráněn před zneužitím osobním identifikačním číslem (PIN), které zná pouze jeho majitel.

Při využití Internetu je možné znásobit ochranu předávaných údajů šifrováním. Údaje zasílané mezi bankou a klientem lze tak pomocí šifrovacích klíčů zakódovat do nečitelné podoby. Správný klíč k šifrovaným údajům předávaným klientem zná pouze banka. A naopak. Údaje, jež banka klientovi předává po Internetu, rozluští pouze on. K rozšifrování zprávy lze totiž použít pouze jednoho z mnoha miliard možných klíčů. Při každé transakci se navíc tvoří nový náhodný šifrovací klíč. 128bitové šifrování používané Expandia Bankou je odborníky na informační technologie považováno za technologicky nerozluštitelné.

Pojem bezpečnosti je ovšem vícerozměrný problém. Vaše otázka se dotkla bezpečnosti přenosu informací a i ta se dělí na bezpečnost vnější a vnitřní. Vnitřní bezpečností je chápána jako zajištění dat proti zneužití zevnitř banky. Tento rozměr je často podceňován, ovšem ve skutečnosti je nebezpečí takového zneužití mnohem reálnější než napadení banky zvenku. Vnitřní organizace práce s daty je proto v Expandia Bance zajišťována s o nic menší pozorností než přenos dat vně banky. V zásadě používáme systém omezeného přístupu k údajům, zmnoženého dozoru při práci s nimi a ochranu dat, která je vyžadována i při přístupu k bance zvenčí.

Rozjezd nové banky musel stát obrovské investice, můžete říci výši investic a předpokládanou návratnost? Pokud to není tajné. Kdo za vznikem banky stojí a jaké poskytujete garance? Je Expandia Banka v českých nebo zahraničních rukou?

Expandia Banka je bankou českou. Její 90 procentní podíl vlastní skupina Expandia, což je česká finanční skupina s mezinárodní působností. Stoprocentním vlastníkem skupiny Expandia je akciová společnost Portum, kterou tvoří výkonní manažeři skupiny. Skupina Expandia působí na kapitálovém trhu od roku 1992 a za tu dobu nasbírala mnoho zkušeností doma i v zahraničí a úspěšně se rozrostla. Mezi významné firmy skupiny patří Expandia Finance, Investiční společnost Expandia a Expandia a.s., která kapitálově stojí nad Expandia Bankou. Výše investic Expandia Banky se pohybuje ve stovkách milionů korun a s jejich návratností banka počítá v období tří let.

Jaký předpokládáte vývoj v oblasti přímého bankovnictví u nás? Jak v tomto ohledu podle Vás zapůsobí rozvoj Internetu a konec monopolu SPT Telecom?

Předpokládáme, že vývoj bankovnictví se všeobecně bude ubírat směrem k poskytování přímých bankovních služeb. Využití nových technologií bude totiž lákavé nejen pro klienty, ale i pro banky, protože jim usnadní práci a ušetří peníze. Zároveň je možné, že tento trend v důsledku povede k radikální změně celého sektoru. Způsob bankovní komunikace se bude zřejmě postupně stále více technologizovat spolu s tím, jak se bude rozmáhat využití informačních technologií ve všech sférách našeho života. Jinak řečeno předpokládáme, že především Internet má v oblasti finančnictví a obchodování vůbec velkou budoucnost a možnosti jeho využití se budou nadále rozvíjet. Naše banka k tomu chce přispívat. Konec monopolu SPT Telecom je možné přirovnat ke konci monopolu Eurotelu v oblasti mobilních telefonů. Je to jistě pozitivní skutečnost a věřím, že to podnítí další rozšíření Internetu v naší zemi.

Děkuji vám za rozhovor
-pr-

 

(c)1998 Agentura Modré stránky s.r.o.