PRESS CENTRUM

Přidat/aktualizovat adresu
Hlavní katalog

Inzerce zde
Kontakty
O nás
Reference
Napsali o nás
Tiskové zprávy

Neplatiči
Napište nám!
 

 
Zavolejte do klubu!
Pro všechny naše čtenáře jsme připravili novinku v podobě Klubu Modrých a WWW stránek. Společně s téměř 40 partnery získáte členstvím spoustu výhod a slev například při přiipojení na internet, koupi počítače apod. Informace zde...
Zaregistrujte se
Chcete mít přehled o novinkách na našich serverech? Čekáte na nové informace na našich stránkách? Stačí, když vyplníte formulář a pravidelně vám budeme zasílat vyžádané informace.
Mám zájem o ...
- zaslání aktuálního katalogu
- předplatné dalších vydání
Zavolejte nám!
Nevíte si rady, máte jakýkoliv dotaz? WWW STRÁNKY
jsou tu pro vás!
tel.: (02) 6126 2442
Ikona pro Vás!
Pokud vám naše stránky pomohly najít hledanou firmu či informaci, budeme velmi rádi když na nás upozorníte ...!
Počítačové Fórum ´99
Pod záštitou II. ročníku kampaně Březen - měsíc Internetu se uskuteční ve dnech 15. - 18.3. první ročník veletrhu informačních technologií na internetu Počítačové Fórum '99
APO
Jako člen Asociace poskytovatelů obsahu sítě internet (http://www.apo.cz) vás srdečně zveme na domovské stránky APO. Stanete se i vy členem APO?
Reklama
Nejen na našich webech WWW STRÁNKY, MODRÉ STRÁNKY a ČESKÝ AMAZON, ale i na zajímavých serverech interSEIF či Unie vydavatelů si u nás můžete objednat reklamu. Seznamte se v případě zájmu s aktualním ceníkem reklamy.


iDNES Český Amazon


Hledej :
  Tip: klíčová slova pište s diakritikou ...
Nové adresy ~ Aktuálně ~ Víte, že... ~ Články
 
 

Ohlédnutí za březnem

Podle průzkumu agentury DEMA uskutečněného v druhé polovině února byl zhruba každý sedmý občan České republiky starší 18 let (14 %) informován o tom, že Českomoravský Profit vyhlásil akci s názvem Březen - měsíc internetu. Informace o aktivitách připravovaných firmami a institucemi v celé republice zaregistrovala více než čtvrtina podnikatelů v ČR (28 %). Analýza výzkumných dat ukázala, že akce se dostala do povědomí značné části těch segmentů trhu, které mají předpoklady využívat internet jako užitečný nástroj pro činnost v oblasti pracovní i zájmové.

Dan Dočekal ve svém internetovém Světě Namodro už v polovině měsíce dospěl k závěru, že Březen - měsíc internetu byl k ničemu. Potřebná propagace internetu se podle něho nedostala mezi širokou veřejnost, nikde se neobjevil ani náznak osvěty, náznak skutečně smysluplného vysvětlení, proč a nač ten internet vůbec mít. Naopak Miloš Čermák ve svém sloupku v Reflexu usoudil, že akce se organizátorům vymkla z ruky. Má takový úspěch, až jí to může být na škodu. Celý rok se člověk o internetu nic kloudného nedozví, a teď - zapne televizi, je tam pořad o internetu. Otevře noviny, čte článek o elektronickém obchodování. Pustí si rádio - a o Neviditelném psu tam řeční Ondřej Neff. Když si druhý den zapne rádio znovu - zase internet.

Základní fakta

Názor na průběh Března - měsíce internetu si nepochybně udělá každý sám. Do značné míry bude patrně závislý na tom, jaká očekávání s tímto projektem na podporu internetu v ČR spojoval. Uveďme proto alespoň některá fakta. V průběhu března proběhly ve více než 30 městech republiky dny otevřených dveří, kde měli zájemci možnost seznámit se s internetem, vyzkoušet si práci s ním. Organizátoři hodnotili tyto akce jako zdařilé, někdy zájem přesahoval i jejich možnosti. Dále se uskutečnilo několik seminářů a konferencí. Nejvýznamnější a zvlášť vydařenou byla konference Internet ve státní správě a samosprávě, kterou uspořádal Českomoravský Profit s časopisem Obec a finance. Přijelo na ni do Prahy z celé republiky téměř 600 účastníků, mezi nimi dva ministři a 14 poslanců. Poprvé se podařilo dát dohromady u kulatého stolu představitele několika iniciativ na podporu rozvoje internetu. Úspěšná byla také konference Internet a Business LIVE v Brně, která ukázala manažerům a podnikatelům pozitivní příklady z oblasti obchodního, marketingového a vzdělávacího využití internetu v ČR, anebo pražský seminář Strategie a nástroje pro celopodnikové aplikace v éře internetu.

Dalším typem březnových aktivit byla zvýhodněná nabídka výrobků či služeb, se kterou přišla více než stovka firem. Ohlas na ni byl velmi rozdílný - od minimálního po značný. Například firma ZONER software zaznamenala zvýšení počtu žádostí o zřízení domény o 200 procent.

Přístup médií

Rozdílný byl také přístup sdělovacích prostředků. Nejmenší prostor získala problematika internetu v televizních stanicích. Podstatně lepší to bylo v rozhlase. Nejvíce se Březnu – měsíci internetu věnovalo Studio 2001 Českého rozhlasu 2 Praha, regionální rozhlasové stanice uspořádaly v rámci projektu vlastní soutěž pro posluchače. Nejvíce příspěvků o Měsíci internetu se objevilo v tisku, někdy i v titulech, kde by to člověk ani nečekal. Zřejmě pomohlo, že v přípravném období se uspořádalo několik tiskových konferencí, včetně tematicky zaměřených (například pro redakce ženských a módních časopisů o módě na internetu), a velké množství redakcí obdrželo tiskové materiály. Na význam internetu upozornila veřejnost také čtenářská soutěž, která byla otištěna najednou ve 13 denících a časopisech. Její vítězové získali počítače Compaq, Siemens, digitální fotoaparát Olympus a desítky dalších hodnotných cen.

Březen - měsíc internetu rovněž podnítil nebo urychlil vznik několika internetových projektů. Jedním z nich byl I. internetový veletrh Reality.CZ. Jeho virtuální stánky 61 vystavovatelů navštívilo 2754 návštěvníků.

Partneři spokojeni

Pro vyhlašovatele projektu bylo pochopitelně důležité také to, jak výsledky hodnotí partneři (AutoCont, Hewlett-Packard, IBM, Microsoft a PVT) a společníci projektu (ABF, Agentura Modré stránky, APP, DirectNet, Fincom, IPB, Progress Software a Siemens - Nixdorf). A ti vyjádřili spokojenost.

Jsme si vědomi toho, že mnohé by bylo možné připravit jinak a lépe. Přesto nás ohlasy ze všech stran i po přihlédnutí ke skeptickým názorům opravňují k závěru, že Březen – měsíc internetu přispěl k lepší informovanosti veřejnosti o tomto novém komunikačním prostředku. A o to hlavně šlo. Právě v těchto dnech se rozhodujeme, zda v příštím roce zorganizuje Profit reprízu této akce na podporu rozvoje internetu v ČR. Jestliže k tomu dojde, pak se určitě poučíme ze získaných zkušeností.

Jaroslav Winter
Českomoravský Profit

 

(c)1998 Agentura Modré stránky s.r.o.