Zavolejte do klubu! |
Pro všechny naše čtenáře jsme připravili novinku v podobě Klubu Modrých a WWW stránek. Společně s téměř 40 partnery získáte členstvím spoustu výhod a slev například při přiipojení na internet, koupi počítače apod.
Informace zde... |
Zaregistrujte se |
Chcete mít přehled o
novinkách na našich serverech? Čekáte na nové informace na našich stránkách?
Stačí, když vyplníte formulář a
pravidelně vám budeme zasílat vyžádané informace. |
Mám zájem o ... |
- zaslání aktuálního katalogu
- předplatné dalších vydání
|
Zavolejte nám! |
Nevíte si rady, máte
jakýkoliv dotaz? WWW STRÁNKY
jsou tu pro vás!
tel.: (02) 6126 2442 |
Ikona pro Vás! |
Pokud vám naše
stránky pomohly najít hledanou firmu či informaci, budeme velmi rádi když na nás upozorníte ...! |
Počítačové Fórum ´99 |
Pod záštitou II.
ročníku kampaně Březen - měsíc Internetu se uskuteční ve dnech 15. - 18.3. první
ročník veletrhu informačních technologií na internetu Počítačové Fórum '99 |
APO |
Jako člen Asociace
poskytovatelů obsahu sítě internet (http://www.apo.cz)
vás srdečně zveme na domovské stránky APO. Stanete se i vy členem APO? |
Reklama |
Nejen na našich webech
WWW STRÁNKY, MODRÉ STRÁNKY a ČESKÝ AMAZON, ale i na zajímavých serverech interSEIF
či Unie vydavatelů si u nás můžete objednat reklamu. Seznamte se v případě zájmu s
aktualním ceníkem reklamy. |
|
|
Ohlédnutí za březnem
Podle průzkumu
agentury DEMA uskutečněného v druhé polovině února byl zhruba každý sedmý občan
České republiky starší 18 let (14 %) informován o tom, že Českomoravský Profit
vyhlásil akci s názvem Březen - měsíc internetu. Informace o aktivitách
připravovaných firmami a institucemi v celé republice zaregistrovala více než
čtvrtina podnikatelů v ČR (28 %). Analýza výzkumných dat ukázala, že akce se
dostala do povědomí značné části těch segmentů trhu, které mají předpoklady
využívat internet jako užitečný nástroj pro činnost v oblasti pracovní i
zájmové.
Dan Dočekal ve svém
internetovém Světě Namodro už v polovině měsíce dospěl k závěru, že
Březen - měsíc internetu byl k ničemu. Potřebná propagace internetu se podle něho
nedostala mezi širokou veřejnost, nikde se neobjevil ani náznak osvěty, náznak
skutečně smysluplného vysvětlení, proč a nač ten internet vůbec mít. Naopak
Miloš Čermák ve svém sloupku v Reflexu usoudil, že akce se organizátorům vymkla z
ruky. Má takový úspěch, až jí to může být na škodu. Celý rok se člověk o
internetu nic kloudného nedozví, a teď - zapne televizi, je tam pořad o internetu.
Otevře noviny, čte článek o elektronickém obchodování. Pustí si rádio - a o
Neviditelném psu tam řeční Ondřej Neff. Když si druhý den zapne rádio znovu - zase
internet.
Základní fakta
Názor na průběh
Března - měsíce internetu si nepochybně udělá každý sám. Do značné míry bude
patrně závislý na tom, jaká očekávání s tímto projektem na podporu internetu v
ČR spojoval. Uveďme proto alespoň některá fakta. V průběhu března proběhly ve
více než 30 městech republiky dny otevřených dveří, kde měli zájemci možnost
seznámit se s internetem, vyzkoušet si práci s ním. Organizátoři hodnotili tyto akce
jako zdařilé, někdy zájem přesahoval i jejich možnosti. Dále se uskutečnilo
několik seminářů a konferencí. Nejvýznamnější a zvlášť vydařenou byla
konference Internet ve státní správě a samosprávě, kterou uspořádal
Českomoravský Profit s časopisem Obec a finance. Přijelo na ni do Prahy z celé
republiky téměř 600 účastníků, mezi nimi dva ministři a 14 poslanců. Poprvé se
podařilo dát dohromady u kulatého stolu představitele několika iniciativ na podporu
rozvoje internetu. Úspěšná byla také konference Internet a Business LIVE v Brně,
která ukázala manažerům a podnikatelům pozitivní příklady z oblasti obchodního,
marketingového a vzdělávacího využití internetu v ČR, anebo pražský seminář
Strategie a nástroje pro celopodnikové aplikace v éře internetu.
Dalším typem březnových
aktivit byla zvýhodněná nabídka výrobků či služeb, se kterou přišla více než
stovka firem. Ohlas na ni byl velmi rozdílný - od minimálního po značný. Například
firma ZONER software zaznamenala zvýšení počtu žádostí o zřízení domény o 200
procent.
Přístup
médií
Rozdílný byl
také přístup sdělovacích prostředků. Nejmenší prostor získala problematika
internetu v televizních stanicích. Podstatně lepší to bylo v rozhlase. Nejvíce se
Březnu – měsíci internetu věnovalo Studio 2001 Českého rozhlasu 2 Praha,
regionální rozhlasové stanice uspořádaly v rámci projektu vlastní soutěž pro
posluchače. Nejvíce příspěvků o Měsíci internetu se objevilo v tisku, někdy i v
titulech, kde by to člověk ani nečekal. Zřejmě pomohlo, že v přípravném období
se uspořádalo několik tiskových konferencí, včetně tematicky zaměřených
(například pro redakce ženských a módních časopisů o módě na internetu), a
velké množství redakcí obdrželo tiskové materiály. Na význam internetu upozornila
veřejnost také čtenářská soutěž, která byla otištěna najednou ve 13 denících
a časopisech. Její vítězové získali počítače Compaq, Siemens, digitální
fotoaparát Olympus a desítky dalších hodnotných cen.
Březen - měsíc internetu
rovněž podnítil nebo urychlil vznik několika internetových projektů. Jedním z nich
byl I. internetový veletrh Reality.CZ. Jeho virtuální stánky 61 vystavovatelů
navštívilo 2754 návštěvníků.
Partneři
spokojeni
Pro vyhlašovatele
projektu bylo pochopitelně důležité také to, jak výsledky hodnotí partneři
(AutoCont, Hewlett-Packard, IBM, Microsoft a PVT) a společníci projektu (ABF, Agentura
Modré stránky, APP, DirectNet, Fincom, IPB, Progress Software a Siemens - Nixdorf). A ti
vyjádřili spokojenost.
Jsme si vědomi toho, že mnohé
by bylo možné připravit jinak a lépe. Přesto nás ohlasy ze všech stran i po
přihlédnutí ke skeptickým názorům opravňují k závěru, že Březen – měsíc
internetu přispěl k lepší informovanosti veřejnosti o tomto novém komunikačním
prostředku. A o to hlavně šlo. Právě v těchto dnech se rozhodujeme, zda v
příštím roce zorganizuje Profit reprízu této akce na podporu rozvoje internetu v
ČR. Jestliže k tomu dojde, pak se určitě poučíme ze získaných zkušeností.
Jaroslav Winter
Českomoravský Profit
| |
|